وال استریت ژورنال: جنبش انصارالله دست برتر را در تحولات میدانی دارد

به گزارش وبلاگ داریوش، خبرگزاری خبرنگاران- روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: جنگ در یمن به نفع انصارالله در جریان است.

وال استریت ژورنال: جنبش انصارالله دست برتر را در تحولات میدانی دارد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ داریوش به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه وال استریت ژورنال، جنگ در یمن به نفع انصارالله در جریان است.جنبش انصارالله دست برتر را در تحولات میدانی دارد

تحولات میدانی در جنگ میان ائتلاف به رهبری عربستان سعودی و جنبش انصارالله یمن، به نفع یمنی های تحت حمایت ایران در جریان است. انصارالله در جنگ چند ساله یمن به دستاورد های نو و مهمی دست یافته است. این در حالی است که عربستان سعودی در کوشش است از یک شهر راهبردی و نفت خیز دفاع کند.

نیرو های تحت حمایت عربستان سعودی و امارات بدون هماهنگی با نیرو های حافظ صلح سازمان ملل در این منطقه، هفته گذشته به طور ناگهانی از مواضع کلیدی نزدیک شهر بندری الحدیده در غرب عقب نشینی کردند. در عین حال، عربستان سعودی قول داد نیرو های بیشتری را برای دفاع از مأرب اعزام کند؛ مأرب یک محور انرژی در نزدیکی مرز عربستان سعودی است، جایی که جنبش انصارالله ماه هاست به طور روشمند در حال پیشروی هستند.

آرایش مجدد میدان نبرد، یک پیچیدگی راهبردی دیگر برای سعودی ها است، سعودی هایی که در ابتدا در سال 2015 میلادی معتقد بودند با حمایت آمریکا، تنها به چند هفته زمان احتیاج دارند تا جنبش انصارالله را شکست دهند. اما برعکس، جنگ داخلی این کشور به درازا کشید و ده ها هزار غیرنظامی را بر اثر حملات هوایی کشته شدند و یکی از بدترین فجایع بشردوستانه دنیا را بوجود آورد و خزانه های عربستان سعودی را خالی کرد.

بعضی از مقامات دولت بایدن از رئیس جمهور درخواست کردند محدودیت ها در زمینه حمایت نظامی از ریاض را کاهش دهد تا واشنگتن بتواند به آن ها یاری کند تا پیشرفت های حوثی ها را متوقف نمایند. اما این به معنای عقب نشینی بایدن از یکی از نخستین اقدامات سیاست خارجی خود در زمینه خاتمه دادن به حمایت تهاجمی از کارزار تحت رهبری عربستان سعودی است.

بایدن در ماه فوریه گفت جنگ در یمن باید خاتمه یابد. از آن موقع به بعد، فرستاده ویژه او بیش از ده ها بار به منطقه سفر نموده است، بدون اینکه پیشرفت چشمگیری در میانجیگری آتش بس یا میانجیگری مذاکرات صلح داشته باشد. نماینده نو سازمان ملل نیز به همین ترتیب نتوانسته است مورد توجه قرار گیرد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز آدینه گفت تحریم هایی را علیه فرمانده سازمان پشتیبانی نظامی تحت کنترل دولت صنعا اعمال خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "وال استریت ژورنال: جنبش انصارالله دست برتر را در تحولات میدانی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وال استریت ژورنال: جنبش انصارالله دست برتر را در تحولات میدانی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید