نشت مایع از فضاپیمای روسی متصل به ایستگاه فضایی بین المللی، روسیه عجله ای برای برطرف مشکل ندارد

به گزارش وبلاگ داریوش، دیجیاتو نوشت: با انجام یک بازرسی معین شده که فضاپیمای سایوز MS-22 روسیه دارای حفره ای به عرض 0.8 میلی متر است که این امر باعث نشت مایع خنک کننده در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) شده است.

نشت مایع از فضاپیمای روسی متصل به ایستگاه فضایی بین المللی، روسیه عجله ای برای برطرف مشکل ندارد

آژانس فضایی روسیه، Roscosmos که درحال حاضر تصمیم گرفته هیچ اقدام فوری برای آن انجام ندهد، در اواخر ماه جاری در خصوص قابلیت پرواز این فضاپیما تصمیم گیری خواهد نمود.

طبق بیانیه طولانی که به وسیله Roscosmos منتشر شده، شرکت فضایی روسیه معتقد است که یک قطعه کوچک زباله، یکی از حلقه های خنک کننده خارجی فضاپیما را پاره نموده که این امر گرما را از داخل سایوز به فضا منتقل می نماید. بااین حال، طبق گزارش آرس تکنیکا ظاهراً متخصصان روسی پس از کوشش برای شناسایی بهتر آسیب فضاپیمای سایوز متصل به ISS، تصمیم گرفته اند تا هیچ اقدام فوری انجام ندهند.

محل حفره فضاپیمای متصل شده به ایستگاه فضایی بین المللی

به گفته یوری بوریسوف، رئیس روسکوسموس و خبرگزاری دولتی TASS، این حفره در محفظه ابزار دقیق فضاپیما و ماژول خدمات سایوز واقع شده است. به گفته ناسا، راهنمای اولیه، ناوبری، کنترل و سیستم های کامپیوتری سایوز در محفظه ابزار دقیق آن قرار دارند که محفظه ای مهروموم شده و پر از گاز نیتروژن است تا تجهیزات اویونیک را خنک نگه دارد.

خدمه سایوز MS-22 که شامل سرگئی پروکوپیف و دیمیتری پتلین، فضانوردان روسی و فرانک روبیو، از ناسا می شوند، در ماه سپتامبر به سمت ایستگاه فضایی پرتاب شدند. آن ها قرار بود در ماه مارس و قبل از نشت چشمگیر مایع خنک کننده به زمین بازگردند، اما اکنون حتی دو راهپیمایی فضایی آن ها در ایستگاه فضایی بین المللی به تأخیر افتاده است.

بوریسوف به رسانه دولتی ایزوستیا (Izvestia) شرح می دهد: البته که گزینه های پشتیبانی داریم. ما سفینه فضایی را سریع تر آماده خواهیم کرد. به جای فرود برنامه ریزی شده ماه مارس، ما آن را برای 19 فوریه (30 بهمن) آماده خواهیم کرد. در این شرایط، ما سایوز MS-22 را جدا خواهیم کرد، آن را به زمین برمی گردانیم و یک سفینه فضایی دوم را برای بازگرداندن خدمه پرتاب می کنیم.

ناسا و روسکوسموس هر دو اعلام نموده اند که این حادثه هیچ خطری برای خدمه یا ایستگاه فضایی درحال گردش به همراه ندارد. آژانس فضایی روسیه مهلتی را تا 27 دسامبر (6 دی) برای مشخص شرایط و سرنوشت فضاپیمای آسیب دیده سایوز مشخص نموده است.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "نشت مایع از فضاپیمای روسی متصل به ایستگاه فضایی بین المللی، روسیه عجله ای برای برطرف مشکل ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشت مایع از فضاپیمای روسی متصل به ایستگاه فضایی بین المللی، روسیه عجله ای برای برطرف مشکل ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید