فلیک به فلاکت افتاد!

به گزارش وبلاگ داریوش، هانسی فلیک پس از شکست سنگین ژرمن ها مقابل ژاپن به اولین مربی اخراجی تاریخ فوتبال آلمان تبدیل شد.

فلیک به فلاکت افتاد!

به گزارش وبلاگ داریوش آنلاین، وقتی خبر پیوستن هانسی فلیک به تیم ملی آلمان شنیده شد، طرفداران این تیم در پوست خود نمی گنجیدند. دستیار سابق یواخیم لوو، چنان مربی درجه یکی نشان داده بود که هیچ کس نمی توانست در خصوص توانایی های او تردید کند. فلیک در بایرن یکی از مقتدرانه ترین قهرمانی های تاریخ لیگ قهرمانان را رقم زد و از روی نعش بی جان بارسلونا هم رد شد. همان مربی اما در رده ملی، هیچ شباهتی به یک مربی پیروز نداشت؛ مردی که در آغاز نتایج خوبی گرفت اما در نهایت ناچار شد نیمکت مانشافت را ترک کند.

اولین اخراجی تاریخ!

چرا اخراج هانسی فلیک از تیم ملی آلمان، یک اتفاق باورنکردنی به نظر می رسد؟ پاسخ این سؤال بسیار ساده است. تا امروز فقط 11 نام در همه تاریخ روی نیمکت مانشافت حضور داشته اند و حتی یک نفر از آنها نیز برکنار نشده بود و این یعنی فلیک نخستین مربی اخراجی تاریخ فوتبال ملی آلمان است و این اصلا برچسب غرورانگیزی نیست. رودی فولر در قامت مدیر تیم ملی آلمان، بعد از هر نتیجه ای به فلیک اعتماد می کرد و باور داشت که او مرد درستی برای این موقعیت است اما 4شکست در 5بازی اخیر و 3شکست متوالی برای آلمان همه چیز را تغییر داد. هانسی حتی بعد از تحقیر شدن مقابل ژاپن، خونسردی اش را از دست نداده بود اما حالا دیگر هیچ چیز برای او مثل گذشته نخواهد شد.

فاکتور میزبانی

شاید آنچه مدیران فدراسیون فوتبال آلمان را به برکناری فلیک مجاب کرد، میزبانی ژرمن ها در جام ملت های اروپا باشد. این تیم تابستان2024 باید میزبان جام ملت ها باشد و طبیعتا انتظار می رود که آنها برای قهرمانی در این رقابت ها حضور پیدا نمایند. شاید اگر آلمان میزبان یورو نبود، مدیران فدراسیون فوتبال برای فلیک بیشتر صبر می کردند اما آنها قهرمانی یورو را می خواهند و تیم فلیک، اصلا شباهتی به تیم های قهرمان نداشت!

مدیری که سرمربی می گردد

رودی فولر که قبلا سابقه راهنمایی تیم ملی آلمان را داشته و البته با این تیم نتایج خوبی به دست نیاورده است، حالا به صورت موقت به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شده و قرار است 2چهره آشنای دیگر در فوتبال آلمان نیز او را همراهی نمایند و فعلا سندرو واگنر و هانس وولف برای یک بازی کنار فولر روی نیمکت مانشافت می نشینند. فدراسیون فوتبال آلمان علاوه بر فلیک، همه دستیارهای او را نیز از تیم ملی برکنار نموده است تا به استقبال یک دوران تازه برود.

10 گزینه برای یک نیمکت

رسانه های آلمانی باور دارند که 10گزینه برای راهنمایی تیم ملی این کشور، روی میز رئیس فدراسیون قرار گرفته است. 2گزینه اصلی و ایده آل آنها اما کمی دور از دسترس به نظر می رسند. شاید همه دوست دارند زیدان دوباره به فوتبال برگردد و در قامت مربی دیده گردد اما اگر قرار به حضور او در فوتبال ملی باشد، این مربی نشستن روی نیمکت فرانسه را ترجیح می دهد. گزینه دیگر هم یورگن کلوپ است اما کاملا بعید است که او در شرایط فعلی لیورپول را برای راهنمایی تیم ملی فوتبال رها کند. 2گزینه دیگر فوتبال آلمان، یولیان ناگلزمان و اولیور گلاسنر هستند. اولی به تازگی از بایرن برکنار شده و دومی توانسته فرانکفورت را به قهرمانی در یورولیگ برساند. فدراسیون فوتبال آلمان ظاهرا گزینه های نامتعارفی مثل ماتیاس سامر یا میرو کلوزه را نیز مورد آنالیز قرار می دهد. دومی تجربه زیادی در مربیگری ندارد و اولی سال ها به عنوان مدیر فعالیت نموده است. راجر اشمیت که فصل گذشته با بنفیکا قهرمان پرتغال شد، لوتار ماتیوس، یورگن کلینزمن و لوئیس فان خال نیز گزینه های دیگر تیمی هستند که در همه تاریخ هرگز مربی خارجی نداشته است. از این لیست، به نظر می رسد شانس ناگلزمان برای راهنمایی این تیم بیشتر باشد.

صبری که وجود ندارد

فوتبال آلمان برای سال ها، با صبر و حوصله مثال زدنی اش شناخته می شد اما حالا در این کشور دیگر از این خبرها نیست. مدیران بایرن، ناگلزمان را با وجود صدرنشینی در بوندس لیگا برکنار کردند و نزدیک بود حتی قهرمانی هم از دستشان برود. حالا مدیران فدراسیون فوتبال آلمان نیز تصمیم به برکناری فلیک گرفته اند. اگر این تصمیم هم شرایط تیم ملی آلمان را بدتر کند، همان سرنوشتی برای مدیران فدراسیون فوتبال این کشور اتفاق خواهد افتاد که برای اولیور کان و حمیدزیچ در بایرن رقم خورد.

منبع: همشهری آنلاین

به "فلیک به فلاکت افتاد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلیک به فلاکت افتاد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید