ساندویچ پانل ، مرکز پانل

به گزارش وبلاگ داریوش، مرکز پانل یکی از بزرگ ترین مراکز فروش ساندویچ پانل در ایران است این مرکز از سال 1390 فعالیت خود را در زمینه عرضه و فروش انواع ساندویچ پانل شروع کرد، تا به امروز توانسته است تامین کننده بخش اعظمی از ساخت و ساز های صنعتی ایران را در دست بگیرد.

ساندویچ پانل ، مرکز پانل

مرکز پانل با داشتن مشاورین خبره در زمینه نصب و راه اندازی انواع ساندویچ پانل توانسته است احتیاج های کلی بازار ساخت ساز را فراهم کند. در این مرکز بسته به احتیاج شما مشاورین متخصص مرکز پانل در خرید نوع پانل به شما یاری خواهند کرد.

ساندویچ پانل چیست؟

به صورت کلی اگر بخواهیم این متریال مدرن ساخت و ساز را آنالیز کنیم باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که ساندویچ پانل برای ساخت سازه پیش ساخته کاربرد بسیاری دارد، ساختار این مصالح ساختمانی عمدتاً از یک لایه فوم که عایق است استفاده شده است و در بخش بیرونی برای حفاظت از فوم مذکور از دو لایه ورق که جنس یا نوع ورق بستگی به کاربرد و احتیاج شما دارد تهیه و فراوری می گردد.

ساختار ساندویچ پانل به مانند یک ساندویچ است که نام این مصالح مدرن را ساندویچ پنل قرار داده اند در ادامه به معرفی بخش های مختلف پانل ساندویچ می پردازیم.

فوم ساندویچ پانل چیست و چطور انتخاب کنیم؟

عایق بودن یکی از اصول مهم است امروزه با مهم بودن انرژی و استفاده بهینه از انرژی همیشه در پی آن هستیم که یک سازه عایق داشته باشیم با استفاده از فوم در پنل ساندویچی می توانیم این موضوع را رفع کنیم.

فوم های استفاده شده دارای مدل مختلفی است فوم های موجود برای فراوری ساندویچ پانل می توانیم به فوم پلی اورتان، پلی استایرن ، فوم پشم سنگ ساندویچ پانل اشاره نمود که هرکدام کاربری خاص خود را دارد در میان این مدل ها فوم xps اکس پی اس یکی از متداول ترین، با کیفیت ترین و مقرون به صرفه ترین فوم های موجود در بازار است که در ساختار ساندویچ پنل از استفاده می گردد.

فوم پشم سنگ معمولا برای سازه هایی استفاده می گردد که عایق صدا و دما در آن ها بسیار مهم است، برای مثال استفاده از پانل پشم سنک برای مصارف اتاق تمیز، سردخانه، اتاق های خاص صنعتی کاربرد دارد.

انواع ورق ساندویچ پانل

ورق گالوانیزه، ورق آلوزینک و ورق آلومینیوم از نمونه ورق هایی هستند که در ایران یافت می گردد و برای فراوری ساندویچ پانل از آن ها استفاده می گردد، ورق های یاد شده بستگی به نوع فعالیت و کاربری شما دارد و البته آب و هوای محل راه اندازی پروژه هم مهم است، برای مثال اگر شما در منطقه ها شرجی یا منطقه های هستید که بارندگی در آن محل زیاد است باید از ورق آلوزینک در سازه خود بهره ببرید چرا که این ورق مقاومت بیشتری در مقابل زنگ زدگی دارد نسبت به ورق گالوانیزه و بعلاوه در رابطه با ورق آلومینیوم باید گفت که این ورق کمیاب و گران تر از دو مدل ذکر شده است.

پس اگر سازه شما در منطقه های با آب و هوای معمولی است مثل تهران به شما پیشنهاد می گردد از ورق گالوانیزه استفاده نمایید.

ساندویچ پانل از کانکس تا ساختمان

ساندویچ پنل در زمینه های مختلفی کاربرد دارد، یکی از رایج ترین کاربرد های ساندویچ پنل می توانیم به ساخت انواع سوله اتاق تمیز و کانکس اشاره نمود، البته کاربرد های مهم دیگری هم در صنعت دارد که نسبت به موارد یاد شده مصرف کم تری دارد.

به تازگی برای ساخت سازه پیش ساخته مانند ویلا، خانه های مدرن از پانل استفاده می گردد این مزیت سبب شده است تا در تمام نقاط بتوانیم از پانل استفاده کنیم حتی در مکان هایی که امکان ساخت و ساز برای ما فراهم نیست می توانیم به راحتی ازپانل ساندویچ استفاده کنیم.

ساندویچ پانل در صنعت پزشکی کاربرد بسیار موثری دارد، از آن جا که در صنعت داروسازی، مصارف پزشکی داشتن یک محیط ایزوله بسیار حائز اهمیت است ساندویچ پانل به یاری شما خواهد آمد تا یک سازه ای فوق العاده برای چنین مصارفی داشته باشیم.

انواع پانل ساندویچ چیست؟

هر محصولی دارای انواع مختلفی است که دارای خواص و ویژگی های خاص خود می باشد این موضوع در ساندویچ پنل هم صدق می نماید یعنی ساندویچ پانل هم دارای انواع مدل و کاربرد های خاص است، برای مثال می توانیم به ساندویچ پانل پلی اورتان اشاره نمود که در مصارف پزشکی، ساخت سوله، داروسازی، سردخانه و… کاربرد دارد.

ساندویچ پانل پشم سنگ نوعی دیگر از پنل است، به علت عایق صدا خوب نسبت به دیگر ساندویچ پنل ها از این نوع برای ایزوله کردن سوله، ساختمان و…. استفاده می گردد.

رنگ بندی ساندویچ پانل می توانید روی انواع آن تاثیر گذار باشد نوع رنگ ورق به کار رفته در هریک از نوع های ساندویچ پانل می تواند یک مدل تازه را تشکیل دهد که همین امر یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت و نوع آن به شمار می رود.

برآورد قیمت ساندویچ پانل

با توجه به کاربری نوع سقف، نوع دیواری و … می توانیم شاهد قیمت های مختلفی در صنعت ساندویچ پانل باشیم، ساندویچ پانل می تواند در مواردی مشمول اضافه قیمت یا تغییر گردد اگر این تغییرات بر روی فوم، ورق و یا رنگ آن باشد می تواند قیمت آن را جابه جا کند.

واحد سنجش ساندویچ پانل مترمربع است که متراژ آن را بر این مقدار می سنجند، بدیهی است قبل از خرید ساندویچ پانل شما احتیاج به مشاوره و برآورد کلی سازه و احتیاج به ساندویچ پانل مورد نظر دارید که از طریق تیم نصب و فروش مرکز پانل برای شما انجام پذیر است.

برند های ایرانی فراوری نماینده

در ایران شرکت های زیادی اقدام به فراوری ساندویچ پنل نموده اند این شرکت ها تماماً دارای استاندارد های روز ایران و اروپا می باشند، اما در بعضی موارد برند هایی هستند که کیفیت فراوری آن ها نسبت به موارد و المان های گفته شده بسیار پایین تر است همین امر سبب شده است کیفیت سازه ها پس از نصب بسیار پایین آید. مرکز پانل به عنوان یک مجموعه بزرگ می تواند به شما در این زمینه یاری کند تا برترین برند را از نظر کیفیتی و قیمتی تهیه کنید.

بعضی از فراوری نمایندگان در بازار امروز ایران عبارتند از: 1-مهران پانل 2-ساندویچ پانل ماموت 3-ساندویچ پانل پارسین 4-ساندویچ پانل تونیکس 5-کبیر پانل 6-شرکت آریا بارون توس

شرکت های نام برده در حال حاضر در بازار کنونی ایران فعالیت دارند اما ممکن است به مرور زمان در این صنعت شرکت های فراوریی دیگری فعالیت نمایند، در حال حاضر شرکت های کوچک دیگری هم در صنف ساندویچ پانل فعالیت دارند اما به علت نداشتن کیفیت مطلوب و نارضایتی خریداران از آوردن نام آن ها در این فهرست صرفنظر شده است.

بعلاوه می توانید در تمامی مراحل با متخصصان مرکز ساندویچ پانل ایران در ارتباط باشید.

فرآیند نصب پس از خرید پانل

پس از خرید ساندویچ پانل مورد احتیاج نوبت به فرآیند نصب آن می رسد، نصب ساندویچ پانل کار بسیار حساسی است که حتما باید از طریق تیم متخصص خودش انجام گردد در غیر این صورت ممکن است مشمول هزینه های جانبی برای کارفرما گردد، تیم نصب ساندویچ پانل باید در این زمینه سال ها تجربه داشته باشد تا بتواند یک سازه را به خوبی عایق بندی نماید، عایق کردن سازه پس از نصب بسیار مهم است چرا که در فصولی بارندگی این موضوع خودش را نمایان خواهد نمود.

اگر از بخش آب بندی ساندویچ پنل بگذریم به قسمت چگونگی نصب آن می رسیم استفاده از زیر سازی مناسب در حین نصب بسیار مهم شمرده می گردد، قبل از نصب پنل ها باید سازه شما از طریق پروفیل های یو شکل زیر سازی گردد تا پس از خرید حین نصب از طریق پیچ های خاص و بلند نصب ساندوی پنل شکل بگیرد.

کیفیت پانل های خریداری شده از برند و شرکت های مختلف می تواند متفاوت باشد از این رو اگر شما با دید خوبی خرید خود را انجام دهید به شما در طولانی مدت یاری خواهد نمود به طوری که می توانید یک سازه ای با طول عمر بیشتر داشته باشید.

مرکز پانل در زمینه نصب ساندویچ پانل دیواری و نصب ساندویچ پانل سقفی می تواند به شما یاری کند، متخصصین و مهندسان نصب مرکز پنل در اینجا به شما از چگونگی اجرأ صفر تا صد یاری خواهند کرد برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با جستجو عبارت مرکز پانل در گوگل با این مرجع ارتباط برقرار کنید.

منبع: فوت و فن

به "ساندویچ پانل ، مرکز پانل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساندویچ پانل ، مرکز پانل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید