تور کلاسیک ایران (16 روز)

به گزارش وبلاگ داریوش، اگر جزو گردشگران خارجی یا جهانگرد هایی هستید که از خارجِ ایران به کشور ما می آیید، این برنامه مخصوص شماست. دوست دارید فراموش نشدنی ترین سفر زندگی تان را تجربه کنید؟ به تور 16 روزه ما به ایران بپیوندید. با تور 16 روزه به ایران از آثار میراث جهانی یونسکو و شهرهای زیبای ایران تماشا کنید. در عرض 16 روز به ایران سفر کنید و مرکز بزرگ این کشور، کاخ فوق العاده زیبای گلستان و موزه ملی باستان شناسی ایران را ببینید. تماشای های همدان و کرمانشاه را سیاحت کنید، میراث جهانی یونسکو در کتیبه بیستون، بزرگ ترین نقش برجسته صخره ای ایران، را ببینید. سپس، به اهواز سفر کنید و از زیگورات چغازنبیل تماشا کنید (این بنا جزو میراث جهانی یونسکوست). بعد از آن به شیراز بروید تا منطقه بی نظیر پرسپولیس و پاسارگاد را ببینید. و بعد برای تماشا مسجد جامع و آتشکده زرتشتیان به یزد سفر کنید. در اصفهان میدان فوق العاده زیبای امام را ببینید. در راه بازگشت، از شهر باستانی ابیانه و باغ فین بازدید کنید.

تور کلاسیک ایران (16 روز)

تور کلاسیک ایران (1)

تهران- همدان- کرمانشاه- اهواز- شوش- شیراز- یزد- اصفهان- ابیانه- کاشان

روز 1

هنگام ورود به ایران همکاران ما در فرودگاه به استقبال تان می آیند و از آنجا شما را برای استراحت به هتل می برند. بعد از ظهر وقت آزاد دارید تا در شهر گشت و گذار کنید.

(شب را در تهران می مانیم)

روز 2

صبح روز دوم از اماکن تاریخی تهران بازدید می کنیم (کاخ گلستان و موزه ملی باستان شناسی). بعد از ظهر با ماشین به سمت همدان به راه می افتیم.

(شب را در همدان می مانیم.)

روز 3

قبل از اینکه در میانه روز به سمت کرمانشاه حرکت کنیم از منطقه ها تماشای همدان بازدید کنید (مقبره استر و مردخای و آرامگاه بو علی سینا و باباطاهر، نقش برجسته های کتیبه ای بیستون و طاق بستان). (میراث دنیای یونسکو)

(شب را در کرمانشاه می مانیم.)

روز 4

به سمت اهواز حرکت می کنیم. در راه فرصت گشت و گذار در شهرهای باستانی و منطقه ها غرب ایران را داریم.

(شب را در اهواز می مانیم.)

روز 5

گشت یک روزه در شوش (بناهای ثبت شده در یونسکو، زیگورات چغازنبیل (میراث دنیای یونسکو) و هفت تپه).

(شب را در شوشتر می مانیم.)

روز 6

گشت یک روزه در سازه های آبی شوشتر (میراث دنیای یونسکو)

(شب را در اهواز می مانیم.)

روز 7

راستا طولانی از بوشهر و تنگه چوگان ما را به شهر معروف شیراز می رساند.

(شب را در شیراز می مانیم.)

روز 8

روز هشتم را به گشت و گذار در منطقه بی نظیر پرسپولیس و گورهای صخره ای اطراف آن می گذرانیم. (تور نیم روزه مجموعه بناهای پرسپولیس (میراث دنیای یونسکو)، گورهای صخره ای نقش رجب و نقش رستم).

(شب را در شیراز می مانیم.)

روز 9

معروفیت شیراز به خاطر باغ های باشکوه، مسجدهای بسیار زیبا و شاعران شناخته شده اش است. روز نهم از شیراز بازدید می کنیم. (ارگ کریم خانی، آرامگاه حافظ و سعدی، باغ ارم (میراث دنیای یونسکو)، مسجد و بازار وکیل، مسجد نصیرالملک).

(شب را در شیراز می مانیم.)

روز 10

سر راه یزد، پس از یک راستا کوتاه با ماشین، به بقایای پاسارگاد می رسیم. سپس به یزد می رویم. گفته می شود این شهر یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیا است (پاسارگاد- آرامگاه کوروش (میراث دنیای یونسکو)، درخت سرو کهن ابرکوه).

(شب را در یزد می مانیم.)

روز 11

تور یک روزه کامل یزد شامل بازدید از این منطقه ها: مسجد جامع، مجموعه بناهای امیر چخماق، محله های تاریخی، آتشکده های زرتشتی، برج های خاموشان.

(شب را در یزد می مانیم.)

روز 12

بعد از تماشا یزد، برای بازدید از نگین ایران باستان، به اصفهان می رویم. این شهر یکی از برترین شهرها در دنیا اسلام است. پس از پذیرش هتل می توانیم هنگام غروب از پل های معروف اصفهان تماشا کنیم. (نایین- مسجد جامع، پل های زاینده رود (پل خواجو و سی و سه پل).

(شب را در اصفهان می مانیم.)

روز 13

اصفهان شهری است که می توانید در آن طعم ناب فرهنگ ایرانی را بچشید و در بازار قدیمی آن گشت و گذار کنید. (میدان امام (میراث دنیای یونسکو)، کاخ عالی قاپو و مسجد شیخ لطف الله، کاخ چهلستون (میراث دنیای یونسکو)، موزه کلیسای جامع وانک).

(شب را در اصفهان می مانیم.)

روز 14

صبح از اصفهان حرکت می کنیم و در راستامان به سمت شهر باستانی ابیانه در نظنز توقف داریم (این شهر فرهنگی غنی دارد). (تور روستای ابیانه).

(شب را در ابیانه می مانیم.)

روز 15

در راستا بازگشت به تهران در کاشان توقف می کنیم و توری برای گشت در این شهر تاریخی داریم. تاریخ این شهر به بیش از 6000 سال پیش بر می شود. (باغ فین (میراث دنیای یونسکو)، تپه سیلک، خانه بروجردی ها)

روز 16

پس از صرف صبحانه، هر ساعتی مایل باشید می توانید راهی خانه بشوید.

برای مشاهده نسخه انگلیسی تور کلیک کنید: (Iran Classic Tour (16 Days

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ داریوش

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "تور کلاسیک ایران (16 روز)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کلاسیک ایران (16 روز)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید