روسیه به انتشار اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا متهم شد

به گزارش وبلاگ داریوش، اطلاعاتی که به تازگی از حالت محرمانه خارج شدند،مدعی شدند که ماموران مخفی روسیه از وب سایت های انگلیسی زبان مختلف استفاده می نمایند تا اطلاعات نادرست و غلط درباره ویروس کرونا را منتشر نمایند.

روسیه به انتشار اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا متهم شد

به نقل از پایگاه خبری هیل، روزنامه نیویورک تایمز و خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش هایی مدعی شدند که مقامات ارشد یگان اطلاعات نظامی روسیه موسوم به GRU مسئول این کمپین پخش اطلاعات نادرست هستند.

براساس این گزارش ها، ظاهرا این کمپین شامل انتشار مقاله های خبری با ادعاهای بی پایه و اساس درباره منشاء ویروس کرونا و نحوه پاسخگویی مسکو و آمریکا به آن و دیگر موضوعات هستند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو مقام دولتی ناشناس گزارش داد که گزارشات درباره این کمپین اطلاعات نادرست به تازگی از حالت محرمانه خارج شد تا مقامات بتوانند آزادانه درباره آن صحبت نمایند. این مقامات هیچ اطلاعات اساسی را درباره فعالیت های ادعا شده روسیه ارائه نکردند.

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، این مقالات خبری در وب سایت هایی چون InfoRos.ru که تحت کنترل دولت روسیه واقع شده است و OneWorld.Press که به گفته مقامات آمریکایی مرتبط با اداره اصلی اطلاعات روسیه (GRU) است، منتشر می شدند.

بر اساس گزارشات، در بازه زمانی بین اواخر مه تا ژوئن، بعضی از این وب سایت ها 150 مقاله منتشر کردند و در آنها به پخش ادعاهای غلط درباره پاندمی ویروس کرونا پرداختند. یکی از این مقاله ها شامل تیتری تحت عنوان اقدامات روسیه در مبارزه با کووید-19 به آمریکا در زمینه تشنج زدایی یاری کرد بود که به گفته یکی از مقامات آمریکایی باعث جلب توجه جامعه اطلاعاتی آمریکا شد. این عنوان ظاهرا به غلط تاکید داشت که روسیه در بحبوحه پاندمی کرونا یاری های مهم و اساسی برای آمریکا فراهم نموده است.

دیگر مقالات حاکی از آن بودند که ویروس کرونا بخشی از کوشش آمریکا برای اعمال دیدگاهش از نظم دنیای است و اینکه کووید-19 تجربه ای در دستکاری دنیا بود.

این گزارشات درباره آنچه کمپین اطلاعات نادرست روسیه خوانده میشوند، کمتر از 100 روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر شدند؛ گرچه مقامات دولت واشنگتن به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که تعیین نیست آیا این اقدامات به انتخابات 2020 مرتبط است یا خیر.

این مقامات گفتند بعضی از محتویات منتشر شده بر روی این وب سایت ها جو بایدن، نامزد دموکرات ها در انتخابات نوامبر را هدف گرفته است. مقامات اطلاعاتی آمریکا اخیرا مدعی شدند که کشورهای خارجی در کوششند تا در انتخابات سال جاری آمریکا مداخله نمایند. براساس گزارشات منتشر شده، این کمپین اطلاعات نادرست روسیه اساسا با وب سایت هایی سر و کار دارد که به عنوان پایگاه های خبری مشروع فعالیت دارند.،ایسنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "روسیه به انتشار اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا متهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به انتشار اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا متهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید