طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس????????

به گزارش وبلاگ داریوش، اسموتی نوشیدنی ای است که از ترکیب و مخلوط کردن میوه ها به دست می آید. به این معنی که اجزای یک میوه شکسته میشود و به شکل یک نوشیدنی در میاد. نوشیدنی ای که بافت دارد و آبکی نیست! این نوشیدنی یک نوشیدنی ترکیبی و گاها شیرین است که از مخلوط میوه های تازه یا منجمد با شکر، عسل، شکلات، ماست، یخ خرد شده یا کره بادام زمینی تهیه میشود. اسموتی ها تقریبا شبیه میلک شیک ها هستند. ولی نسبت به میلک شیک کمی غلیظ تر هستند و به جای بستنی، از شیر یا آب در آن ها استفاده میشود. امروز آموزش اسموتی هلو و آناناس رو براتون آماده کردیم!

طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس???????? مواد اولیه اسموتی هلو و اناناس
هلو1 پیمانه
آناناس خرد شدهنصف پیمانه
یخ قالبی1پیمانه
شکر یا عسلدو تا سه قاشق غذاخوری
آب یا شیر1 پیمانه

مراحل تهیه اسموتی هلو:

1- ابتدا میوه ها را خرد کنید و در فریزر چند ساعتی قرار دهید تا یخ بزند.

2- هلوهای یخ زده را در مخلوط کن بریزید و دو قاشق غذاخوری عسل یا شکر را اضافه کنید.

3- حدود نصف پیمانه، یخ قالبی یا یخ خرد شده را به هلوها اضافه کنید.

4- نصف پیمانه آب یا شیر را اضافه کنید و بعد مخلوط کن را روشن کنید و تا زمانی که میوه و یخ ها کاملا مخلوط و خرد شوند اجازه دهید مخلوط کن روشن بماند.

5- بعد از دو، سه دقیقه با توجه به سرعت دستگاه مخلوط کن خود، دستگاه را خاموش کنید. اسموتی باید تقریبا غلیظ باشد. اسموتی هلو را در لیوان بریزید.

6- برای اسموتی آناناس نیز به همین صورت عمل کنید. در همان مخلوط کن که اسموتی هلو را تهیه کردید، تکه های آناناس خرد شده را بریزید و دو قاشق شکر یا عسل به آن اصافه کنید و بعد نصف پیمانه یخ قالبی و حدودا نصف پیمانه آب یا شیر را اضافه کنید.

7- سپس مخلوط کن را روشن کرده و اجازه دهید مواد به خوبی مخلوط شوند. در نهایت مخلوط آناناس را هم روی مخلوط هلو بریزید.

8- اگر میخواهید لیوان مجذوب کننده تری برای اسموتی داشته باشید، میتوانید از عسل یا آب استفاده کنید و لبه لیوان را از طریق آنها چسبناک کنید و شکلات و ترایفل های رنگی و شکر یا پودر نارگیل بزنید. یا به شکل زیر عمل کنید.

9- برای تزئین لیوان اسموتی و مجذوب کنندهتر شدن آن اندازهی رنگ خوراکی دلخواه خود را با شکر سفید به خوبی مخلوط کنید تا شکر رنگ بگیرد.

10- بعد لبه لیوان اسموتی را کمی با آب خیس کنید، سپس در شکر بغلطانید. طوری که لبه های لیوان با شکر رنگی پوشانده شود.

11- بهتر است اینکار را قبل از تهیه اسموتی و مخلوط کردن یخ و مواد انجام دهید. تا لیوان های سرو اسموتی آماده باشند. بعد از مخلوط کردن مواداسموتی، به راحتی و سریع اسموتی را درلیوان های سرو بریزید و میل کنید. از کمی موز یا هرمیوه دلخواهی که دوست داشته باشید میتوانید استفاده کنید.

مشاهده طرز تهیه انواع دسرهای تابستانی

این اسموتی را میتوانید به صورت مخلوط و یکجا آماده کنید؛ یعنی آناناس و هلو را با هم درمخلوط کن بریزید و مخلوط کنید و یا اینکه به صورت جداگانه و دورنگ مخلوط و تهیه کنید. اندازه شکر و شیرینی اسموتی را میتوانید کم و زیاد کنید.

اسموتی یک نوشیدنی سالم و مقوی است. البته اگر به جای شکراز عسل یا شیرین کننده های طبیعی استفاده کنید. اسموتی موز و توت فرنگی هم، یکی دیگر از پیشنهادهای تابستانه است!

میتوان گفت یک وعده غذایی کامل برای بعد از ورزش هم به حساب میاد. چون اسموتی به مقدار ای مقوی و ملایم هست که هم انرژی مورد نیاز بدنتون رو تأمین کند طوری که تا15 دقیقه بعد احساس گرسنگی نکنید و هم اینکه وزنتان را بالا نبرد! فیبر موجود در اسموتی باعث پاکسازی روده ها میشود و سموم بدن را بهتر دفع میکند! این اسموتی خوش طعم و خوشمزه رو از دست ندید در منزل تهیه کنید و در کنار خانواده از خوردنش لذت ببرید. به راحتی میتوانید با میوه های فصل خوشمزه ترین اسموتی ها رو درست کنید و یک نوشیدنی خنک و دلچسب برای روزهای گرم تابستان تهیه کنید. برای مشاهده سایر نوشیدنی های مجله وبلاگ داریوش، کلیک کنید.

منبع: اُکالا

به "طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس????????" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس????????"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید