مسکو: سیاست های اتحادیه اروپا ماهیت تقابلی دارد

به گزارش وبلاگ داریوش، وزارت خارجه روسیه از مواضع اتحادیه اروپا درباره این کشور انتقاد کرد.

مسکو: سیاست های اتحادیه اروپا ماهیت تقابلی دارد

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت تصمیماتی که در نشست اخیر اتحادیه اروپا اتخاذ شد، بیانگر ماهیت تقابلی سیاست های این اتحادیه است.

به نقل از راشاتودی، زاخارووا در نشستی خبری در مسکو با اشاره به اظهارات جنجالی اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: افکار جوزپ بورل که دنیا را به جنگل و اروپا را به باغ تشبیه کرد، نشان دهنده تمایل غرب به تضمین هژمونی دنیای اتحادیه اروپا است.

پایگاه خبری روسیا الیوم نیز گزارش داد: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مطلبی که در پایگاه رسمی این وزارتخانه منتشر شد، نوشت: سران اتحادیه اروپا طبق عادت معمول، خود را تبرئه نموده و مسائل داخلی این اتحادیه را گردن دیگران می اندازند.

زاخارووا ادامه داد: اتحادیه اروپا به دروغ روسیه را مسئول بحران های غذایی و انرژی معرفی می کرد و اکنون بحران های مالی نیز به آن اضافه شد. هدف از ترویج این اطلاعات نادرست، کوشش برای مخفی کردن واقعیت ها است مبنی بر اینکه مسائلی که دنیا به ویژه کشور های در حال توسعه در بخش های غذا، انرژی و اقتصاد با آن روبرو هستند، در درجه نخست ناشی از سیاست اشتباه خود اتحادیه اروپا است. این سیاستی ریشه دار در ذهنیت غربی است که بر بهره برداری بیرحمانه از منابع طبیعی و انسانی در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین پایدار است. این موارد، علاوه بر راه انداختن جنگ های مالی و تجاری علیه روسیه و آخرین مورد آن تحریم های یکجانبه آمریکا است که چارچوب و مقدار پیامد های آن بر اقتصاد دنیای بی سابقه بوده است.

وبلاگ داریوش بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مسکو: سیاست های اتحادیه اروپا ماهیت تقابلی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: سیاست های اتحادیه اروپا ماهیت تقابلی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید