توجه به صنعت گردشگری پروژه ایران هراسی را خنثی می نماید

به گزارش وبلاگ داریوش، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، توجه به صنعت گردشگری پروژه ایران هراسی را خنثی می نماید.

توجه به صنعت گردشگری پروژه ایران هراسی را خنثی می نماید

نشست معاون گردشگری کشور با اعضای جامعه تورگردانان، جامعه گردشگری سلامت و سازمان توسعه تجارت برگزار گردید. این نشست در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار گردید و از کوششهای ابراهیم پورفرج رئیس سابق جامعه تورگردانان تجلیل و مصطفی شفیعی به عنوان رئیس تازه این جامعه به اعضا معرفی گردید.

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این نشست در سخنانی گفت: ما در این جلسه در خدمت تعدادی از اعضای جامعه تورگردانان، اعضای جامعه گردشگری سلامت و رئیس سازمان توسعه تجارت هستیم که هم افزایی و تقویت همکاری بین اعضا و تشکل ها می تواند به رشد صنعت گردشگری یاری کند.

او با بیان اینکه صنعت گردشگری یک صنعت فراسازمانی است، اظهار داشت: برای رشد صنعت گردشگری نیازمند همکاری تمام بخشهای جامعه و همکاری و هم افزایی دستگاه های مختلف هستیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اضافه کرد: در این نشست فرصت خوبی است که یک بار دیکر اتفاقات سال گذشته را مرور کنیم. تفاهمنامه ای با سازمان توسعه تجارت منعقد شد. در حوزه سازمان توسعه تجارت موضوعات مهمی را پیگیری می کنیم که بعضی از آنها به نتیجه رسیده است.

شالبافیان اظهار داشت: توجه به صنعت گردشگری نتایج بسیار خوبی را برای کشور در پی دارد که یکی از مهمترین نتایج آن در کنار ایجاد اشتغال و درآمدزایی، خنثی شدن تبلیغات منفی و مقابله با پروژه ایران هراسی است. تعدادی از فعالان بخش خصوصی گردشگری حتی با هزینه های شخصی خود در نمایشگاه های مختلف حضور یافتند و نقش مهمی را در مقابله با ایران هراسی ایفا کردند.

او در ادامه صحبتهای خود ضمن قدردانی از کوششهای ابراهیم پورفرج در مدت مسئولیت در جامعه تورگردانان اضافه کرد: رشد و نمو حوزه گردشگری خصوصا در حوزه تشکلهای گردشگری مرهون کوشش افراد حاضر در این تشکلهاست. آقای پورفرج در این مدت کوشش زیادی کرد و امیدواریم آقای شفیعی نیز این مسیر را به خوبی ادامه دهد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به اهمیت تجلیل از چهره های برتر و پیشکسوتان حوزه گردشگری پرداخت و اظهار داشت: یکی از برنامه های خوبی که میتوان در حوزه گردشگری انجام داد، برگزاری همایش تجلیل از چهره های ماندگار گردشگری است که برنامه ریزی در این باره در حال اجرا است.

جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران کشور نیز در این نشست در سخنانی گفت: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه کرد، برگزاری نمایشگاه های تخصصی است. لذا سیاست ما این است که با همکاری بخش های مختلف این موضوع به صورت جدی دنبال گردد.

او اضافه کرد: واردات تجهیزات هتل ها و تاسیسات گردشگری نیازمند توجه است، چرا که بعضی از تجهیزات در ایران فراوری نمی گردد و سازمان توسعه تجارت در این باره می تواند به ما یاری کند.

ابراهیم پورفرج، رئیس سابق جامعه تورگردانان نیز در این نشست در سخنانی گفت: سازمان توسعه تجارت از سال 84 با جامعه تورگردانان همکاری داشتند و خوشبختانه همکاری این سازمان با جامعه نتایج بسیار خوبی را در پی داشته است.

مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت نیز در این نشست در سخنانی گفت: بدون در نظر گرفتن موضوعات و مفاهیمی مثل فرهنگ و هنر نمیتوان در حوزه صادرات پیروز بود. ما دارای پیشینه غنی فرهنگی هستیم که همین پیشینه به تنهایی می تواند پیشران حوزه صادرات باشد.

او اضافه کرد: ما آماده همکاری کامل با حوزه گردشگری هستیم و هر نوع سیاست گذاری که در معاونت گردشگری و تشکل های این حوزه انجام گردد ما آماده اجرای این سیاستگذاری هستیم. دغدغه شخصی خود من نیز این حوزه است و اعتقاد دارم گردشگری با توجه به ظرفیتهایی که دارد می تواند پیشران صادرات نیز باشد.

در این نشست بعلاوه تعدادی از حاضران به بیان نظر و دیدگاه خود پرداختند.

تسهیل برای حضور بخش خصوصی در نمایشگاه های خارجی، توجه به نقش حوزه گردشگری به عنوان صادرات نامرئی، توجه به حوزه گردشگری در بخش جوایز صادراتی، تقویت تعامل و همکاری بین فعالان بخش خصوصی گردشگری ایران و سایر کشورها، حضور در بازارهای بین المللی، حضور در کمیسیون های مشترک مالی و...از مهمترین موضوعاتی بود که از سوی بخش خصوصی مطرح شد.

منبع: همگردی

به "توجه به صنعت گردشگری پروژه ایران هراسی را خنثی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به صنعت گردشگری پروژه ایران هراسی را خنثی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید