مصرف ویتامین D برای مقابله با کووید-19

به گزارش وبلاگ داریوش، در تحقیقات جدید اثبات شده است که بیشتر بیماران کرونایی با کمبود ویتامین D روبرو هستند. بنابراین مصرف روزانه این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با این ویروس لازم است.

مصرف ویتامین D برای مقابله با کووید-19

آخرین تحقیقات درباره نقش ویتامین D برای مقابله با کووید-19

رونان لوردان (Ronan Lordan) از دانشگاه پنسلوانیا اخیرا تحقیقی درباره رابطه کووید-19 و تغذیه انجام داده است. او معتقد است که چگونگی تغذیه ما بر عملکرد سیستم ایمنی در مقابل کرونا نقش مهمی دارد؛ به خصوص مواد غذایی حاوی مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین D برای مقابله با کووید-19 . البته در حال حاضر تنها را پیشگیری از این بیماری استفاده از ماسک، شستن دست ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

دکتر دیوید ملتزر از بیمارستان دانشگاه شیکاگو با همکارانش پرونده بیماران کرونایی را آنالیز کردند تا رابطه تغذیه و کووید-19 را کشف نمایند. آن ها متوجه شدند که 77 درصد بیماران کووید-19 کمبود ویتامین D دارند. دکتر ملتزر می گوید که مصرف ویتامین D سیستم ایمنی را تقویت نموده و بدن را برای مقابله با بیماری های تنفسی آماده می نماید.

در این تحقیقات دکتر ملتزر سوابق بیماران کووید-19 را در یک بیمارستان آنالیز نموده است. برای رسیدن به نتیجه قطعی احتیاج است که بیماران به طور تصادفی انتخاب شوند تا نقش مصرف ویتامین D و مکمل ها برای مقابله با این بیماری دقیقا معین گردد. در ادامه این مطلب از وبلاگ داریوش درباره چگونگی مصرف این ویتامین خواهید خواند.

چه میزان ویتامین D احتیاج است؟

ویتامین D هورمونی است که در کلیه ساخته می گردد و علاوه بر حفظ ماهیچه ها و استخوان ها، سیستم ایمنی فرد را نیز تقویت می نماید. امروزه مصرف روزانه این ویتامین به عنوان یک راه برای مقابله با کرونا شناخته می گردد. پزشکان توصیه می نمایند که بزرگسالان روزانه 600 تا 800 واحد ویتامین D مصرف نمایند. همچنین مصرف بیش از 4000 واحد ویتامین D در روز خطرناک است و می تواند باعث تجمع کلسیوم در بدن و آسیب به قلب و مغز گردد.

توجه به این نکته نیز لازم است که برخی از افراد به علت شرایط خاص پزشکی باید میزان کمتری از ویتامین D را مصرف نمایند. بنابراین اگر درباره مصرف این ویتامین شک دارید، حتما ابتدا به پزشک مراجعه کنید.

علاوه بر نور خورشید و مصرف روزانه قرص ویتامین D، این ویتامین در مواد غذایی زیر نیز یافت می گردد:

  • ماهی های روغنی مانند سالامون، ساردین، ماهی خال خالی، شاه ماهی
  • گوش قرمز
  • زره تخم مرغ
  • غذاهای غنی شده و غلات صبحانه

بیشتر بخوانید: برای مطالعه بیشتر به مطلب 80 درصد از بیماران کرونایی به کمبود ویتامین D مبتلا هستند بروید.

منبع: پیام دلتا

به "مصرف ویتامین D برای مقابله با کووید-19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف ویتامین D برای مقابله با کووید-19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید