ایران و صربستان از سیاست تحریم یکجانبه علیه هیچ کشوری حمایت نمی نمایند

به گزارش وبلاگ داریوش، معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: ایران و صربستان با اتکا به اشتراک نظر در موضوعات بین المللی برای صلح و ثبات جهانی پایدار کوشش نمایند.

ایران و صربستان از سیاست تحریم یکجانبه علیه هیچ کشوری حمایت نمی نمایند

علی باقری معاون سیاسی وزیرخارجه کشورمان در جریان دیدار از صربستان در تاریخ 14 مهرماه با نیکلا سلاکوویچ وزیرخارجه جمهوری صربستان دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار درخصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی بحث و گفتگو کردند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به تجربیات مشترک ایران و صربستان در مواجهه با تحریم ها و نیز اشتراک دیدگاه در قبال بسیاری از پدیده ها و تحولات بین المللی، توضیح داد: ایران و صربستان باید با اتکا به اشتراک نظر در قبال موضوعات بین المللی به اشتراک عمل در صحنه بین المللی روی آورده و با همکاری دیگر کشور های مستقل به صورت هم افزا برای تعمیق صلح و ثبات منطقه ای و جهانی کوشش نمایند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ضمن اشاره به دیدار روسای جمهور دو کشور در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، بر توسعه روابط در تمامی جوانب تاکید کرد.

وی نگاه راهبردی صربستان به مسائل منطقه ای و بین المللی را سرمایه ارزشمندی برای تقویت روابط ایران و صربستان دانست و اضافه نمود: دامنه روابط دو کشور ابعاد متنوعی همانند حوزه های سیاسی، مالی، نظامی، فرهنگی و علمی را دربرمی گیرد.

معاون سیاسی وزیرخارجه در این دیدار گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تبادل هیات های عالی رتبه بین دو کشور همانند سفر وزیرخارجه کشورمان به صربستان و در ادامه سفر رئیس جمهور صربستان به ایران باشیم.

وزیر خارجه صربستان در این دیدار ضمن تشریح سیاست های منطقه ای و بین المللی صربستان، بر روابط رو به توسعه دو کشور در همه زمینه ها تاکید کرد.

در خاتمه این دیدار دو طرف ضمن تقبیح بکارگیری معیار های دوگانه آمریکا و غرب در اجرای حقوق بین الملل و استفاده از ابزار تحریم علیه کشور ها تاکید کردند: ایران و صربستان از سیاست تحریم یکجانبه علیه هیچ کشوری حمایت نمی نمایند، زیرا این سیاست برخلاف اصول اساسی حقوق بین الملل و بر ضد منافع ملت ها است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در این روز با رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس آژانس اطلاعات و امنیت صربستان دیدار های جداگانه برگزار کرد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه ایران، وی بعلاوه با حضور در انستیتوی مطالعات اروپائی گفت وگوی محبت آمیز با تعدادی از پژوهشگران و محققان نیز داشت.

وبلاگ داریوش سیاسی سیاست خارجی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ایران و صربستان از سیاست تحریم یکجانبه علیه هیچ کشوری حمایت نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و صربستان از سیاست تحریم یکجانبه علیه هیچ کشوری حمایت نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید