سریع ترین ربات انسان نمای دنیا برای مسابقات ربوکاپ آماده می گردد

به گزارش وبلاگ داریوش، دانشکده مهندسی ساموئلی دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس (UCLA)، یک ربات انسان نمای پیشرفته موسوم به ARTEMIS را توسعه داده است که نامش مخفف عبارت فناوری رباتیک پیشرفته برای تحرک پیشگامانه و پایداری بهبود یافته است.

سریع ترین ربات انسان نمای دنیا برای مسابقات ربوکاپ آماده می گردد

ربات 38 کیلوگرمی آرتمیس (ARTEMIS) با 1.5 متر قد که لقب سریع ترین ربات انسان نمای دنیا را یدک می کشد، در حال آماده شدن برای مسابقات ربوکاپ است.

به نقل از آی ای، دانشکده مهندسی ساموئلی دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس (UCLA)، یک ربات انسان نمای پیشرفته موسوم به ARTEMIS را توسعه داده است که نامش مخفف عبارت فناوری رباتیک پیشرفته برای تحرک پیشگامانه و پایداری بهبود یافته است.

طبق بیانیه مطبوعاتی این دانشگاه، این ربات در ماه ژوئیه به شهر بوردو در فرانسه سفر خواهد نمود تا در مسابقات فوتبال ربوکاپ 2023 شرکت کند.

دنیس هونگ، استاد مهندسی مکانیک و هوافضا در UCLA و مدیر آزمایشگاه رباتیک و مکانیزم در UCLA موسوم به RoMeLa می گوید: نوآوری کلید تعادل عالی این ربات هنگام راه رفتن در زمین های ناهموار و توانایی آن برای دویدن و بلند کردن هر دو پا از روی زمین در حین حرکت است.

وی ادعا می نماید که این اولین ربات در نوع خود است.

نوآوری اصلی در خصوص آرتمیس این است که محرک های آن که ماشین هایی هستند که از انرژی برای ایجاد حرکت استفاده می نمایند، به طور ویژه برای عملکردی شبیه به عضلات بیولوژیکی ساخته شده اند.

برخلاف محرک های سفت و کنترل نماینده موقعیت که در بیشتر ربات ها استفاده می گردد، محرک های آرتمیس فنری هستند و با نیرو کنترل می شوند.

آرتمیس، سریع ترین ربات دنیا

آرتمیس به عنوان یک ربات انسان نمای همه منظوره به وسیله پژوهشگران RoMeLa ساخته شده است که بر حرکت روی دوپا در زمین های ناهموار تمرکز دارد.

آرتمیس می تواند با سرعت حرکت کند، پرش انجام دهد و روی سطوح ناهموار و ناپایدار راه برود.

این ربات 38 کیلوگرمی 1.5 متر قد دارد و حتی در صورتی که به شدت هل داده گردد نیز می تواند ثبات خود را حفظ کند.

به گفته پژوهشگران، آرتمیس در طول آزمایشات آزمایشگاهی رکورد راه رفتن با سرعت 2.1 متر در ثانیه را ثبت نموده است که همین رکورد، آن را به سریع ترین ربات انسان نمای دنیا تبدیل نموده است.

ادعا می گردد که آرتمیس اولین ربات انسان نمایی است که در یک محیط دانشگاهی ساخته شده است.

این واقعیت که محرک های آرتمیس به جای کنترل هیدرولیکی که از تغییرات فشار سیال برای ایجاد حرکت استفاده می نمایند، به صورت الکتریکی راهنمایی می شوند، نشان دهنده یک پیشرفت مهم دیگر در خصوص این ربات است.

از آنجایی که سیستم های هیدرولیک به نشت مایع معروف هستند، آرتمیس در واقع تمیزتر از باقی ربات ها است و نسبت به ربات هایی که از محرک های هیدرولیک استفاده می نمایند، بی صداتر و کارآمدتر عمل می نماید.

آماده شدن برای مسابقات ربوکاپ

پژوهشگران در حال آزمایش آرتمیس در پیاده روی های معمول در محوطه دانشگاه UCLA هستند تا آن را برای مسابقات ربوکاپ آماده نمایند.

آن ها در این آزمایشات، توانایی های دویدن و فوتبال بازی کردن این ربات را طی هفته های آینده به طور کامل ارزیابی خواهند کرد.

لازم به ذکر است که ربوکاپ (RoboCup) یک کنفرانس علمی بین المللی است که در آن ربات ها توانایی های خود را در دسته بندی ها و بخش های مختلف به نمایش می گذارند.

دنیس هونگ در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: ما بسیار هیجان زده هستیم که آرتمیس را برای آزمایش میدانی در UCLA می بریم و این مهم را فرصتی برای ترویج علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات به مخاطبان گسترده تری می دانیم.

232 مشارکت نماینده بیش از 118 هزار دلار به وسیله یک کوشش دسته جمعی از پردیس Spark در UCLA برای یاری به ساخت و توسعه آرتمیس یاری کردند. یک دفتر تحقیقات نیروی دریایی نیز یاری هایی به این پروژه داشته است.

منبع: ایسنا

منبع: فرادید

به "سریع ترین ربات انسان نمای دنیا برای مسابقات ربوکاپ آماده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین ربات انسان نمای دنیا برای مسابقات ربوکاپ آماده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید