طرز تهیه یک مدل نان ساده، خوشمزه و مالی برای تغذیه دانش آموزان

به گزارش وبلاگ داریوش، با نزدیک شدن به ماه مهر و فصل آغاز مدارس یکی از دغدغه های مادران این است که چه نوع خوراکی را برای تغذیه بچه ها خود در مدرسه تهیه نمایند که هم بچه ها آن را دوست داشته باشند و هم سالم و مقوی باشد و انرژی لازم را تا انتها ساعت مدرسه در بدن بچه ها فراهم کند. گرچه بچه ها امروز بیشتر به خوراکی های ممنوعه و مضر مثل انواع چیپس و پفک و کیک و آبیموه های بازاری علاقه دارند، شما می توانید با روشی ساده و مالی در منزل نان خانگی خوشمزه و مخصوص ساندویچ را تهیه کنید و مطمئن باشید بچه ها از خوردن آن در مدرسه لذت می برند.

طرز تهیه یک مدل نان ساده، خوشمزه و مالی برای تغذیه دانش آموزان

در ادامه این مطلب می خواهیم دستور پخت یک مدل نان بسیار خوشمزه و آسان را برای تغدیه مدرسه دانش آموزان به شما آموزش بدهیم که برای درست کردن انواع ساندویچ نان و پنیر، کوکو، شکلات صبحانه، سالاد الویه و... بسیار مناسب است. اگر دوست دارید این نان خوشمزه را در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد سفید گندم: 150 تا 200 گرم

آب ولرم: یک دوم پیمانه

شکر: یک دوم قاشق غذاخوری

پودر خمیرمایه: نصف قاشق غذاخوری

نمک: نصف قاشق چای خوری

روغن مایع: یک چهارم پیمانه

تخم مرغ: 1 عدد

شیر: 1 قاشق غذاخوری

کنجد: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

در مرحله اول آرد، آب، روغن، نمک و پودر خمیر مایه را داخل یک کاسه مناسب بریزید و با هم مخلوط کنید تا خمیر لطیفی به دست بیاید. اگر خمیر کمی چسبنده بود، ایرادی ندارد. خمیر را کنار بگذارید و 15 دقیقه بعد دوباره آن را ورز بدهید؛ سپس با یک حوله یا دستمال تمیز روی ظرف خمیر را بپوشانید و به مدت 2 ساعت در محیط آشپزخانه بگذارید تا استراحت کند.

در مرحله دوم پف خمیر را بگیرید و آن را به چانه های 50 تا 80 گرمی تقسیم کنید. حالا چانه ها را به صورت دایره با وردنه باز کنید تا نازک و یک دست گردد؛ سپس دایره را از وسط تا کنید و لبه های دایره را به هم بچسبانید تا خمیر به شکل نیم دایره گردد. حالا دوباره خمیر را از وسط تا بزنید و لبه ها را روی هم قرار بدهید. بهتر است لابه لای لایه های خمیر را قبل از تا زدن با روغن مایع چرب کنید. کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و خمیر های آماده را روی سینی بچینید.

در مرحله سوم تخم مرغ و شیر را با هم مخلوط کنید و روی خمیر های آماده رومال کنید؛ سپس روی خمیر ها کنجد بپاشید. اجازه بدهید خمیر 15 دقیقه دیگر استراحت کند؛ سپس سینی فر را داخل فر از قبل گرم شده به مدت 20 دقیقه بگذارید تا نان بپزد. دما برای فر گازی 200 درجه و برای فر برقی 185 درجه مناسب است. بعد از اینکه نان پخت، اجازه بدهید خنک گردد؛ سپس نان را از کنار به صورت اریب برش بزنید تا شکم نان باز گردد و داخل آن را به دلخواه با پنیر و گردو، شکلات صبحانه، کره بادام زمینی، انواع کوکو، سالاد الویه و... پر کنید.

منبع: فرارو

به "طرز تهیه یک مدل نان ساده، خوشمزه و مالی برای تغذیه دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه یک مدل نان ساده، خوشمزه و مالی برای تغذیه دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید