معروف ترین رستوران های استکهلم کدامند؟

به گزارش وبلاگ داریوش، استکهلم از شهرهای معروف سوئد است که با رستوران های معروف خود نظیر نوک، گوندولن، فرانتسین، دن گلیدنه فریدن و... پذیرای گردشگران زیادی است که این شهر را برای بازدید انتخاب نموده اند.

معروف ترین رستوران های استکهلم کدامند؟

تجربه غذاهای خلاقانه و زیبا را می توانید در سوئد داشته باشید. رستوران های شیک و مدرن این کشور، انواع غذاهای مدرن و سنتی را با مواد اولیه تازه در اختیار مشتریان قرار می دهند. استکهلم نیز از این قاعده مستثنی نیست، البته در صورتی که بدانید به کدام رستوران بروید. برای آشنایی بیشتر با برترین رستوران های این شهر با ما همراه باشید.

1. نوک

رستوران نوک (Nook)، تجربه غذاهای بین المللی را به شما هدیه می دهد. سرآشپز کره ای این رستوران، تاثیر غذاهای آسیایی را در خلاقیت های خوشمزه خود دخیل نموده است. منوی آن شامل سوسیس مخصوص کره ای و غذاهای سنتی سوئدی است. از بین منوهای فیکس و غذاهای تکی می توانید سفارش دهید و از طعم های بی نظیر غذاها لذت ببرید.

2. گوندولن

رستوران گوندولن (Gondolen) نه تنها چشم اندازی زیبا از شهر استکهلم را به مهمانان خود پیشکش می نماید، بلکه سرآشپز درجه یک و معروفی دارد که برترین غذاهای سوئدی را طبخ می نماید. البته نباید از خدمات عالی و نوشیدنی های فوق العاده آن غافل شد. منوی این رستوران شامل ماهی سالمون خام با گیاهان معطر، گوشت کبابی با مارچوبه سفید و دسرهای سنتی سوئدی است که از بیسگوییت و آب میوه یا کیک شکلاتی چند لایه تشکیل می گردد. خوردن غذا در کنار منظره ها عالی می تواند تجربه ای فراموش نشدنی را برایتان رقم بزند.

3. فرانتسین

رستوران فرانتسیِن (Frantzén) در منطقه قدیمی شهر واقع شده است و پیروز به دریافت دو ستاره میشلن شده است. در اینجا شاهد آشپزی اسکاندیناوی همراه با خلاقیت خواهید بود. ترکیب برترین غذاهای سوئدی و ژاپنی و استفاده از مواد اولیه فصلی و محلی، از ویژگی ها این رستوران محسوب می گردد. غذای معروفی دارد که از 46 ماده اولیه تشکیل شده و همگی از باغ رستوران تهیه شده اند. در اینجا خلاقیت غذایی همانند اثر هنری تلقی می گردد و با اینکه این رستوران فقط 19 جایگاه دارد، اما همه سعی خود را می نمایند تا غذاهایی که به مشتری ارائه می نمایند، به عنوان یک سفر جادویی خوشمزه برای او باشد.

4. دن گلیدنه فریدن

رستوران دِن گلیدنه فریدِن (Den Gyldene Freden)، به عنوان قدیمی ترین رستوران جهان به شمار میرود که محیط آن تغییری ننموده است. از سال 1722 با طبخ غذاهای سنتی سوئدی نظیر گوزن دودی، کوفته گوشت و شاه ماهی در خدمت مشتریان بوده است. 150 جایگاه دارد و اتاق غذاخوری آن واقعا به رستوران های قرن 18 سوئد شباهت دارد. سقف بلند، میزهای چوبی طویل، نورپردازی ملایم و کف چوبی باعث شده تا مهمانان تاریخ قدیمی استکهلم را حس نموده و از طعم و عطر قوی و خوشمزه غذاهای سوئدی لذت ببرند. کارکنان آن رفتار محبت آمیز ای داشته و خدمات عالی ارائه می نمایند و آشپزخانه زیبای طبقه پایین کاملا مشهود است.

5. گریل

در رستوران گریل، 5 تکنیک متفاوت برای گریل کردن وجود دارد: اجاق چوبی، دودی، ذغالی، جوجه گردان و گریل کردن رومیزی. یک جوجه گردان بزرگ در سالن غذاخوری وجود دارد که از مرغ گرفته تا بره، ماهی، غذاهای دریایی، استیک و غیره را روی آن کبابی می نمایند. جالب است که بدانید حتی دسرها نیز گریل می شوند. فضای داخلی رنگارنگ و دکوراسیون مجذوب کننده، امکان غذا خوردن در 8 اتاق با تم های متفاوت را فراهم نموده است. علاوه بر نوشیدنی های سنتی، مکان کوچکی نیز برای اجرای زنده موسیقی وجود دارد.

6. پرینسن

رستوران پرینسن (Prinsen) دقیقا همان جایی است که بیشترین خلاقیت را در غذاها پیاده می نماید. از سال 1897 هنرمندان، نویسندگان، کارگردانان و مسافران زیادی از این محل فرهنگی تماشا نموده اند. ظهور بسیاری از کتاب ها در همین رستوران رقم خورده است. این رستوران بوهمی با غذاهای کلاسیک سوئدی مانند کوفته گوشت با سس، خامه، ژله، خیارشور و پوره سیب زمینی از مهمانان خود پذیرایی می نماید. شب های شعر، موسیقی و حضور مهمانان در آشپزخانه قطعاً تجربه منحصر به فردی را به شما هدیه خواهد نمود.

7. اوواکسن کرو

رستوران اوواکسِن کرو (Oaxen Krog) در فوریه 2015 پیروز به کسب دومین ستاره میشلن خود شد. این جواهر آشپزی سالیان سال در جزیره ای دورافتاده در خارج از استکهلم قرار داشت. موسسان آن اخیرا تصمیم گرفته اند تا این رستوران را به محیطی در دسترس و داخل شهر منتقل نمایند. اوواکسِن کرو از گیاهان وحشی، مواد اولیه منحصربه فرد، کشاورزی پایدار و حیوانات محلی برای طبخ غذاها استفاده می نماید.

8. روکولتور

رستوران روکولتور (Råkultur) نیز در میان رستوران های میشلن واقع شده است. پیروزیت این رستوران مرهون زحمات سرآشپز تایلندی-سوئدی آن است که تصمیم گرفت این رستوران را با ترکیب ژاپنی-نوردیک بسازد. در سالن ورودیِ یک تئاتر قدیمی واقع شده و سوشی های فوق العاده ای را با تلفیق مهارت های ژاپنی و محصولات اسکاندیناوی خلق نموده است؛ ماکی رول ها با قارچ های پاییزی یا گوشت کره ای گریل شده و سالاد گلابی از آن جمله اند. البته غذاهای مخصوص دیگری نیز در منوی این رستوران دیده می گردد.

9. اوپراسالارن

رستوران اوپراسالارن (Operakällaren) از سال 1961 مسئولیت تهیه غذای قصر سلطنتی را داشته و غذاهای باکلاس آن اثر دست سرآشپز استفانو کاتِناچی (Stefano Catenacci) است که اولین ستاره میشلن خود را در سال 2014 دریافت کند. این مکان مجلل دارای پنل های چوبی طلاکاری شده، لوسترهای پرزرق و برق و پنل های چوبی دارای طرح هندسی حیرت انگیز در سقف است. مهمانان می توانند یک شام عالی در سالن اختصاصی اصلی، یک شام معمولی در هیپ پاکت (Hip Pocket) یا غذاهای مدرن تر خانگی را در اپرا بار (Opera Bar) میل نمایند. تورتلینی از غذاهای معرکه این رستوران است که با گوشت گاو تهیه شده و با آب گوشت و قارچ سیاه سرو می گردد.

10. لیلا اگو

رستوران لیلا اِگو (Lilla Ego) را دو سرآشپز معروف و جایزه دار اداره می نمایند که با تیم خود بر غذاهای سوئدی تمرکز دارند تا هر یک را به صورت منحصربه فرد طبخ نمایند. از این میان می توان به تاتار غیرکلاسیک اشاره نمود که با پوره چغندر قرمز و لایه ای ترد از سوسیس سرخ شده سرو می گردد. سینه اردک سوخاری با کدوحلوایی و ترب زرد نیز از غذاهای خصوص این رستوران به شمار می رود. اینجا سالن غذاخوری کوچکی دارد که به آشپزخانه دید دارد و منوی شام آن به صورت دست نویس روی ورقه های بزرگ سفید نوشته شده است.

منبع: کجارو

به "معروف ترین رستوران های استکهلم کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین رستوران های استکهلم کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید