مهماندوست: مشکل تکواندو ایران مربی نیست، تا المپیک 2024 با آذربایجان قرارداد دارم

به گزارش وبلاگ داریوش، به اعتقاد سرمربی تیم ملی آذربایجان، مشکل تکواندو کشورمان مربی نیست و باید ریشه های مسائل را در امور مدیریتی جستجو کرد.

مهماندوست: مشکل تکواندو ایران مربی نیست، تا المپیک 2024 با آذربایجان قرارداد دارم

رضا مهماندوست در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ داریوش، در مورد بازگشت به سالن های تکواندو در ایران پس از سال ها گفت: خیلی خوشحالم که این افتخار مجدداً نصیبم شد تا به کشورم بازگردم. پس از 10،11 سال از زمانی که با تیم ملی همکاری داشتم، دوباره به خانه تکواندو بازگشتم. در این مدت به ایران سفر می کردم، اما برای مسابقه اولین بار است به ایران آمدم.

وی در مورد اینکه گفته می گردد حضور آذربایجان در مسابقات ایران به نوعی آشتی مهماندوست با تکواندو کشورمان است، گفت: قهر نبودم، اما برخی کارها صورت می گیرد که آدم مجبور می گردد برای کار به کشور دیگری برود. وقتی فضای کار بسته باشد، به عنوان یک حرفه ای باید در کشورهای دیگر فعالیت کنم. از بازگشت به ایران خوشحالم و این موضوع را به فال نیک می گیرم و امیدوارم تکواندو دوباره به روزهای اوج خود بازگردد. تکواندو ایران مشکل بازیکن و مربی ندارد و همواره مشکل مدیریتی داشته است. امیدوارم با حضور ساعی این مشکل حل گردد و همه یاری نمایند تا دوباره این رشته را در اوج ببینیم.

سرمربی پیشین تیم ملی ایران در مورد توقعات بالا از ساعی گفت: هادی کارش را بلد است و سال ها در شورای شهر کار مدیریتی نموده است. مدیر تیم های ملی تکواندو بوده و در تیم های باشگاهی مدیریت نموده است. مشکل تکواندو در حال حاضر ساعی نیست و مشکل ما هستیم که باید یکدل و همدل به او یاری کنیم و کینه های گذشته را کنار بگذاریم و دنبال پست و مقام شخصی نباشیم. اگر دنبال پست و مقام نبودیم و به ساعی یاری کردیم، مطمئن باشید هادی کارش را بلد است.

مهماندوست در پاسخ به این سؤال که گفته می گردد برخی با حضور در کنار ساعی در پی سهم خواهی هستند، یادآور شد: هر کسی ابتدا باید به فکر کشورش باشد و بعد خودش. اینکه هر فردی در پی ترقی باشد ایرادی ندارد، اما کسی که لیاقت داشته باشد ناخودآگاه به او پیشنهاد مسئولیت می گردد. اینکه کسی بخواهد از راه های دیگر پست بگیرد، خیلی بد است.

وی درباره اینکه تکواندو شانس کسب مدال در المپیک 2024 پاریس را خواهد داشت، گفت: اگر به همین روال پیش برویم این شانس را نداریم. تکواندو در جهان نیازمند پول، برنامه ریزی، اعزام و حضور در برترین تورنمنت های جهان است. اینکه برای دریافت ویزا 40 روز در نوبت بوده یا پول اعزام به یک تورنمنت، خرید هوگو و سایر امکانات را نداشته باشیم، باعث می گردد شرایط بدتر از این را هم تجربه کنیم. دولت باید به تکواندو پول دهد و یاری کند تا با اعزام های مختلف پیروز به کسب نتیجه شویم. علت پیشرفت تکواندو در اروپا اعزام های مختلف است. ما اعزام نداریم و در مسابقات جهانی در پی کسب تجربه هستیم و شکست می خوریم.

سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان با اشاره به تجربه این اتفاقات در این کشور، گفت: شما هر چه بکارید، برداشت خواهید کرد. ما در آذربایجان این درد را کشیدیم و مطمئن هستم درد تکواندو ایران نیز همین است. بچه ها تشنه اعزام و حضور در مسابقات بین المللی هستند. اگر در روز 10 ساعت هم تمرین کنید، اما به مسابقه نروید این تمرین ها هیچ ارزشی نخواهد داشت.

مهماندوست در پاسخ به این سؤال که با وجود این مسائل چرا همچنان با تیم ملی آذربایجان ادامه می دهد، به وبلاگ داریوش گفت: تکواندو ورزش حرفه ای نیست و هر کجای جهان بروید آسمان همین رنگ است. برخی وقت ها یک فرد در بانک ثبت نام می نماید که پراید برنده گردد، اما بی ام و برنده می گردد و از اهدافش جلو می زند. در این جا است که باید شما جنبه سوار شدن بی ام و را داشته باشید. مربیگری نیز همین گونه است و وقتی شما یک مربی را به دست می آورید باید قدرش را بدانید، اما متأسفانه برخی کشورها فراموش می نمایند.

وی با تاکید بر مسائل اقتصادی آذربایجان گفت: در این مدت به زور یک وعده تمرین کردیم و خوابگاه، غذا، هوگو و اعزام هم نداشتیم. 10 بار قهر کردم و تصمیم گرفتم تکواندو را کنار بگذارم که هر بار از من خواستند صبر کنم و 5 سال است که با این شرایط ما را حفظ کردند.

این مربی در مورد اینکه هادی ساعی حضور شما را در ایران منوط به شرایط قراردادتان با آذربایجان نموده، گفت: ساعی یک فرد حرفه ای است و اینگونه نیست که بگویند بیایم و صبح اینجا باشم. تعهداتی نسبت به یک کشور دیگر دارم و قراردادی بستم که تا جایی کار کنم. در حال حاضر تا المپیک 2024 پاریس با آذربایجان هستم و بعد از آن باید ببینیم چه اتفاقاتی قرار است بیفتد. باز هم می گویم تکواندو ایران مربیان خوبی دارد، اما در سیستم مدیریتی و اقتصادی ضعیف هستیم که باید آن را درست کنیم.

مهماندوست در پاسخ به این سؤال که باید با حضور ساعی کادرفنی تیم ملی تغیر کند یا نه گفت: اول باید علت تغییر را پیدا کنید. باید ببینید به چه علت قرار است این کادر فنی تعویض گردد. چه کاری کردند و چه کارهایی نکردند. هر کادرفنی یک رزومه دارد و باید از آن دفاع کند. فقط با تعویض کادرفنی، نیروهایمان را می سوزانیم. باید ببینیم چه چیزی به کادرفنی خود می دهیم که از او انتظار داریم. به کادرفنی امکانات بدهید و اگر نتیجه نگرفت تغییر کند.

وی در مورد اینکه باید با این شرایط از عسکری حمایت کرد، گفت: با هر مربی ایرانی می توانند کار نمایند، اما اگر قرار است کنار بگذاریم باید علت مردانه بیاوریم که این امکانات را دادیم و شما پیروز به نتیجه نشدید. نباید فرد در مورد کادرفنی تصمیم بگیرد و باید یک گروه بی طرف که عاشق تکواندو هستند و خودشان نمی خواهند سرمربی تیم ملی شوند یا افراد خود را جایگزین نمایند، سرمربی تیم ملی را انتخاب نمایند که غرض ورزی نگردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مهماندوست: مشکل تکواندو ایران مربی نیست، تا المپیک 2024 با آذربایجان قرارداد دارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهماندوست: مشکل تکواندو ایران مربی نیست، تا المپیک 2024 با آذربایجان قرارداد دارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید