نگرانی از تجمعات در فصل برداشت پسته، به روز شدن پروتکل های بهداشتی

به گزارش وبلاگ داریوش، خبرنگاران/کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با ابراز نگرانی از افزایش دورهمی ها و تجمعات خانوادگی در ایام برداشت محصول پسته، از بروز شدن پروتکل های بهداشتی کارگران فصلی رفسنجان در فصل برداشت محصول سال جاری اطلاع داد.

نگرانی از تجمعات در فصل برداشت پسته، به روز شدن پروتکل های بهداشتی

دکتراحمد جمالی زاده امروز 9 شهریورماه در جمع وبلاگ داریوش اظهار کرد: در زمان فصل برداشت پسته که در شهریور و مهر ماه انجام می گردد، همه ساله نظارت هایی در بحث فرآوری و برداشت پسته انجام می گردد .

وی اضافه کرد: از سال گذشته با توجه به شیوع کرونا، بحث نظارت بر کارگران فصلی به این موضوع اضافه شده و با توجه به اهمیت این موضوع، ضرورت دارد به این مسئله با حساسیت بیشتری توجه گردد.

جمالی زاده بیان نمود: سال گذشته پروتکل هایی برای فصل برداشت پسته نوشته شده و سال جاری این پروتکل ها به روزرسانی شده و بازرسان بهداشتی بر این پروتکل ها نظارت می نمایند تا کمترین آسیب را در فصل برداشت داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یادآور شد: زدن ماسک، تهویه مناسب محل اسکان کارگران، عدم تجمع تعداد زیادی از افراد در محل اسکان تا این تجمع زیاد باعث انتقال بیماری نگردد مورد تاکید است.

وی اسم کرد: سال جاری خوشبختانه کارگران فصلی از منطقه جنوب غرب و سیستان و بلوچستان به استان کرمان مراجعه می نمایند که تعداد زیادی از این افراد واکسینه شده اند و شرایط بیماری در این منطقه ها نسبتا خوب است لذا امیدواریم فصل برداشت پسته ما را دچار مشکل نکند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان نمود: غیر از کارگران فصلی، از ناحیه کسانی است که به اسم مالک و خانواده مالکین به رفسنحان سفر می نمایند نگرانی داریم، این افراد از منطقه ها شمالی و تهران که شرایط بحرانی بیماری را دارند به شهرستان سفر می نمایند بنابراین از این موضوع نگرانی داریم.

وی تاکید نمود: تجمعات و دورهمی ها در فصل برداشت پسته بیشتر می گردد و نگرانی ما را بیشتر می نماید که بایستی به همشهریان و مالکین و کسانی که در این فصل فعالیت می نمایند توصیه کنیم نکات بهداشتی را از جمله زدن ماسک، بهداشت فردی و شست دست، تهویه مناسب و عدم تجمع رعایت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نگرانی از تجمعات در فصل برداشت پسته، به روز شدن پروتکل های بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از تجمعات در فصل برداشت پسته، به روز شدن پروتکل های بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید