منصوریان: اکبریان در بازی ما با استقلال برترین قضاوت را خواهد داشت

به گزارش وبلاگ داریوش، سرمربی صنعت نفت آبادان گفت: داوران آبروی خود را بیشتر از هر چیزی دوست دارند و اکبریان برترین قضاوت را در بازی ما با استقلال خواهد داشت.

منصوریان: اکبریان در بازی ما با استقلال برترین قضاوت را خواهد داشت

به گزارش وبلاگ داریوش، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از ملاقات صنعت نفت آبادان مقابل استقلال گفت: به تیم بزرگ استقلال که افتخار قهرمانی در سطح آسیا را یدک می کشد، خوشامد می گویم و امیدوارم میزبان خوبی برای این تیم باشیم. این بازی برای هر دو تیم بسیار مهم است؛ به خصوص برای صنعت نفت که فرایند رو به رشدی را طی می نماید و بازی مقابل پرسپولیس را می توانستیم در دقیقه 93 به تساوی بکشانیم، البته صرفنظر از توپی که به تیر دروازه برخورد کرد و وارد دروازه ما شد. تشخیص این توپ برای داور سخت بود و فقط VAR می توانست این گل را اعلام کند.

فرایند خیلی خوبی مقابل پرسپولیس داشتیم؛ به ویژه در 15 دقیقه آخر.، وی ضمن بیان این جمله گفت: ان شاءالله این 15 دقیقه را به 90 دقیقه تبدیل کنیم و نهایت بهره را از میزبانی ببریم. غیبت طرفداران برای فدراسیون زیبا نیست و اگر می خواستند درهای استادیوم ها را دو هفته به صورت آزمایشی باز نمایند، این کار را باید برای کل تیم ها می کردند. نمی توانید استادیوم آزادی را ملاک آزمایش بگذارید. خیلی دوست داشتم استادیوم پُر از طرفدار باشد اما بدون طرفدار هم پای شعار یک نفر برای همه، همه برای آبادان هستیم و برای این شهر می جنگیم. خیلی روی جوانان خود حساب نموده ایم و امیدواریم جریان بازی را تغییر دهند.

سرمربی صنعت نفت آبادان در خصوص شروین بزرگ و عباس بوعذار توضیح داد: تعریف خط حمله، گلزنی است. بزرگ جزو خریدهای باکیفیت ما بود که سال گذشته کمتر بازی می کرد اما اعتقاد ویژه ای به او دارم. ملاقات با استقلال نقطه عطفی برای شروین خواهد بود و او باید کوشش کند تیم ما را به سرمنزل مقصود برساند. عباس بوعذار در تمرین و مسابقه باید فوق العاده خوب کار کند. زمانی که او را به فوتبال ایران تحویل دادم، بازیکنی بود که فردای آن روز باید لژیونر می شد و در سطح اول آسیا بازی می کرد.

منصوریان با تمجید از مهاجم بومی صنعت نفت بیان نمود: به بازیکنانم گفتم بوعذار یکی از برترین بازیکنان خوزستان است و هر کاری بخواهد با توپ انجام می دهد. او را با عبدالرضا برزگری - ملقب به حسون - مقایسه می کردم. بوعذار در یکی دو سال اخیر افت نامحسوس و عجیبی داشته و به طرفداران آبادانی قول می دهم او به همان بازیکن قبلی تبدیل گردد. ما عباس را برای نیمکت نخریدیم و به این خاطر او را جذب کردیم که برترین کیفیت را ارائه کند. همواره هیچ فرقی میان 25 بازیکن من نیست و خیلی معدود نفراتی چون طالب ریکانی متفاوت هستند.

وی با بیان اینکه ریکانی کاپیتان صنعت نفت است و باید کوشش دوچندانی داشته باشد، گفت: از طالب و شروین، بیشتر از سایر بازیکنان توقع دارم. عقب زمین را هم به محمد طیبی می سپارم که دنیایی از تجربه است و به موقع به صنعت نفت آمد. مقابل استقلال تیم متفاوتی نسبت به بازی با پرسپولیس و گل گهر می بینید. مقابل گل گهر باید گل می زدیم و از دست مان در رفت. تیم قلعه نویی بسیار خوب بازی می نماید و این را مقابل استقلال و پرسپولیس نشان داد. بوعذار اگر به زمین برود، باید برترین کیفیت را داشته باشد و از بزرگ توقع دارم همراه با ریکانی، تیم را آهسته از پُل رد نمایند.

سرمربی صنعت نفت در خصوص اعتراض باشگاه استقلال به انتخاب محمدرضا اکبریان به عنوان داور این مسابقه عنوان نمود: سال گذشته یکی دو بار اعتراض شدیدی به داوری داشتم و در عین بی رحمی و نامردی، چهار جلسه محروم شدم. برای افرادی که محروم می شوند، 10 روز فرصت اعتراض در نظر می گیرند که این اتفاق برای من رخ نداد. آن داور محروم نشد و بازی هفته بعد را هم قضاوت کرد. اعتراض ما به داور فقط به او آسیب روحی می زند. من همراه با استقلال در زمان قضاوت اکبریان و سایر داوران پیروز شدم، مساوی کردم و شکست خوردم.

منصوریان با بیان اینکه تمام تمرکز خود را روی مسائل تاکتیکی صنعت نفت می گذارد، گفت: همانطور که ما مربیان دوست داریم برترین کیفیت را برای طرفداران و بازیکنان ارائه کنیم، داوران هم می خواهند برترین عملکرد را داشته باشند. تمام نهادهای نظارتی فوتبال روی داوران تمرکز دارند و خودشان هم می خواهند یک پله بالاتر باشند. دربی نهایت فوتبال ماست و داوران می خواهند به آن برسند. آنها آبروی خود را بیشتر از هر چیزی دوست دارند و اکبریان برترین قضاوت را خواهد داشت. او هم مانند ما تحت فشار است و با هر نتیجه ای اعتراض نمی کنیم.

وی با اشاره به لزوم اجرای سیستم یاری داور ویدیویی در کشور گفت: تا زمانی که انسان داوری می نماید، اشتباهات سهوی داوری هم وجود دارد. امکانات بعضی باشگاه ها و استادیوم ها باعث می گردد نتوانند امکانات VAR را فراهم نمایند و این سیستم تا یکی دو سال آینده به ایران نمی آید. اگر VAR اجرا گردد، تیم هایی چون صنعت نفت، نفت مسجدسلیمان، طرفدار و پدیده بیشتر سود می نمایند. چون اگر خطایی رخ دهد، اشتباهی در محوطه جریمه اعلام نمی گردد.

سرمربی صنعت نفت با بیان اینکه هر باشگاه باید 30 میلیارد تومان برای فراهم کردن امکانات یاری داور ویدیویی بپردازد، توضیح داد: ما به عنوان اولین نفر دوست داریم این سیستم وارد کشور گردد. با خیال راحت به زمین می رویم و اگر اشتباه داوری رخ دهد، عمدی نخواهد بود. ما هفته گذشته شکست خوردیم، اما داور برترین قضاوت را داشت و اگر چشم تلسکوپی هم داشته باشد، نمی تواند گل پرسپولیس را تشخیص دهد. اگر داوران پشت دروازه هم بودند، باز هم به اجماع نمی رسیدند.

منصوریان درباره اعتراض افشین پیروانی به داوری ملاقات پرسپولیس - صنعت نفت بیان نمود: مجموعاً 13 کارشناس داوری صحنه های مختلف را آنالیز می نمایند که به نقطه مشترک نمی رسند. در دقیقه 82 ملاقات با تراکتور، اخباری روی بازیکن ما خطای پنالتی مرتکب شد و اگر به گل می رسیدیم، سوار بر بازی می شدیم. پس از آن روی یک ضدحمله گل خوردیم، اما اعتراض نکردیم. اگر VAR بود، در این بازی سود می کردیم. علیرضا فغانی به یک نکته جالب اشاره نمود و اینقدر بر خودش تسلط دارد که گفت فقط نمره ناظر داوری به او مهم است. با پیروانی زندگی کردم و او دوست خوب من است، اما این هجمه علیه داوران لازم نبود.

وی در این مورد که بازیکنان خارجی استقلال قرار است مقابل صنعت نفت به میدان بفرایند، عنوان نمود: فدراسیون، وجه التزام را شرط خرید بازیکن خارجی گذاشت که این شرایط اقتصادی را نداریم. ما هم دوست داریم بخشی از تیم را با بازیکن خارجی پُر کنیم. هرچند بازیکنان ما فعلاً تاپ شده اند و دو روز پیش، تمرینی کردند که برای اولین بار در 13 سال گذشته گفتم 10 دقیقه برای خودتان دست بزنید. چند نفر از آنها به زمین می فرایند و پاداش تمرین خوب خود را می گیرند. اگر بازیکنان خارجی بدون وجه التزام بازی می نمایند، به ما اجازه می دادید چند بازیکن سیاه پوست بیاوریم و آنها پس از پنج هفته می رفتند!

اگر بازیکنان خارجی استقلال نباید بازی می کردند، از ابتدا نباید به آنها اجازه بازی می دادید.، سرمربی صنعت نفت با بیان این جمله گفت: ممانعت از بازی کردن آنها در فاصله دو ساعت تا مسابقه جای ابهام است. می توانستید شب قبل به ناظر بازی بگویید. ایراداتی از مجموعه اجرایی، به تیم های کم هزینه مانند ما و نفت مسجدسلیمان لطمه می زند. اگر از چهار داور نام بیاورم و بگویم آنها برای ما داوری ننمایند، پس چه کسی ملاقاتهای صنعت نفت را قضاوت کند؟ پوست اندازی داوران کامل می گردد و اعتقادی هم به فشار ناشی از فضای مجازی ندارم.

منصوریان در خصوص مصدومان صنعت نفت مقابل پرسپولیس گفت: نمی دانم چه کسی مطلق زاده را مصدوم نموده اما او همراه با اهل شاخه بازگشته است. فرزاد جعفری به شرایطی رسیده که با نظر پزشک، می تواند روی نیمکت بنشیند. بیت سعید از مصدومیت رها نشده و مهره کمر ساکی آسیب خورده است. جای احترام است که رضا جبیره او با یک دست مصدوم، کارهای بدنی خود را انجام می دهد و ساکی پس از بهبودی، نقطه امید ماست. از او فضای جدیدی در صنعت نفت می بینید.

وی درباره علت مصدومیت جبیره گفت: او در کاری بچگانه و آماتور، دستش زیر مبل ماند و مصدوم شد! من به بازیکنان گفتم اگر بازیکنی خارج از فوتبال آسیب ببیند، با جریمه سنگینی روبرو می گردد. فردا بازیکنان زیادی را در اختیار نداریم، اما بنزین سبز، مرا امیدوار نموده و بازی بسیار زیبا و پُرفشاری از ما می بینید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "منصوریان: اکبریان در بازی ما با استقلال برترین قضاوت را خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منصوریان: اکبریان در بازی ما با استقلال برترین قضاوت را خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید