برگزاری اولین همایش انجمن فعالان گردشگری کشاورزی ایران در گلستان

به گزارش وبلاگ داریوش، اولین همایش انجمن فعالان گردشگری کشاورزی ایران با حضور استاندار گلستان و سایر مسئولان کشوری و استانی در مزرعه توسکا گرگان برگزار گشت.

برگزاری اولین همایش انجمن فعالان گردشگری کشاورزی ایران در گلستان

به گزارش وبلاگ داریوش به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی گلستان، این همایش پنجشنبه 22 خردادماه 99 با حضور هادی حق شناس استاندار گلستان، میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار، احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی گلستان، بهاروند مسئول بخش توریستی روستایی و کشاورزی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی و سایر مسئولین استانی در مزرعه توسکا برگزار شد.

مزارع توریستی موجب کارآفرینی و احیاء ظرفیت اقتصادی گلستان

میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار گلستان در این همایش ضمن تقدیر از اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان گلستان، سازمان جهاد کشاورزی استان و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برای همکاری و تعامل در راستای شکل گیری مزرعه توریستی توسکا در استان گفت: مزارع کشاورزی زمینه جذب بیشتر توریستان به گلستان را فراهم خواهد ساخت و موجب می شود تا توریستان در کنار اقلیم های متعدد از ظرفیت کشاورزی استان نیز که جاذبه های خاص و منحربه فردی دارد بهره مند شوند.

او با اشاره به این که در حوزه توریستی هر فرد و گروهی که طرح و ایده خوبی داشته باشد می تواند جاذبه ای برای توریستان ایجاد کند، شرح داد: مزارع توریستی علاوه بر جذب توریستان از سراسر کشور می توانند کانونی برای کارآفرینی و اشتغال و همچنین احیاء ظرفیت اقتصادی استان باشند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار گفت: طرح توسعه استان بر دو محور توریستی و کشاورزی پایدار است و در رونق اقتصادی آن نیز توریستی و کشاورزی می تواند بسیار موثر باشد.

تدوین 90 درصد از دستورالعمل توریستی کشاورزی در وزارت میراث فرهنگی

بهاروند مسئول بخش توریستی روستایی و کشاورزی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی نیز در حاشیه این مراسم در مصاحبه با صدا و سیمای مرکز گلستان گفت: 90 درصد دستورالعمل توریستی کشاورزی در وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی تدوین شده است.

او اضافه نمود: در صورتی که این دستورالعمل نهایی شود یک عنوان شغلی به فهرست مشاغل حوزه توریستی اضافه نموده می شود و افرادی که علاقه مند در حوزه توریستی کشاورزی هستند می توانند از این زمینه شغلی بهره برده و به صورت قانونی و با استفاده از ضوابط دستورالعمل های ابلاغی فعالیت کنند.

مسئول بخش توریستی روستایی و کشاورزی وزارت میراث فرهنگی بیان نمود: در استان های مختلف کشور مزارعی همانند مزرعه توسکا در گلستان وجود دارد که مقصد توریستان قرار گرفته اند و با ابلاغ دستورالعمل ها این مشاغل هویت قانونی پیدا می کند.

او گفت: با توجه به این که در زمان تدوین دستورالعمل های توریستی کشاورزی هستیم اما درخواست های متعددی برای ایجاد مزارع توریستی کشاورزی از سطح کشور به وزارت میراث فرهنگی ارسال شده است که نشان از علاقه مندی مردم به فعالیت در این حوزه است.

بهاروند گفت: توریستی کشاورزی میبایست در ارتباط با توریستی طبیعی و همچنین پایداری در حوزه توریستی باشد و دستورالعمل ها به نحوی تدوین خواهد شد که متقاضی و توریست کمترین دخالت و تصرف را در حوزه طبیعی و ظرفیت کشاورزی داشته باشد.

او در سرانجام اظهار کرد: توریستی کشاورزی می تواند به افزایش درآمد های اقتصادی جامعه کشاورزان و متقاضیان این حوزه کمک شایانی کند.

در این مراسم همچنین علی نصیبی مدیرکل امور روستایی استاندار گلستان، مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و ابوالفضل فرجی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان نیز حضور یافتند.

استاندار گلستان با همراهی مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان و سایر مدیران و مسئولین در ابتدای این مراسم از مزرعه توریستی توسکا واقع در شهرستان گرگان بازدید کردند.

در این مزرعه توریستی که 6 هکتار مساحت دارد محصولاتی نظیر تمشک، توت فرنگی زراعت شده و توریستان می توانند خود حس برداشت این محصولات را تجربه کنند.

منبع: میراث آریا

به "برگزاری اولین همایش انجمن فعالان گردشگری کشاورزی ایران در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری اولین همایش انجمن فعالان گردشگری کشاورزی ایران در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید