روحانی: مردم برای کمبود و مسائل اگر می خواهند نفرین نمایند

به گزارش وبلاگ داریوش، رییس جمهور گفت: مردم برای کمبود و مسائل اگر می خواهند لعن و نفرین نمایند، این لعن و نفرین آدرسش کاخ سفید در واشنگتن است، کسی به مردم آدرس اشتباه ندهد.

روحانی: مردم برای کمبود و مسائل اگر می خواهند نفرین نمایند

به گزارش ایسنا، حسن روحانی طی سخنانی در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه امروز ما وارد ماه هشتم مقابله با کرونا شدیم، اظهار کرد: از خدمات همه کادر درمان و مدافعان سلامت و عزیزانی که برای مقابله با کرونا فداکاری و ایثار کردند تشکر می کنم، همچنین از مردم عظیموار ایران به خاطر همکاری و هماهنگی شان تشکر می کنم و تبریک می گویم؛ مردم در عزاداری ها هماهنگ بودند، در فرستادن بچه ها به مدرسه هماهنگ بودند، در بازار حواس شان به پروتکل بهداشت و درمان بوده و همچنین استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی، کاهش سفر و تردد را کاملا رعایت می کردند.

وی اضافه کرد: البته ممکن است عده ای دستور العمل های بهداشتی را مراعات نکرده باشند، اما همواره آمار را که آنالیز کنیم بجز آمار هایی که موارد مراعات نشده، می بینیم 48 تا 53 درصد مراعات کردند. این آمار البته پایین است و دلمان می خواهد که بالای 90 درصد باشد، اما در عین حال همواره نیمی از جمعیت و بیش از نیمی از جمعیت همراه بودند و همراهی کردند و از مردم می خواهیم این همکاری ها را افزایش بدهند تا از این مراحل عبور کنیم.

روحانی با یادآوری اینکه زمانی که کرونا در دی ماه سال گذشته در چین شروع شد، کمتر کسی فکر می کرد این بیماری عالم گیر گردد، ادامه داد: آن موقع می گفتند یک استان دچار مشکل شده که آن هم قرنطینه و اصلاح می گردد کسی این فکر ها را نمی کرد، همه اخباری که در جهان مطرح می شد همه درباره ووهان بود، اما در همان حین ناگهان این بیماری از مرز ها عبور کرد و سرازیر شد.

رییس جمهور اضافه کرد: اول که اروپا هنوز مبتلا نشده بود بیشتر این بیماری را توضیح داده و نواقص کشور های مبتلا را بیان می کردند. زمانی که گرم انتقاد دریافت بودند یک مرتبه دیدند سیل، فرش زیرپایشان را برد و این بیماری همه کشورهایشان را فرا گرفت و همه نقد ها یکباره خاموش شد.

روحانی با بیان اینکه بعضی فکر می کردند این بیماری آمده، مدتی هست و بعد می رود، تاکید نمود: اما معلوم شد این بیماری از بیماری هایی که جزو اجداد این بیماری است خطرناک تر است. بعد فکر می کردند این بیماری در زمستان است و وقتی هوا گرم گردد تمام می گردد احساسشان این بود که این بیماری مانند آنفلوانزا است، اما هوا گرم شد که نه تنها اثر نداشت بلکه در گرمترین نقطه کشور این بیماری اوج گرفت.

رییس جمهور گفت: بعد آمدند گفتند ما رسیدیم به دارو هایی و فکر می کردند با این دارو ها این مساله حل می گردد، تبلیغات کردند که از ما بخرید، اما در عین حال هنوز تا امروز یک درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده است. تصور می شد هر جا این بیماری رفت و افراد مبتلا شدند دیگر سراغ مردم آن شهر نمی رود خیلی ها می گفتند ایمنی جمعی ایجاد می نماید یا تصور می شد اگر کسی یکبار دچار این بیماری شد یک سال و دو سال دیگر دچار این بیماری نمی شوند، ولی در عمل دیدیم این گونه نیست.

روحانی با بیان اینکه تصویب کردیم ستاد استانی بتواند برای خودش مواردی را محدود کند، اظهار کرد: مساجد، تالارها، باشگاه ها، شهربازی و نماز آدینه و حوزه های علمیه و موارد این چنینی را به ستاد استانی بسپریم که اگر احساس کردند ضروری است این ها برای یک هفته تعطیل شوند، پیشنهاد آن را به ستاد مقابله با کرونا در مرکز می دهند تا اگر مقبول واقع شد، انجام گردد و کمی از شرایطی که الان در آن قرار گرفتیم، عبور کنیم.

وی اضافه کرد: دومین نکته عدم نظارت است. هر چه نظارت را بیشتر کنیم برای اینکه به اهدافمان برسیم اهمیت دارد. اقدامات ناکافی مسائل ما را افزایش می دهد. اگر کسی یکبار گرفت و خوب شد نگوید تمام شد. چنین امانی به کسی داده نمی گردد و باید همچنان مراقبت ها را ادامه دهند. باید به مردم اعلام کنیم ناچاریم مقررات و نظارت ها را تشدید کنیم. سازمان صدا و سیما، فضای مجازی و علما و عظیمان باید فرهنگ سازی را توسعه دهند چراکه راهی جز این نداریم.

روحانی تاکید نمود: فعلا از کسی که ماسک نمی زند به سادگی عبور نخواهیم کرد. افراد باید به کسی خدمت دهند که ماسک دارد، حالا راننده تاکسی، اتوبوس، مغازه و بانک باشد؛ بنابراین اگر خدمت دهنده مراعات نکند به نوعی با او برخورد خواهد شد که قرار شد چارچوب آن تعیین گردد. به اندازه کافی ابزار داریم که تشخیص دهیم فرد در خیابان ماسک دارد یا ندارد و می توانیم تشخیص دهیم کسی که ماسک نمی زند چه کسی است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه پنجشنبه هفته گذشته از کمیته امنیتی- اجتماعی و کمیته بهداشتی درخواست شده تا سرانجام این هفته فعلا برای تهران عظیم برنامه ویژه ای را آماده نمایند، گفت: در این برنامه قرار است از افرادی که ماسک نمی زنند به سادگی عبور نکنیم و باید طرحی آماده گردد که فردی که در زمان حضور در جامعه ماسک زدن را مراعات نمی نماید و نیز اینکه چگونه با وی برخورد گردد، را تعیین کنیم و همانطور که گفتم به اندازه کافی وسایل و ابزار داریم که تشخیص بدهیم چه کسی در خیابان و پیاده رو ماسک ندارد و می توانیم شناسایی شان کنیم.

وی اضافه کرد: از این طریق برای افرادی که ماسک زدن را مراعات نمی نمایند مجازات در نظر بگیریم که قرار شد تا سرانجام هفته این موضوع آنالیز و تکمیل گردد و در جلسه کمیته های تخصصی در روز پنجشنبه مطرح گردد و شنبه بعد در ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه تصمیم گیری خواهیم کرد.

رییس جمهور گفت: اگر در ستاد ملی کرونا این طرح تصویب شد ابتدا در تهران عظیم با یک فاصله زمانی 4 تا 5 روزه برای آموزش و اطلاع رسانی کافی اجرایی و عملیاتی می گردد و اگر موثر بود آن را برای شهر های عظیم دیگر اجرایی و عملیاتی می کنیم.

رییس جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی ها اخیرا اعلام کردند ده ها میلیارد دلار به ایران لطمه زدیم، یادآور شد: آنان در طول سال های 97، 98 و 99 حداقل 150میلیارد دلار به کشور لطمه زدند، با تحریم غلط و غیرقانونی و بیجا و ضد انسانی و عملیات تروریستی، جلوی دارو و درمان و مواد غذایی را دریافتد. آنان آدم هایی هستند که هیچ وقت ما چنین کسانی را در تاریخ کاخ سفید با این توحش ندیده بودیم. آنان عظیمترین توحش را از خود نشان دادند.

روحانی توضیح داد: آقایی که اسمش وزیر خارجه است، ولی وزیر جنایات است با افتخار می گوید که ما هفتاد میلیارد جلوی منابع ایران را گرفتیم و نگذاشتیم در اختیار ایران قرار گیرد. او به دشمنی با ملت ایران و ضربه به ایران افتخار می نماید؛ دیدیم که آمدند با افتخار اعلام کردند ما پنج میلیارد دلاری را که ایران می خواست از صندوق بین المللی پول بگیرد با مانع تراشی جلویش را گرفتیم. واقعاً هم آمریکا مانع شد، در حالی که اگر وام را گرفته بودیم صرف دارو و درمان می کردیم.

وی اضافه کرد: آن هایی که داخل ساختمان کاخ سفید هستند این همه جنایات علیه ملت ایران روا داشته اند و شما هر روز شاهد فشار و مسائل هستید هرچند که مردم ما ایستادگی و مقاومت کردند و خم به ابرو نیاوردند و در برابر این قلدر ها خم نشدند، اما به هر حال آثار سوء سختی و مسائل وجود دارد.

روحانی تاکید نمود: مردم باید در این سال ها زندگی خیلی راحت تری داشتند و اجناس به مراتب ارزان تر می شد و باید دلار به قیمت معقولش بود، اما تمام این جنایات پای کاخ سفید است. جمهوری اسلامی پای عهدش باقی مانده است و پای همه مقررات ایستاده است.

رییس جمهور گفت: مردم برای کمبود و مسائل اگر می خواهند لعن و نفرین نمایند، این لعن و نفرین آدرسش کاخ سفید در واشنگتن است. کسی به مردم آدرس اشتباه ندهد. کسی به خاطر منافع سیاسی و جناحی آدرس غلط ندهد، آدرس درست واشنگتن دی سی کاخ سفید است.

منبع: فرارو

به "روحانی: مردم برای کمبود و مسائل اگر می خواهند نفرین نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: مردم برای کمبود و مسائل اگر می خواهند نفرین نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید