مورتگاس: موضوع پرتاب ماهواره نور از سوی ایران را به شورای امنیت می بریم

به گزارش وبلاگ داریوش، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: واشنگتن موضوع پرتاب ماهواره نظامی نور توسط ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع خواهد داد.

مورتگاس: موضوع پرتاب ماهواره نور از سوی ایران را به شورای امنیت می بریم

به گزارش به نقل از بی بی سی، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام نمود واشنگتن موضوع پرتاب ماهواره نظامی نور توسط ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع خواهد داد.

بر این اساس، اورتگاس گفت: ما بر این باوریم که ایران با پرتاب این ماهواره به فضا قطعنامه 2231 شورای امنیت را نقض نموده است. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در حال تهیه یک گزارش در این موضوع برای ارائه به شورای امنیت است.

وی خاطر نشان کرد: ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم. اما ایران باید بداند که تحریم ها علیه این کشور برداشته نخواهد شد. ما به فشار های خود علیه آن ها تا زمانی که ایران پای میز مذاکره بیاید ادامه خواهیم داد و تا آن موقع هیچ کدام از تحریم ها برداشته نخواهد شد.

قطعنامه 2231 ذیل برجام در شورای امنیت به تصویب رسید. با این وجود، در این قطعنامه هیچ محدودیتی برای پرتاب ماهواره و انجام آزمایش های موشکی دفاعی برای ایران گنجانده نشده است. این در حالی است که آمریکا با خروج از برجام و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران آشکارا این قطعنامه را نقض نموده است و حالا قرار است در صندلی مدعی العموم قرار بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مورتگاس: موضوع پرتاب ماهواره نور از سوی ایران را به شورای امنیت می بریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورتگاس: موضوع پرتاب ماهواره نور از سوی ایران را به شورای امنیت می بریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید