تأکید وزیران نفت و انرژی ایران، روسیه و آذربایجان بر توسعه همکاری های گازی

به گزارش وبلاگ داریوش، وزیران نفت و انرژی ایران، روسیه و آذربایجان در حاشیه نشست مجمع کشور های صادرکننده گاز (جی ئی سی اف) درباره همکاری های گازی مذاکره کردند.

تأکید وزیران نفت و انرژی ایران، روسیه و آذربایجان بر توسعه همکاری های گازی

به گزارش گروه مالی وبلاگ داریوش به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، در ملاقات سه جانبه جواد اوجی وزیر نفت، نیکلای شولگینوف وزیر انرژی روسیه و پرویز شهبازوف وزیر انرژی آذربایجان در دوحه قطر، پیشنهاد های مختلفی برای همکاری در بخش های مختلف در بخش انرژی ارائه و مقرر شد این پیشنهاد ها به صورت کارشناسی آنالیز گردد.

در این ملاقات سه جانبه بعلاوه قرارداد ها و تفاهم نامه های امضا شده بین ایران و روسیه در جریان سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری به مسکو (29 دی ماه) آنالیز و درباره نحوه اجرای آن ها مذاکره شد.

ایران و روسیه در جریان سفر دو روزه (29 و 30 دی ماه) رئیسی به مسکو چند توافق نامه در حوزه توسعه میدان های نفت و گاز، پتروپالایشگاه و انتقال فناوری امضا کردند.

ششمین نشست سران مجمع کشور های صادرکننده گاز دیروز (سه شنبه، سوم اسفندماه) در دوحه مرکز قطر برگزار گردید.

اعضای مجمع کشور های صادرکننده گاز 44 درصد از فراوری گاز دنیا، 67 درصد از ذخایر گازی دنیا، 64 درصد از انتقال گاز با خط لوله و 66 درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (LNG) را در اختیار دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تأکید وزیران نفت و انرژی ایران، روسیه و آذربایجان بر توسعه همکاری های گازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید وزیران نفت و انرژی ایران، روسیه و آذربایجان بر توسعه همکاری های گازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید