عدنان الزرفی خواهان لغو یا کاهش تحریم های ضد ایرانی شد

به گزارش وبلاگ داریوش به نقل از سومریه نیوز، عدنان الزرفی نخست وزیر مکلف عراق خواهان لغو یا کاهش تحریم های ضد ایرانی شد.

عدنان الزرفی خواهان لغو یا کاهش تحریم های ضد ایرانی شد

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: در سایه شیوع کرونا جامعه دنیای باید تحریم ها علیه ایران را برای مبارزه با این ویروس، لغو و یا آن ها را کاهش دهد.

الزرفی ادامه داد: یاری به ایران در زمینه مبارزه با کرونا به وسیله لغو یا کاهش تحریم ها علیه آن و ارائه یاری های پزشکی به این کشور می تواند از وقوع یک فاجعه انسانی در این کشور ممانعت به عمل آورد.

نخست وزیر مکلف عراق گفت: یاری به ایران همچنین می تواند پیامدهای ناشی از شیوع کرونا در کشور همسایه یعنی عراق را کاهش دهد؛ زیرا بیشترین ارتباطات را با همسایه ایرانی خود دارد.

لازم به ذکر است، اخیراً نیز بیش از 60 سازمان، نهاد و انجمن در سطح کشورهای عربی با امضای بیانیه ای مشترک خواهان لغو فوری تحریم های ضد ایرانی شدند. پیش از آن نیز طرف های بین المللی بر لزوم لغو فوری تحریم های آمریکایی ها علیه تهران تأکید کردند. با این همه، سردمداران آمریکایی همچنان ترجیح می دهند با حفظ تحریم ها و تشدید آنها، از ویروس کرونا به عنوان فرصتی برای تسویه حساب های سیاسی با جمهوری اسلامی ایران استفاده نمایند.

تمامی این کوشش های خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی ایالات متحده آمریکا در حالی است که عجز و ناتوانی مقامات این کشور در مقابله با کرونا در کشور خود برای افکار عمومی در منطقه و دنیا، آشکار شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "عدنان الزرفی خواهان لغو یا کاهش تحریم های ضد ایرانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدنان الزرفی خواهان لغو یا کاهش تحریم های ضد ایرانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید