10 درمان خانگی برای سرماخوردگی و آنفولانزا

به گزارش وبلاگ داریوش، پاییز از راه رسیده و زمستان هم کم کم از راه می رسد و با خود کوله باری از زیبایی ها و البته بیماری ها را می آورد! یکی از آزاد دهنده ترین آنها آنفولانزا است. اما با این درمان های خانگی آسان دیگر نگران تب، سردرد، دل پیچه و … نباشید.

10 درمان خانگی برای سرماخوردگی و آنفولانزا

1- سوپ مرغ

سوپ مرغ ممکن است معجزه نکند اما فرایند درمان شما را تسریع می کند. تحقیقات نشان داد خوردن یکی کاسه سوپ مرغ و سبزیجات می تواند حرکت نوتروفیل ها را آرام کند. نوتروفیل ها یکی از انواع سلول های سفید خون هستند و کند شدن حرکت شان به آنها این اجازه را می دهد که مدت بیشتری در بافت آسیب دیده بمانند و با عفونت های آن قسمت مبارزه کنند.

2- زنجبیل

خواص بی شمار و جادویی زنجبیل بر کسی پوشیده نیست. چند برش زنجبیل خام درون مقداری آب جوش، می تواند سرفه و گلو درد را تسکین دهد. تحقیقات نشان داده زنجبیل حالت تهوع، که یکی از عوارض آنفولانزا است، را هم بهبود می بخشد.

3- عسل

عسل دارای انواع ترکیبات آنتی باکتریایی و ضد میکروبی است. حل کرد عسل در چای به همراه مقداری لیمو ترش، می تواند گلو درد را بهبود بخشد. همچنین تحقیقات ثابت کرده، عسل، درمانی عالی برای سرفه است. آزمایشی نشان داده که دادن 10 گرم عسل به بچه ها قبل از خواب، از بروز سرفه های شدید شبانه جلوگیری می کند.

به بچه ها زیر 1 سال عسل ندهید.

4- سیر

سیر حاوی ترکیبی به نام آلیسین است که خاصیت ضد میکروبی دارد. اضافه کردن مکمل سیر یا سیر تازه به رژیم غذایی تان، باعث کاهش علائم سرما خوردگی می شود. بر اساس یک آزمایش، مصرف سیر در اوایل شروع سرما خوردگی، حتی می تواند از بیمار شدن شما جلوگیری کند!

5- اکیناسه

بومی های آمریکا 400 سال است که از ریشه و شاخسار این گیاه برای درمان عفونت ها استفاده می کنند. اکیناسه حاوی ترکیباتی شیمیایی به نام فلاونوئیدها است که خاصیت درمانی دارند. این ترکیبات می توانند سیستم ایمنی تان را قوی تر کنند و التهابات بدن را کاهش دهند.

6- ویتامین ث

ویتامین ث نقش مهمی در بدن تان بازی می کند و تاثیر زیادی بر سلامتی تان دارد. لیمو، پرتغال، سبزیجات برگی و میوه های دیگر منبع خوبی از این ویتامین هستند. نوشیدن شربت آب لیمو و عسل، که سرشار از ویتامین ث است، به صورت خنک یا گرم هم می تواند بهبود بخش گلو درد باشد. این نوشیدنی ویتامین ث مورد نیاز سیستم ایمنی بدن تان را در اختیارش قرار می دهد. این ویتامین، همچنین برای درمان بیماری های دیگر هم مفید است.

7- محصولات پروبیوتیک

پروبیوتیک ها باکتری ها و مخمرهای مفیدی هستند که در بدن، غذاها و مکمل ها یافت می شوند. آنها به سلامت روده و سیستم ایمنی بدن تان کمک می کنند. تحقیقات نشان داده که این پروبیوتیک ها می توانند حتی از مریض شدن و شروع بیماری هم جلوگیری کنند. برای بهره مندی از یک وعده خوشمزه و مغذی، ماست پروبیوتیک را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

از خوراکی ها که بگذریم نوبت به انجام چند کار ساده، اما بسیار موثر می پردازیم:

1- آب نمک

غرغره آب نمک نه تنها به بهبود آنفولانزا کمک می کند، بلکه برای درمان دیگر بیماری های تنفسی هم موثر است. غرغره همچنین علائم بیماری را هم کاهش می دهد. غرغره آب و نمک باعث نرم شدن و کاهش خلط های گلو، که محتوی باکتری و میکروب هستند، می شود. برای انجام این درمان خانگی یک قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید و سپس غرغره نمایید.

2- بخور گرفتن

ممکن است از این کار خوشتان نیاید اما تحقیقات نشان داده بخور گرفتن در افراد بالای 2 سال باعث کاهش علائم سرماخوردگی می شود. بخور گرفتن قبل از خواب می تواند به کاهش گرفتگی عضلات و کمتر شدن سرفه کمک کند. این روش در میان پزشکانی که به استفاده زیاد از دارو اعتقاد ندارند بسیار محبوب است.

3- حمام آب گرم

گاهی به وسیله حمام آب گرم، می توان تب بچه ها را درمان کرد. در بزرگسالان، گرفتن حمام آب گرم به کاهش علائم آنفولانزا کمک می کند. اضافه کردن مقداری نمک حمام به آب هم باعث آرامش و کاهش گرفتگی عضلات می شود. اضافه کردن مقداری عصاره رزماری، پرتغال، اسطوخودوس و … هم می تواند به آرام شدن تان کمک کند.

منبع: فوت و فن

به "10 درمان خانگی برای سرماخوردگی و آنفولانزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 درمان خانگی برای سرماخوردگی و آنفولانزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید