تلاش بن سلمان برای نجات اقتصادی کشورش

به گزارش وبلاگ داریوش، بعد از انتشار اخباری درباره شیوع کرونا در میان خاندان حاکم عربستان، روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شده که ولیعهد عربستان طی روزهای اخیر با معاونانش برای نجات اقتصاد کشورش از بحران نشست داشته و از جمله پیشنهاداتی که در این نشست مطرح شده کاهش 30 درصد بودجه وزارتخانه هاست.

تلاش بن سلمان برای نجات اقتصادی کشورش

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: بحران قیمت ها که اختلاف عربستان و روسیه موجب ایجاد آن شد و به خاطر کرونا تقاضای خرید نفت کاهش یافت در زمان بسیار دشواری برای محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان رخ داد چراکه وی برای تقویت نفوذ و حمایت مالی از طرح هایش به پول نیاز دارد.

برای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز در شرایط حساس سیاسی این تحولات رخ داد چراکه وی بر حمایت شرکت های نفتی جهت پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری نیاز داشت.

برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هم این شرایط سخت است چراکه برای ادامه دوره حکومتش تلاش می کند.

این روزنامه نوشت: توافق کاهش تولید نفت عربستان و روسیه اگر ادامه یابد پیروزی برای ترامپ است چراکه بدون پایبندی شرکت های نفت آمریکایی به کاهش تولید صورت گرفته است.

از سوی دیگر، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تماس تلفنی را از پوتین دریافت کرد.

دو طرف درباره تلاش های صورت گرفته برای ثبات بازار نفت و حفظ آن برای حمایت از رشد جهانی اقتصاد بحث و مصاحبه و بر اهمیت همکاری کشورهای تولیدکننده برای تحقق آن تاکید کردند.

پوتین با ترامپ نیز طی 24 ساعت گذشته درباره بازار نفت گفت وگوی تلفنی و درباره مقابله با کرونا نیز بحث کردند.

اخیرا روزنامه نیویورک تایمز نوشته بود، کرونا به دربار خاندان حاکم عربستان رسیده است و ده ها تک از اعضای خاندان مبتلا شده اند.

به نوشته این روزنامه، 150 نفر از خاندان حاکم به این ویروس مبتلا شده اند که از میان آنها فیصل بن بندر بن عبدالعزیز، امیر ریاض است و در بخش مراقبت های ویژه به سر می برد.

این روزنامه نوشت: سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در کاخی در جزیره ای در نزدیکی جده و ولیعهد و برخی وزرا در منطقه ای دور در نزدیکی دریای سرخ خود را قرنطینه کرده اند.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "تلاش بن سلمان برای نجات اقتصادی کشورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش بن سلمان برای نجات اقتصادی کشورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید