کشف مشق های جریمۀ بچه ها مصری در دو هزار سال قبل!

به گزارش وبلاگ داریوش، باستان شناسان بیش از 18000 قطعه سفال منقوش به جزئیات زندگی در مصر باستان در 2 هزار سال قبل را کشف نموده اند، از جمله خطوط نوشته شده به عنوان جریمه به وسیله دانش آموزان بدرفتار!

کشف مشق های جریمۀ بچه ها مصری در دو هزار سال قبل!

وبلاگ داریوش | به نقل از محققان دانشگاه توبینگن آلمان که این حفاری را انجام دادند، این قطعاتِ 2000 ساله شامل رسید، مشق های مدرسه، اطلاعات کسب و کار و لیست اسامی می شوند. این اکتشافات در اوایل سال 2022 در سایت آتریبیس اجرا شده است؛ یک سکونتگاه باستانی که در 200 کیلومتری شمال اُقصُر بنا شده است. این قطعات سفالی کشف شده که با استفاده از نی یا چوب های توخالی و مرکب منقوش شده اند استراکون نامیده می شوند و بقایای کوزه ها یا ظروفی هستند که از آن ها به عنوان ابزار نوشتن استفاده می شد.

به گزارش وبلاگ داریوش ، حدود چهارپنجمِ قطعات با خط مصر باستان به نام دموتیک منقوش شده بودند. یونانی، عربی و مصری از دیگر حروف تصویری بودند که روی استراکون ها نقش بستند. به گفته کریستین لایتس، استاد دانشگاه توبینگن که رهبری این حفاری ها را در کنار تیمی از طرف وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر برعهده داشت، بسیاری از این قطعات سفالی نشات گرفته از یک مدرسه باستانی بودند: لیست های ماه ها، اعداد، سوالات حساب، تمرین های دستور زبان و الفبای پرنده موجود است. در این مورد آخر، هر حرف به پرنده ای اختصاص دارد که نامش با آن حرف شروع می گردد.

(نقاشی یک کودک که روی یکی از قطعات پیدا شده است)

صد ها قطعه سفالی منقوش به یک نماد تک بود که در پشت و روی سفال تکرار شده بود. باستان شناسان باور دارند این مورد، مدرک جریمه نوشتن یک دانش آموز بازیگوش است. قطعات دیگر شامل نقاشی های سه پیکر انسانی به وسیله یک کودک، همینطور نماد های تصویری خدایان، پیکره های هندسی و حیواناتی مانند عقرب و پرستو می گردد. به گفته دانشگاه یافتن چنین حجم زیادی از قطعات استراکون نادر است. یک بار دیگر نیز حجمی مشابه این، نزدیک دره پادشاهان (در کشور مصر) کشف شده است.

آتریبیس که در نزدیکی شهر سوهاج کنونی در ساحل غربی نیل واقع است، برای بیش از 100 سال موضوع حفاری ها بوده است. اما تحقیقات گسترده در این سایت 30 هکتاری سال 2003 شروع شد، زمانی که دانشگاه توبینگن و وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر پروژه آتریبیس را شروع کردند.

(صدها لوح با یک نماد تکراری در پشت و رو یافت شدند که به عقیده باستانشناسان مدرک جریمه شدن شاگردان بازیگوش است)

کندوکاو در مرکز معبدی است که 2 هزار سال قبل به وسیله فرعون بطلیموس دوازدهم بنا شد و بعد ها به وسیله امپراتوران رومی مزین شد. از آن موقع به بعد، این معبد به روی همگان باز است. این سایت باستان شناسی حاوی بقایای یک گورستان، معادن سنگ و یک سکونتگاه انسانی نیز هست.

(محققان دانشگاه توبینگن و وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر از سال 2003 در حال حفاری در سکونتگاه باستانی آتریبیس (Athribis) هستند)

منبع: edition.cnn

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: فرادید

به "کشف مشق های جریمۀ بچه ها مصری در دو هزار سال قبل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مشق های جریمۀ بچه ها مصری در دو هزار سال قبل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید