دکمه های حالت جامد آیفون 15 پرو حتی هنگام خاموش شدن دستگاه فعال باقی می مانند

به گزارش وبلاگ داریوش، اپل ظاهراً برای آیفون 15 پرو و پرو مکس از یک ریزپردازنده کم مصرف نو استفاده می نماید که اجازه می دهد بعضی قابلیت ها مانند دکمه های غیرمکانیکی یا حالت جامد این دستگاه ها حتی در زمان خاموش بودن یا اتمام باتری، فعال باقی بمانند.

دکمه های حالت جامد آیفون 15 پرو حتی هنگام خاموش شدن دستگاه فعال باقی می مانند

اپل برای دستیابی به این ویژگی، از یک ریزپردازنده تازه کم مصرف در آیفون 15 پرو و پرو مکس استفاده خواهد نمود.

اپل ظاهراً برای آیفون 15 پرو و پرو مکس از یک ریزپردازنده کم مصرف تازه استفاده می نماید که اجازه می دهد بعضی قابلیت ها مانند دکمه های غیرمکانیکی یا حالت جامد این دستگاه ها حتی در زمان خاموش بودن یا اتمام باتری، فعال باقی بمانند.

طبق گزارشی تازه، این ریزپردازنده تازه جایگزین حالت فوق العاده کم مصرف کنونی می گردد که به آیفون ها اجازه می دهد که در زمان خاموش بودن، قابل ردیابی با قابلیت Find My باشند. حتی اگر باتری هم تخلیه گردد، تا 24 ساعت بعد از آن می توان از این ویژگی بهره برد یا اینکه تا 5 ساعت بعد، از اپل پی اکسپرس استفاده کرد.

عملکرد های ریزپردازنده تازه

تراشه تازه علاوه بر قابلیت های بالا، می تواند دکمه های حالت جامد تازه گوشی های آینده اپل را هم فعال نگه دارد که شامل دکمه تازه اکشن هم می گردد. دکمه تازه اکشن که به عنوان جایگزین دکمه بی صداکردن مورد استفاده قرار می گیرد، به لطف تراشه تازه به همراه دیگر دکمه ها در هنگام خاموش بودن دستگاه یا خالی شدن باتری فعال باقی می مانند.

این ریزپردازنده در کنار فعالیت های بالا، می تواند سریعاً فشاردادن دکمه ها، نگه داشتن آن ها و حتی ژست های مشابه تاچ سه بعدی برای کاهش و افزایش صدا، دکمه اکشن و پاور را هم در هنگام خاموش بودن حس کند.

ظاهراً اپل درحال آزمایش این قابلیت ها با و بدون بازخورد موتور تپتیکی در هنگام خاموش بودن دستگاه و نه اتمام باتری است. درحال حاضر نمی دانیم این ویژگی ها به نسخه نهایی راه پیدا می نمایند یا خیر.

اپل بعلاوه مشغول آزمایش دو روش مختلف برای استفاده از دکمه های یکپارچه است. یکی از آن ها تشخیص فشار هنگام لمس دکمه ها برای کاهش و افزایش صدا و دیگری پشتیبانی از قابلیت سوایپ برای این اقدامات است.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل گوشی های سری آیفون 15 را با چه تغییراتی روانه بازار می نماید.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "دکمه های حالت جامد آیفون 15 پرو حتی هنگام خاموش شدن دستگاه فعال باقی می مانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکمه های حالت جامد آیفون 15 پرو حتی هنگام خاموش شدن دستگاه فعال باقی می مانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید