گزینه های روی میز فیفا برای تغییر شیوه برگزاری جام جهانی 2026

به گزارش وبلاگ داریوش، فدراسیون جهانی فوتبال اعلام نموده جام جهانی 2026 که قرار است در سه کشور آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار گردد، برای اولین بار شاهد 48 تیم خواهد بود و شیوه کنونی که با 32 تیم در هشت گروه چهار تیمی برگزار می گردد، کاملاً دگرگون خواهد شد.

گزینه های روی میز فیفا برای تغییر شیوه برگزاری جام جهانی 2026

قرار است در جام جهانی بعدی، 48 تیم حاضر در 16 گروه سه تیمی قرار گرفته و دو تیم از هر گروه به مرحله بعدی صعود نمایند. این 32 تیم هم به صورت حذفی به مصاف هم خواهند رفت.

نایب رئیس فیفا تایید نموده این شیوه رقابت گروهی ممکن است امکان نتایج ساختگی را به وجود بیاورد، به این شکل که دو تیمی که در بازی آخر به میدان می روند، علیه تیم سومی که بازی ندارد وارد عمل شده و با نتیجه ای دلخواه، دست در دست هم به مرحله بعدی بروند.

در این راستا، شیوه های جایگزین برای جام جهانی 2026 در نشست عمومی شورای فیفا در سال آینده روی میز قرار گرفته است.

آرسن ونگر سرمربی پیشنین آرسنال و مدیر فعلی توسعه جهانی فوتبال در فیفا گفته ایده 12 گروه چهار تیمی که برترین تیم های سوم هم صعود نمایند و همچننی تقسیم تیم ها به دو گروه 24 تیمی که هر کدام 6 گروه چهار تیمی را تشکیل دهند و قهرمان این دو گروه در فینال به هم برسند، روی میز قرار می گیرد.

تشکیل گروه های چهار تیمی در جام جهانی 2026 پس از آن اجرا شده که در جام جهانی فعلی، روزهای پایانی بازی های جذابی در قطر رقم خورد.

در جام های جهانی با حضور 32 تیم، 64 بازی در طول 29 روز برگزار می گردد و در جام جهانی 2026 نیز 80 بازی در 32 روز برگزار خواهد شد. با گروه های چهار تیمی، 104 بازی برگزار خواهد شد و حداقل یک هفته هم زمان بیشتری را در بر خواهد گرفت.

با وجود نگرانی فیفا از بازی های مرده و بعلاوه حضور تیم های ضعیف تر در جام جهانی که هیجان را از بین خواهد برد، اما بازی های بیشتر مساوی است با منابع مالی بیشتر برای خرید حق پخش تلویزیونی. 90 درصد گردش مالی فیفا هم به وسیله حق پخش تلویزیونی است و این موضوع سران فیفا را وسوسه نموده است.

جام جهانی قطر برای فیفا 7.5 میلیارد دلار عایدی تبلیغاتی داشت که این یک میلیارد دلار بیشتر از جام جهانی 2018 روسیه است.

باید دید در شورای فیفا که سال آینده برگزار می گردد، چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد.

منبع: فرارو

به "گزینه های روی میز فیفا برای تغییر شیوه برگزاری جام جهانی 2026" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزینه های روی میز فیفا برای تغییر شیوه برگزاری جام جهانی 2026"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید