اپل برای حل مشکل خالی شدن سریع باتری در iOS 15.4 راه حلی ارائه کرد

به گزارش وبلاگ داریوش، چند وقت پیش بود که شنیدیم آپدیت iOS 15.4 اگرچه قابلیت های خوبی دارد اما یک مشکل در آن باعث خالی شدن سریع شارژ باتری محصول مجهز به آن می شود. اما اینطور که به نظر می رسد اپل از این موضوع کاملا آگاه است.

اپل برای حل مشکل خالی شدن سریع باتری در iOS 15.4 راه حلی ارائه کرد

به لطف iOS 15.4 قابلیت های مختلفی به گوشی های آیفون اضافه شده که از جمله مهم ترین آن ها می توان به امکان بازگشایی قفل گوشی از طریق تشخیص چهره حتی در صورت داشتن ماسک، اضافه شدن لهجه تازه به سیری، ادغام قابلیت Live Text با Notes و Reminders و … اشاره کرد. در کنار این قابلیت های خوب اما یک نکته منفی نیز وجود داشته که باعث عصبانیت کاربران آیفون شده است.

اینطور که به نظر می رسد، در iOS 15.4 شارژ باتری خیلی سریع خالی می شود به گونه ای که حتی یکی از کاربران گزارش داد آیفون 13 پرو مکس او اواسط روز به 50٪ از شارژ رسید در حالی که پیش از این می توانست دو یا سه روز دوام بیاورد. بسیاری از دارندگان گوشی های آیفون هم همین موضوع را گزارش دادند تا مشکل، همگانی به نظر برسد.

اولین باری که خبر مربوط به این موضوع را کار کردیم به این نکته نیز اشاره داشتیم که معمولا بعد از نصب آپدیت های نرم افزاری، طبیعی است که به خاطر هماهنگ نبودن اپلیکیشن ها با آپدیت تازه، شارژ باتری سریع تر از حد انتظار خالی شود. معمولا باید زمان داد تا این هماهنگی بوجود بیاید و در نهایت اگر فایده ای نداشت، گوشی را ریستارت یا به تنظیمات کارخانه بازگشت داد. این بار هم هیچ استثنائی وجود ندارد چون مشکل خالی شدن شارژ باتری در iOS 15.4 طبق گفته های خود اپل با همین روش ها حل می شود.

اینکه اپل پذیرفته چنین مسئله ای وجود دارد، بنابراین جای نگرانی نیست. یعنی فکر نکنید گوشی شما دچار مشکل شده است. شرکت آمریکایی به یکی از کاربران که گفته بود: مشکل خالی شدن شارژ باتری در iOS 15.4 واقعا مسخره است. چرا اپل نمی تواند همان دفعه اول یک آپدیت سالم را راهی گوشی هایش کند. در 10 دقیقه 5٪ از شارژ گوشی کم شده است گفت:

البته در ادامه این پیام آمده بود که اگر مشکل حل نشده در دایرکت به پشتیبانی اپل پاسخ دهند. به صورت کلی اپل می خواهد کاربران صبور باشند تا فرایند هماهنگ سازی به اتمام برسد و مشکل خالی شدن سریع باتری هم حل شود. اگر حل نشد، بعد به اپل مراجعه کنند. با تمام این ها باز هم عملکرد آیفون ها در نگه داری شارژ واقعا خوب است در حالی که شرکت آمریکایی گوشی های خود را با باتری کم ظرفیت تری به نسبت سایر رقبا راهی بازار می کند. این هماهنگی بی نظیری که بین نرم افزار و سخت افزار گوشی های شرکت وجود دارد باعث شده باتری آیفون 13 پرو مکس به عنوان بهترین گوشی اپل از این لحاظ و به صورت کلی، حتی در رفرش ریت 120 هرتز هم بیشتر از یک روز هم دوام داشته باشد. این چیزی نیست که در پرچم دارهای امروزی بتوانیم ببینیم.

طول عمر باتری سری آیفون 13 هم بسیار خوب است. به طور کلی در تست های اجرا شده، اگر یک گوشی بتواند بیش از 11 ساعت دوام داشته باشد، امتیاز عالی را دریافت می کند که آیفون 13 پرو مکس توانست 12 ساعت و 16 دقیقه، آیفون 13 پرو 11 ساعت و 42 دقیقه، آیفون 13 حدودا 10 ساعت و نیم و آیفون 13 مینی هم 8 ساعت و 41 دقیقه دوام داشته باشند. حتی آیفون SE 2022 هم که نسل گذشته اش به خاطر ظرفیت پایین باتری و طول عمر واقعا بد آن کاربران را خسته کرده بود، توانست در تست ها 9 ساعت و 7 دقیقه دوام داشته باشد که نشان می دهد تأثیر نرم افزار و بهینه سازی نرم افزاری روی عملکرد سخت افزار واقعا چشمگیر است.

با این حال این مشکل خالی شدن سریع شارژ باتری هم موقتی است و اصلا نباید خود را نگران این موضوع کنید. اگر هم مشکل جدی باشد و با ریست هم درست نشود، اپل خیلی زود دست بکار شده و آپدیتی را برای رفع این مشکل عرضه خواهد کرد. بنابراین فعلا باید صبور باشید.

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل برای حل مشکل خالی شدن سریع باتری در iOS 15.4 راه حلی ارائه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل برای حل مشکل خالی شدن سریع باتری در iOS 15.4 راه حلی ارائه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید