نتیجه دیوانه کننده منچسترسیتی برابر لایپزیش

به گزارش وبلاگ داریوش، منچسترسیتی پس از تساوی بازی دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ردبول آرنا، سه شنبه شب پیروز شد در خانه با رجحان 7 گله، صعودی شگفت انگیز به دور یک چهارم نهایی مسابقات را تجربه کند و سنگین ترین شکست این فصل لیگ قهرمانان اروپا را به اهالی زاکسن تحمیل کند.

نتیجه دیوانه کننده منچسترسیتی برابر لایپزیش

لایپزیش که برای سومین مرتبه در تاریخ نچندان طولانی مدتش در این مرحله حاضر بود، مقابل منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد کوچک ترین حرفی برای گفتن نداشت و خط دفاعی این تیم، مقهور درخشش فاز تهاجمی منچسترسیتی در این ملاقات شد و عملکردی نچندان شایسته این مرحله از لیگ قهرمانان اروپا بر جای گذاشت.

کابوس آلمان ها به رنگ آبی آسمانی

این نتیجه، علاوه بر آنکه سنگین ترین شکست تاریخ لایپزیش در لیگ قهرمانان اروپا بود، برای دومین بار در طول تاریخ یکی از تیم های آلمانی در این مسابقات را تحقیر شده دید و پیش از این تنها یک مرتبه سابقه داشت تیمی از آلمان در لیگ قهرمانان اروپا 7 گل دریافت نموده و هیچ گلی به ثمر نرساند که شالکه در مارس 2019، با همین نتیجه از منچسترسیتی شکست خورده بود.

6 گل تا پیش از دقیقه 60

در این ملاقات، آتش بازی شاگردان گواردیولا تا پیش از گذشت یک ساعت از زمان ملاقات، 6 گل برای منچسترسیتی به ارمغان آورد که 5 تای آن سهم هالند و دیگری سهم ایلکای گوندوغان بود. کوین دی بروینه نیز در واپسین لحظات ملاقات گل هفتم تیمش را وارد دروازه لایپزیش کرد. هالند که گلات در این ملاقات را تجربه کرد، رکورد های بسیاری را هم به نام خود زد و فزونین بازیکن ملاقات بود.

هالند، مرد رکورد ها

مهاجم نروژی که در لیگ قهرمانان اروپا تا به حال تنها 25 مرتبه در پیراهن تیم های سالزبورگ، دورتموند و منچسترسیتی به میدان رفته، پیروز شده 30 گل به ثمر برساند که این سریع ترین زمان ممکن در تاریخ فوتبال برای یک بازیکن بوده که به نقطه عطف 30 گل در این تورنمنت می رسد. او بعلاوه با 22 سال 236 روز سن، تبدیل به جوان ترین بازیکن تاریخ مسابقات هم شده که 30 گل در تورنمنت به ثمر می رساند.

متخصص هت تریک

او که پنجمین هت تریک فصلش برای منچسترسیتی در همه رقابت ها را به ثبت رساند و صدالبته با 2 گل دیگر بهبودش داد، 3 مرتبه بیشتر از هر بازیکن دیگری در 5 لیگ معتبر اروپایی پیروز به انجام این کار شده و پس از هری کین در فصل 17-2016، تبدیل به نخستین بازیکن لیگ فزونی شده که پیروز می گردد در یک فصل 5 مرتبه هت تریک را تجربه کند. البته که او در ادامه فصل این شانس را دارد رکوردش را بهبود بخشد و پر رنگ تر از این نامش را در فصل حاضر فوتبال اروپا به تاریخ سنجاق کند.

در کنار لئو مسی

او که سومین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا پس از لوئیز آدریانو (اکتبر 2014 در ملاقات شاختار دونیتسک مقابل باته بوریسف) و لیونل مسی (مارس 2012 با پیراهن بارسلونا مقابل لورکوزن) لقب گرفته که در یک ملاقات از این تورنمنت پیروز به ثبت گلات می گردد، امیدوار است در نهایت همان مهره گمشده منچسترسیتی تحت راهنمایی پپ در لیگ قهرمانان اروپا باشد و طلسم عدم قهرمانی های این مربی پرافتخار در شهر منچستر را باطل کند.

فزونین زمان برای شکستن طلسم است!

منچسترسیتی که سه شنبه شب برای بار دوم، پس از 4 سال مقتدرانه ترین پیروزی تاریخش در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد، برای هفتمین مرتبه در تاریخ جواز حضور در جمع 8 تیم برتر اروپا را به دست آورد و نکته جالب توجه اینجاست هر 7 مرتبه، پس از فصل 16-2015 و 6 بار تحت راهنمایی پپ گواردیولا به وقوع پیوسته است. نکته نچندان امیدوار کننده برای سیتیزن ها البته این است که دیگر مرتبه ای که پیروز به کسب پیروزی 7 بر صفر در این تورنمنت شده بودند، مسیرشان در مرحله بعدی متوقف شد و به وسیله تاتنهام در دور یک چهارم نهایی از دور مسابقات کنار رفتند.

منبع: فوتبال 360

منبع: فرارو

به "نتیجه دیوانه کننده منچسترسیتی برابر لایپزیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه دیوانه کننده منچسترسیتی برابر لایپزیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید