طرز تهیه 4 مدل دسر خربزه با بستنی خوشمزه کافی شاپی

به گزارش وبلاگ داریوش، آیا دسر خربزه با بستنی را تا حالا در خانه درست نموده اید؟ با ترکیب خربزه و بستنی به عنوان مواد اصلی، به تنهایی یا میکس شده با مواد دیگر، می توانید تهیه کنید که هم برای مهمانی و دورهمی مناسب هستند و هم به عنوان یک عصرانه دلچسب، می توانید از طعم خوش آن لذت ببرید. در این مقاله از در ، طرز تهیه 4 مدل دسر خربزه با بستنی با شما خواهیم بود.

طرز تهیه 4 مدل دسر خربزه با بستنی خوشمزه کافی شاپی

1- دسر خربزه با بستنی، خامه و بیسکویت

زمان آماده سازی مواد دسر خربزه بستنی: 20 دقیقه

زمان آماده سازی دسر خربزه بستنی با خامه: 2 ساعت

مواد لازم برای دسر خربزه با بستنی

خربزه: 20 عدد خرد شده

بستنی وانیلی: 200 گرم

خامه: 200 گرم

بیسکویت ساقه طلایی: 1 بسته

مراحل طرز تهیه دسر خربزه با بستنی

یکی دو تا نیست. پس بد نیست با خربزه چند مدل دسر هم درست کنید. برای دستور این دسر تابستانی با خربزه به خصوص اگر طالبی یا خربزه بیمزه باشد، باید هر بار که مواد دسر را آماده کردید، مواد را به صورت لایه ای در قالب بریزید و هر بار قالب را در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد. در آخر مقداری از خامه را بزنید تا فرم بگیرد و روی دسر را تزیین کنید.

مرحله اول: بستنی را با همزن بزنید

در اولین مرحله از آموزش دسر خربزه با بستنی، کف یک قالب کیک را کاغذ روغنی یا فویل آلومینیومی بیندازید و برای 10 دقیقه در فریزر قرار دهید تا سرد گردد. سپس در یک کاسه، را بریزید و با همزن بزنید تا حدی که بافت آن سبک و پوک گردد.

مرحله دوم: مواد دسر را آماده کنید

در این مرحله خربزه ها را بشویید و پوره یا ریز خرد کنید. بیسکویت های ساقه طلایی را هم بکوبید یا خرد کنید. سپس نصف خربزه ها را به بستنی اضافه نموده و مواد را با هم ترکیب کنید. قالب را از یخچال بیرون بیاورید و مایه بستنی و خربزه را در آن بریزید. روی سطح دسر را با قاشق صاف کنید.

مرحله سوم: لایه دوم دسر را بریزید

بیسکویت های خرد شده را با نصف خامه مخلوط کنید و روی لایه اول بریزید. به مدت 2 ساعت، مخلوط را در فریزر قرار دهید. در این فاصله، بقیه خامه را بزنید تا فرم بگیرد. وقتی دسر در فریزر آماده شد و خودش را گرفت، روی دسر را با تزیین کنید.

می توانید از برش های میوه های دیگر مثل هم برای تزیین روی دسر بهره ببرید. انواع، و را می توانید به روش های آسان از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای خریداری کنید، روش های متنوع فروش اینترنتی، تلفنی یا حضوری را می توانید انتخاب کنید.

2- طرز تهیه دسر خربزه بستنی سریع و ساده

زمان آماده سازی دسر: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر با بستنی و خربزه

بستنی: 500 گرم

خربزه: 1/2 یک خربزه میانه

مراحل طرز تهیه دسر با خربزه و بستنی

در این دسر تنها از بستنی و خربزه برای درست کردن استفاده می گردد و بلافاصله پس از تهیه می توان آن را سرو کرد.

مرحله اول: خربزه را پوره کنید

برای تهیه دسر سریع و ساده با بستنی و خربزه، کافی است خربزه را بشویید و لایه داخلی آن را با چاقو برش بزنید. سپس بستنی را خرد کنید و در میکسر یا مخلوط کن بریزید و بزنید تا کاملا پوره گردد.

مرحله دوم: دسر را سرو کنید

در این مرحله، بستنی ها را به میزان دلخواه، کف لیوان یا ظرف مخصوص سرو بریزد. سپس خربزه پوره شده را روی بستنی بریزید. روی دسر بستنی و خربزه را با مواد دلخواه تزیین و دسر را بلافاصله، به صورت سرد سرو و نوش جان کنید.

3- دسر بستنی با خربزه و شیر

زمان آماده سازی دسر خربزه بستنی با شیر: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر خربزه بستنی

خربزه: 1 عدد میانه

بستنی شکلاتی (یا وانیلی): 1 لیوان دسته دار فرانسوی

شیر: 1/4 لیوان دسته دار فرانسوی

ترافل های رنگی یا مقداری خامه: به میزان دلخواه (برای تزیین)

مراحل طرز تهیه دسر با بستنی و خربزه

برای درست کردن دسر با خربزه و بستنی، مانند روش قبل، باید مواد را پوره کنید و بستنی را به آن بیفزایید. در سرانجام هم دسر را در ظرف ریخته و روی آن را تزیین و سرو کنید. برای آموزش دسر خربزه بستنی با شیر، روش زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: خربزه و شیر را با هم مخلوط کنید

برای تهیه دسر با خربزه و بستنی، خربزه را بشویید و پوست و تخمه های آن را بگیرید. خربزه ها را خرد کنید. بهتر است خربزه ها را برای چند دقیقه در فریزر بگذارید تا کاملا سرد گردد یا کمی بافت یخی پیدا کند.

سپس آنها را با شیر در مخلوط کن بریزید و به مدت 2 تا 3 دقیقه بزنید تا کاملا پوره شوند. برای خرید کم چرب یا پرچرب می توانید به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی، از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای اقدام کنید.

مرحله دوم: بستنی را اضافه کنید

در این مرحله، بعد از پوره شدن مواد، یا وانیلی را هم به دسر اضافه کنید. می توانید بستنی را در مخلوط کن با بقیه مواد بزنید یا اینکه آن را در لیوان بریزید و روی آن را با مواد دسر خربزه بپوشانید. بعد از ریختن مواد در ظرف، روی آن را با کمی خامه یا ترافل های رنگی تزیین و سرو کنید. روش درست کردن را بلد هستید؟

4- طرز تهیه دسر خربزه با بستنی و ژله

زمان آماده سازی مواد: 15 دقیقه

زمان آماده سازی دسر خربزه بستنی با ژله: 4 ساعت

مواد لازم برای دسر خربزه با بستنی و ژله

بستنی وانیلی: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

خربزه: 6 عدد

ژله خربزه: 1 بسته

آب جوش: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

رنگ خوراکی سبز: چند قطره (به دلخواه)

مراحل طرز تهیه دسر خربزه با بستنی

در این دستور تهیه دسر خربزه با بستنی با ژله باید ژله را جداگانه درست کنید. خربزه و بستنی را با هم میکس کنید. در آخر همه مواد را ترکیب نموده و در یک قالب ریخته و در یخچال بگذارید تا دسر آماده گردد. دستورالعمل زیر را برای تهیه دسر خربزه و بستنی انجام دهید.

مرحله اول: ژله را درست کنید

ابتدا، یک بسته ژله خربزه را در یک کاسه بریزید و روی آن را با 1 لیوان آب جوش بپوشانید. کاسه را روی حرارت بخار آب قرار دهید و هم بزنید تا دانه های ژله به حل شوند. وقتی دانه های ژله حل شدند، ظرف را از روی حرارت بردارید.

اگر می خواهید رنگ دسرتان پررنگ تر گردد، در همین مرحله رنگ خوراکی را هم اضافه کنید. در غیر این صورت می توانید آن را حذف کنید. برای خرید انواع می توانید به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای اقدام کنید.

مرحله دوم: بستنی و ژله را میکس کنید

اجازه دهید مایه ژله از دما بیفتد. بعد بستنی را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. یک لیوان بستنی وانیلی را با خربزه های خرد شده در مخلوط کن میکس کنید تا یکدست شوند. سپس آنها را به مخلوط بالا اضافه کنید. همه مواد را در قالب سیلیکونی بریزید و آن را در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد. بعد از آماده شدن دسر، آن را با مواد دلخواه، تزیین و سرو کنید.

سوالات متداول

با طالبی یا خربزه بی مزه چی درست کنیم؟

اگر طالبی یا خربزه ای که خریده اید، به میزان کافی شیرین نیست و به اصطلاح بی مزه است، می توانید با آن انواع دسر با خربزه را درست کنید. حتی می توانید برای شیرین شدن دسر، کمی شکر، عسل یا شیرین کننده های دلخواه به دسرتان اضافه کنید.

چرا دسر با خربزه تلخ می گردد؟

اگر داخل مواد دسر خربزه، از شیر بهره ببرید، احتمال تلخ شدن آن وجود دارد. البته اگر آن را فورا سرو کنید، تلخی آن را حس نخواهید کرد. اما علت این موضوع شکستن قندهای خربزه و واکنش نشان دادن به مواد شیر است. این موضوع ربطی به خرابی شیر یا خربزه ندارد.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه 4 مدل دسر خربزه با بستنی خوشمزه کافی شاپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 4 مدل دسر خربزه با بستنی خوشمزه کافی شاپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید