سامسونگ از روی عمد گوشی گلکسی شما را کند می کند!

به گزارش وبلاگ داریوش، با توجه به خبری که امروز منتشر شده، به نظر می رسد سامسونگ هم جز همان شرکت هایی است که از روی عمد گوشی های خود را کند می کنند.

سامسونگ از روی عمد گوشی گلکسی شما را کند می کند!

باز هم یک خبر تکراری در رابطه با کند شدن گوشی ها اما این بار این اتفاق برای شرکتی رخ داده که کمتر کسی فکرش را می کرد. آن هم نه به صورت اتفاقی بلکه از روی عمد. تا به امروز فکر کرده اید چرا یک بازی یا اپلیکیشن با وجود بهره مندی از سخت افزار قدرتمند و توانایی پردازشی بالا، روی گوشی گلکسی شما به خوبی که انتظار دارید اجرا نمی شود؟ این طور که به نظر می رسد، اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 را نباید در این رابطه سرزنش کنیم. هرچند ضعف پردازشی آن ها در برخی مواقع طبیعی است و دلایل خاص خود را دارد، اما مقصر اصلی، سرویس بهینه سازی بازی سامسونگ یا همان GOS است که به صورت خیلی شدیدی، عملکرد پردازنده و گرافیک را محدود می کند.

طبق گفته منابع مختلف، از جمله یک یوتیوبر معروف کره ای با نام کاربری Square Dream، این اتفاق واقعا رخ می دهد و هیچ شایعه یا دروغی پشت آن نیست. او با یک ترفند جالب متوجه شد که سامسونگ واقعا گوشی هایش را از روی عمد کند می کند. کاری که این شخص انجام داد، تغییر نام پکیج اپلیکیشن بنچمارک 3D Mark به Genshin Impact بود. در کمال تعجب امتیازی که گوشی گلکسی در این بنچمارک کسب کرد بسیار پایین تر از نتیجه ای بود که همین گوشی با اپلیکیشن 3D Mark قبل از تغییر نام کسب کرده بود.

برخی از کاربران به پیروی از کاری که این شخص انجام داد، اپلیکیشن های بنچمارک گیک بنچ را به Genshin Impact تغییر نام دادند و متوجه شدند در بخش تک هسته ای، 50٪ افت عملکرد داشتند. تفاوت عملکرد بسته به نوع گوشی که استفاده می کردند متفاوت بود اما یک چیز ثابت را به ما فهماند این بود که وقتی یک بازی اجرا می شود، سرویس بهینه سازی سامسونگ وارد عمل می شود و بیش از 10.000 اپلیکیشن درون لیست خود دارد که همه آن ها را با نام بازی می شناسد و آن ها را کند می کند. از جمله این اپلیکیشن ها می توان به مایکروسافت آفیس و یوتیوب Vanced اشاره کرد.

به نظر می رسد سامسونگ از این اتفاق آگاه است و به صورت خیلی جدی سعی دارد آن را بررسی و حل نماید. البته هنوز چیزی در این رابطه نگفته است اما انتظار می رود یک بیانیه رسمی به زودی در این رابطه منتشر شود تا کاربران بیش از این عصبانی نشوند. چون واقعا توضیح خاصی برای این کار وجود ندارد.

نکته جالب اینجاست که اگر کسی بازی ها را به بنچمارک های معروف تغییر نام دهد که در این لیست 10 هزارتایی وجود ندارند، آیا شاهد بهبود عملکرد آن ها خواهند شد یا خیر. چون سامسونگ وقتی به بنچمارک می رسد، از روی عمد کاری می کند سخت افزار در بیشترین میزان قدرت کار کند تا نتیجه بدست آمده تأثیرگذارتر باشد. اما در طرف مقابل بازی ها یا یک سری از اپلیکیشن ها که البته وقتی می گوییم تعداد آن ها 10 هزار است، دیگر نمی توان گفت یک سری با سرعت و قدرت کمتری اجرا می شوند.

هنوز این موضوع روی گوشی های سری گلکسی S22 تست نشده است و باید دید آیا در گوشی های نو هم شرایط همانطور است یا خیر. این طور که به نظر می رسد، سامسونگ یا نمی داند اوضاع از چه قرار است یا اینکه نمی خواهد از اشتباهی که وان پلاس کرد درس بگیرد.

اگر به خاطر داشته باشید می دانید که این اولین باری نیست که شرکتی سعی دارد عملکرد گوشی هایش را در دنیای واقعی از روی عمد کندتر کند. این کار واقعا از لحاظ اخلاقی که بسیاری از شرکت ها روی آن حساس هستند درست نیست و کاربران هم حق دارند که عصبانی باشند. وان پلاس سال گذشته در سری وان پلاس 9 هم دقیقا همین کار را انجام داد و به بهانه بهینه سازی، عملکرد گوشی در اجرای بسیاری از اپلیکیشن های معروف را تضعیف کرد در حالی که اپلیکیشن های بنچمارک جز این اپلیکیشن ها نبودند.

وب سایت Android Central هم با ارسال یک ایمیل به سامسونگ خواهان توضیح در رابطه با کند کردن گوشی هایش شد تا ببیند در درجه اول آیا اصلا چنین چیزی درست است یا اینکه اشتباهی رخ داده و اینکه آیا واقعا شرکت کره ای اپلیکیشن های بنچمارک را از لیست بلندبالای سرویس GOS خود جدا کرده است؟ حال باید دید پاسخ سامسونگ چه خواهد بود.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ از روی عمد گوشی گلکسی شما را کند می کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ از روی عمد گوشی گلکسی شما را کند می کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید