در سال 2025 گوشی های 5G اندرویدی 65 درصد ارزان تر از آیفون های 5G هستند

به گزارش وبلاگ داریوش، اگر 4 سال دیگر صبر کنید؛ می توانید یک گوشی اندرویدی 5G بسیار ارزان تر از آیفون خریداری کنید.

در سال 2025 گوشی های 5G اندرویدی 65 درصد ارزان تر از آیفون های 5G هستند

موسسه تحقیقاتی جونیپر، می گوید در سال 2025 بیش از نیمی از گوشی های دنیا از شبکه های 5G پشتیبانی می کنند و در یک بازار رقابتی، گوشی های اندرویدی 5G در حدود 65 درصد ارزان تر از آیفون های 5G هستند.

موسسه جونیپر برآورد کرده است شبکه های 5G تا سال 2025 همین طور به رشد خود ادامه دهند و هر سال شاهد عرضه گوشی های فایوجی بیشتری به بازار باشیم؛ در حالی که قیمت این گوشی ها در حال کاهش است.

این موسسه برآورد کرده است در سال جاری میلادی هم درآمد حاصل از فروش موبایل های 5G به 108 میلیارد دلار می رسد و تا سال 2025 احتمالا این رقم با رشد 3 برابری می تواند به رقمی در حدود 337 میلیارد دلار هم برسد.

جونیپر که به بررسی فرایند بازار از سال 2021 تا 2025 پرداخته و شرایط برندها و گوشی های گوناگون 5G در این بازار را ارزیابی و تحلیل کرده است؛ می گوید گوشی هایی در بازار فروش بیشتری دارند که ضمن پشتیبانی از فایوجی، بتوانند فناوری های نوظهوری ارائه داده و از نظر قیمتی هم قابل رقابت در بازار باشند.

به همین دلیل، به مرور شاهد کاهش قیمت گوشی های فایوجی اندرویدی خواهیم بود و تا سال 2025 این گوشی ها حدود 65 درصد ارزان تر از یک گوشی آیفون فایوجی هستند. همین مسئله باعث می شود که گوشی های اندرویدی بر بازار 5G مسلط شوند و فروش بالاتری داشته باشند.

در کشورهای آمریکای لاتین، افریقا و آسیا گوشی های اندرویدی 5G فروش فوق العاده بالایی خواهند داشت ولی در اروپا و امریکای شمالی، آیفون های 5G نزدیک به 40 درصد درآمد بازار را دارند و البته با تهدیدهایی هم روبرو هستند. مشکل حق تعمیر گوشی های آیفون 5G روی فرایند فروش بالای آن ها تاثیرگذار است. بسیاری از کاربران ترجیح می دهند موبایل های قدیمی خود را تعمیر کنند تا سراغ خرید یک گوشی تازه بفرایند.

در حال حاضر هم گوشی های اندرویدی 5G ارزان قیمتی وارد بازار شده است که اجازه می دهند کاربران با هزینه ای در حدود 200 الی 300 دلار یک گوشی برای اتصال به 5G داشته باشند ولی گوشی های آیفون 5G قیمت های چند برابر بیشتر دارند.

منبع: شبکه چی

به "در سال 2025 گوشی های 5G اندرویدی 65 درصد ارزان تر از آیفون های 5G هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سال 2025 گوشی های 5G اندرویدی 65 درصد ارزان تر از آیفون های 5G هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید