ساعت بازدید از آرامگاه حافظ افزایش یافت

به گزارش وبلاگ داریوش، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: با رایزنی های اجرا شده و موافقت استاندار، ساعت بازدید از حافظیه تا ساعت 23 افزایش یافت.

ساعت بازدید از آرامگاه حافظ افزایش یافت

به گزارش وبلاگ داریوش محمد فرخ زاده سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام نمود: این افزایش ساعت بازدید از آرامگاه حافظ ساعتی پیش به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ابلاغ شده و از امشب اعمال می شود.

وی یادآور شد: ساعت بازدید از حافظیه از نیمه خردادماه براساس اظهار اداره کل میراث فرهنگی درباره نداشتن امکانات لازم در تأمین دوربین های حفاظتی، روشنایی و نیروی انسانی برای تأمین امنیت این مکان فرهنگی، با مصوبه شورای تأمین شهرستان شیراز به ساعت 19 محدود شده بود.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس بیان نمود: حافظیه از پربازدیدترین مکان گردشگری کشور است و روزانه بسکمک از افراد از جای جای ایران و از سه هزار کیلومتر آن سوتر به شیراز سفر می کنند تا از این مکان و دیگر اماکن فرهنگی این شهر بازدید کنند.

فرخ زاده افزود: با توجه به گرمای هوا در طول روز، بسکمک از گردشگران ترجیح می دهند برای بهره بردن از هوای خنک شبانه و نورپردازی و زیبایی های گردشگری شب، از این ساعات برای حضور در اماکن فرهنگی استفاده کنند.

وی ادامه داد: کاهش زمان بازدید و بسته شدن درب حافظیه در ساعت 18:30 سبب می شود تا گردشگران از این فرصت محروم شوند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: علاوه بر این در اطراف حافظیه کسبه فراوانی مشغول فعالیت هستند که کاهش زمان بازدید گردشگران شغل و درآمد آنها را با چالش روبرو می کند.

فرخ زاده افزود: همچنین در زمان حاضر 150 نفر در حافظیه شاغل هستند که با محدود شدن ساعات بازدید فعالیت آنها به یک شیفت کاهش می یابد و در عمل تنها 75 نفر آنها قادر به فعالیتند.

وی اظهار کرد: اینکه امروز دستگاهی اعلام کند که در انجام مأموریت های ذاتی خود پیروز نیست نباید دلیلی برای کاهش زمان استفاده مردم از اماکن فرهنگی شود بلکه این دستگاه باید با پیگیری نیازهای خود از وزارتخانه مربوطه این کمبودها را رفع کند و وجود اشکال در این ساختار نباید دلیلی برای پاینن آوردن رنکینگ گردشگری شیراز شود.

وی یادآور شد: حافظیه در نوروز میزبان 1.5 میلیون گردشگر در ایام نوروز بوده و از مجموعه های شاخص گردشگری فارس و کشور به شمار می رود بنابراین رفع نیازهای آن مطالبه مردم فارس از وزارت میراث فرهنگی است و این وزارتخانه باید اهتمام ویژه ای به پر بیننده ترین مرکز گردشگری کشور داشته باشد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: دید ما به دیگر اماکن فرهنگی شیراز مانند باغ های جهان نما، ارم و دلگشا هم همین است و باید تا زمان که گردشگر نیاز دارد این مکان ها برای غنا بخشی به اوقات فراغت و آشنایی با دانش فرهنگ و تمدن کشور در اختیار آنها گذاشته شود.

وی هشدار داد: عده ای به صورت سازمان یافته وارد این اماکن شده و دست به هنجارشکنی می زنند که سبب دریغ شدن خیری بزرگی از همه می شود و مردم باید در قبال این رفتارها هوشیار باشند.

فرخ زاده بیان نمود: امروز محیط حافظیه نیاز به برپایی رویدادهای مختلف دارد مانند روایتگری زندگی حافظ، شعر خوانی، خوشنویسی و تفسیر غزلیات وی دارد تا بازدیدکنندگان تنها با آرامگاه روبرو نشوند بلکه شاهد یک رویکرد فرهنگی متفاوت باشند.

وی گفت: این رویدادها می تواند به غنا بخشی مسایل فرهنگی کمک کند و تجربه نشان داده هر جا که دانش و آگاهی ایجاد شده بسکمک از این ناآگاهی ها از محیط رخت بربسته است.

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، نیمه خردادماه با انتشار اطلاعیه ای ساعت بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی استان را اعلام کرده بود که بر این اساس ساعت فعالیت حافظیه به ساعت 19 محدود شده بود. این تصمیم درخواست های متعدد مردم را برای تغییر به همراه داشت.

منبع: دنیای سفر

به "ساعت بازدید از آرامگاه حافظ افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت بازدید از آرامگاه حافظ افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید