موفقیت دوباره: دو قلب خوک که از نظر ژنی ویرایش شده بودند به انسان پیوند زده شدند

به گزارش وبلاگ داریوش، دو قلب خوک اصلاح شده ژنتیکی به تازگی با موفقیت به انسان پیوند زده شدند. این دومین گام در موفقیت ممکن کردن چنین پیوندهایی محسوب می گردد.

موفقیت دوباره: دو قلب خوک که از نظر ژنی ویرایش شده بودند به انسان پیوند زده شدند

دکتر رابرت مونتگومری، مدیر مؤسسه پیوند لانگون دانشگاه نیویورک که در آن پیوند ها انجام شد، در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز سه شنبه گفت: این یکی از باورنکردنی ترین چیز ها بود، تماشا قلب خوکی که در سینه انسان می تپد.

یکی از پیوند ها در اواسط ژوئن انجام شد و دیگری در 6 جولای.

اما باید توجه داشت که دو بیمار پیوندی بیمارانی هستند که قبلاً دچار مرگ مغزی شده بودند. به عبارتی پزشکان هنوز احتیاط می نمایند و احتمالاً سال ها طول می کشد تا روش های پیوند اعصای خوک به انسان برای افرادی که در فهرست های انتظار طولانی برای قلب، کلیه ها و سایر اندام های حیاتی هستند، تبدیل به گزینه های معمول و قابل اعتماد گردد.

دکتر مونتگومری که خود یک گیرنده پیوند قلب است، گفت: فرآیند تکراری یادگیری و تغییر روش ها را باید طی کنیم.

با این حال، او امیدوار است که اندام های خوک می تواند روزی به منبع تتازه پذیر و پایدار اندام ها تبدیل گردد، بنابراین هیچ کس مجبور نخواهد بود در انتظار پیوند بمیرد.

اولین پیوند شناخته شده قلب خوک-انسان به یک بیمار زنده در دانشگاه مریلند در ژانویه انجام شد. این پیوند در یک مرد 57 ساله با بیماری قلبی خطرناک انجام شد.

آن بیمار، دیوید بنت نام داشت. او یک روز قبل عمل خود گفته بود که من می دانم که این عمل مانند یک تیر در تاریکی است، اما این آخرین انتخاب من است.

قلب خوک تازه بنت دو ماه بعد از کار افتاد. همان طور که در وبلاگ داریوش در خصوص چرایی ایجاد مشکل نوشته بودم، پزشکان احتمال می دهند که یک عفونت ویروسی باعث این امر شده باشد. اما با وجود اینکه DNA یک ویروس خوک در قلب پیوندی کشف شد، هیچ مدرکی دال بر عفونت فعال وجود نداشت.

مونتگومری می گوید: ما واقعاً نمی دانیم چرا آن قلب از کار افتاد و چرا آن بیمار درگذشت. او استدلال می نماید که به همین علت مهم است که تحقیقات در خصوص اهدانمایندگان فوت شده، قبل از ادامه کارآزمایی های پیوندهای از بافت های غیرانسانی باید ادامه یابد.

دو قلب خوک پیوند شده در دانشگاه نیویورک در تابستان سال جاری توانستند حداقل 72 ساعت در داخل بدن انسان کار نمایند. این دو قلب با 10 تغییر ژنتیکی مهندسی شده بودند.

چهار مورد از ویرایش های ژنی به منظور جلوگیری از رد پیوند و رشد غیرطبیعی و شش مورد از ژن های تراریخته انسانی بودند که برای سازگاری بیشتر صورت گرفته بودند.

پیوند قلب معمولی خوک به انسان می تواند در عرض یک دهه بسیار در دسترس و عملی گردد. اما قبل از اینکه پیوند قلب خوک به انسان تبدیل به یک امر عادی گردد، پزشکان باید بهتر بدانند که چگونه اندام های خوک اصلاح شده را با بدن انسان سازگارتر نمایند.

بیماری قلبی، عامل شماره یک مرگ و میر در ایالات متحده است و تقاضا برای پیوند قلب زیاد است.

به جز قلب خوک های اصلاح شده ژنتیکی، کار های دیگری نیز وجود دارد که می توان برای کاهش زمان انتظار برای اندام های حیاتی انجام داد.

کنگره آمریکا در حال حاضر خواستار بازنگری فرایند توزیع اندام ها و بافت های پیوندی در سراسر آمریکا شده.

منبع: بیزینس اینسایدر

منبع: یک پزشک

به "موفقیت دوباره: دو قلب خوک که از نظر ژنی ویرایش شده بودند به انسان پیوند زده شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت دوباره: دو قلب خوک که از نظر ژنی ویرایش شده بودند به انسان پیوند زده شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید