نیوزویک: احتمال اعلام حکومت نظامی از سوی ترامپ همچنان وجود دارد

به گزارش وبلاگ داریوش، یک رسانه آمریکایی گزارش داد که با توجه به شرایط موجود همچنان این احتمال وجود دارد که رئیس جمهور این کشور برای حفظ قدرت با استفاده از اختیاراتش اعلام حکومت نظامی کند.

نیوزویک: احتمال اعلام حکومت نظامی از سوی ترامپ همچنان وجود دارد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ داریوش، نشریه آمریکایی نیوزویک روز پنج شنبه گزارش داد که احتمال اعلام حکومت نظامی از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واپسین روزهای حضورش در کاخ سفید منتفی نیست و نظامیان آمریکایی در حال آماده کردن خود برای مواجهه با چنین سناریویی هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ داریوش بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ داریوش بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس گزارش نیوزویک، پنتاگون و مقامات نظامی مستقر در واشنگتن و مناطق اطراف مدتی است که به دلیل نگرانی از احتمال اعلام حکومت نظامی از سوی دونالد ترامپ در روزهای کوتاه باقی مانده از دوران ریاست جمهوری اش، در شرایط هشدار قرمز به سر می برند.

نیوزویک به نقل از یکی از افسران آمریکایی که به شرط عدم افشای نامش حاضر به مصاحبه شده، اعلام نموده است که ستادهای نظامی مسئول تأمین امنیت واشنگتن دی سی (پایتخت آمریکا) به طور سرّی و دور از چشم مقامات کاخ سفید و نیروهای وفادار به دونالد ترامپ اقدام مشغول برنامه ریزی برای مواجهه با سناریوی اعلام حکومت نظامی از سوی دونالد ترامپ در دوران گذار (انتقال قدرت) و تحلیف هستند..

این افسر آمریکایی که سال ها در نیروهای مسلح آمریکا فعالیت نموده و اکنون نیز به عنوان پیمانکار با پنتاگون همکاری می نماید، در مورد شرایط موجود به نیوزویک گفت: من بیش از 40 سال است که با ارتش سر و کار دارم و هرگز شاهد بحث هایی که اکنون در جریان است، نبوده ام و نیازی هم برای این بحث ها نبوده است.

چندین افسر دیگر نیز در تبادل نظر با نیوزویک مدعی شده اند که احتمال همکاری سران نیروهای مسلح آمریکا با ترامپ برای بازگرداندن نتیجه انتخابات صفر است؛ اما آنها در عین حال از اینکه ممکن است دونالد ترامپ با استفاده از شبه نظامیان خصوصی و شبه نظامیان هوادار خود کوشش کند که پایتخت آمریکا را به آشوب بکشد و از این طریق نیروهای مسلح آمریکا را وارد بحران کند، ابراز نگرانی نموده اند.

یک قاضی بازنشسته آمریکایی در مورد احتمال استفاده ترامپ از اختیاراتش برای اعلام حکومت نظامی به نیوزویک گفت: در حال حاضر با توجه به همه گیری ویروس کرونا، رئیس جمهور اختیارات بی سابقه ای برای اعلام حالت اضطراری دارد؛ به ویژه اگر او بخواهد که به توصیه های بعضی حامیانش مبنی بر اینکه او اختیارات نامحدودی دارد و فراتر از قانون است، گوش فرادهد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نیوزویک: احتمال اعلام حکومت نظامی از سوی ترامپ همچنان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیوزویک: احتمال اعلام حکومت نظامی از سوی ترامپ همچنان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید