شب بیداری موزه های ایران اجرایی می گردد

به گزارش وبلاگ داریوش، مدیر کل موزه های کشور از اجرای برنامه افزایش ساعت فعالیت موزه ها و فعالیت شبانه آن ها از ابتدای تیرماه 98 اطلاع داد.

شب بیداری موزه های ایران اجرایی می گردد

محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه های کشور از برنامه ای برای افزایش ساعت فعالیت موزه های کشور اطلاع داد و گفت:

در گام نخست به صورت آزمایشی کاخ موزه نیاوران از ابتدای تیرماه 98 تا ساعت 22 فعال می گردد و در صورت استقبال مردم، درمورد ساعات فعالیت دیگر موزه ها تصمیم گیری خواهد شد.

کارگر در پاسخ به این پرسش که آیا قرار هست جمهوری اسلامی ایران به رویدادی همانند شب موزه ها بپیوندد، گفت:

علاقه مند افزایش ساعت کار موزه ها هستیم؛ از این رو، به طور آزمایشی از ابتدای تیرماه ساعت اتمام کار فعالیت موزه نیاوران که پیش از این ساعت 19 بود تا ساعت 22 افزایش پیدا می نماید و درصورت موفقیت و استقبال مردم، دیگر موزه ها نیز چنین روندی را طی خواهند کرد.

لازم به ذکر است 18 می (28 اردیبهشت) روز جهانی موزه نام گذاری شده است. این مناسب در بسیاری از کشورهای اروپایی با شب موزه ها همزمان است. برای نمونه، سال جاری در فرانسه بیش از 1800 موزه در این مناسبت مشارکت خواهند داشت و پیش بینی شده دو میلیون نفر در آن شرکت نمایند. در شب موزه ها درهای تمامی موزه ها به طور رایگان بیش از ساعت معمول باز خواهند ماند و ویژه برنامه هایی نظیر اجرای پرفورمنس، خلق اثر هنری، افتتاح نمایشگاه هنری، برپایی نشست ها و میزگردهای پژوهشی برای مخاطبان عمومی تا متخصص در حاشیه این مناسبت برگزار می گردد.

هم اکنون ساعت کاری موزه های زیرنظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ماه مبارک رمضان یک ساعت کمتر شده و از 19 به 18 کاهش یافته است؛ در حالی که همزمانی روز جهانی موزه با ماه مبارک رمضان، فرصت مناسبی برای تجربه رویداد شب موزه ها و بومی کردن آن فراهم نموده بود.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "شب بیداری موزه های ایران اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب بیداری موزه های ایران اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید