روسیه: استفاده ما از سلاح هسته ای فقط دفاعی خواهد بود

به گزارش وبلاگ داریوش، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنجشنبه (15 ژوئن) در حاشیه مجمع بین المللی مالی سن پترزبورگ گفت استفاده روسیه از تسلیحات هسته ای ممکن است منحصراً در شرایط فوق العاده اتفاق بیفتد و فقط برای اهداف دفاعی امکان خواهد داشت.

روسیه: استفاده ما از سلاح هسته ای فقط دفاعی خواهد بود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید نمود، مسکو کاملاً به اصل غیرقابل قبول بودن جنگ هسته ای متعهد است و استفاده از این تسلیحات منحصراً در شرایط فوق العاده و با جنبه دفاعی امکان دارد.

به گزارش فارس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنجشنبه (15 ژوئن) در حاشیه مجمع بین المللی مالی سن پترزبورگ گفت استفاده روسیه از تسلیحات هسته ای ممکن است منحصراً در شرایط فوق العاده اتفاق بیفتد و فقط برای اهداف دفاعی امکان خواهد داشت.

وی شرح داد: سیاست بازدارندگی هسته ای (روسیه) به شدت دفاعی است. استفاده فرضی از تسلیحات هسته ای به وضوح با شرایط فوق العاده در چارچوب اهداف اکیداً دفاعی محدود شده است.

این مقام روس با بیان این که مسکو کاملاً به اصل غیرقابل قبول بودن جنگ هسته ای متعهد است، اضافه کرد: (جنگ هسته ای) نمی تواند برنده ای داشته باشد. نباید هرگز باعث آن شد. ما دائما از همه طرف های دیگر بیانیه مشترک رهبران پنج کشور هسته ای می خواهیم به خودداری از جنگ هسته ای و غیرقابل قبول بودن رقابت هسته ای متعهد باشند.

مقامات روسیه همیشه تاکید نموده اند جنگ هسته ای هیچ برنده ای نخواهد داشت و نباید هرگز روی دهد اما در عین حال هشدار داده اند در صورت در خطر قرار گرفتن این کشور این گزینه را رد نمی نمایند.

زاخارووا در بخش دیگری از سخنانش، برگشت پذیری تصمیم روسیه برای تعلیق معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک (نیو استارت) را رد نکرد و گفت: در صورتی که واشنگتن اراده سیاسی نشان دهد و برای کاهش تنش ها و ایجاد شرایط برای ازسرگیری عملکرد کامل پیمان کوشش کند، بله (تصمیم قابل تغییر است).

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه 21 فوریه بیان کرد مسکو مشارکت در نیو استارت را تعلیق می نماید اما کاملاً از آن خارج نمی گردد. او تاکید نمود قبل از بحث درباره عملکرد بیشتر این پیمان روسیه مایل است بفهمد چطور این سند زرادخانه نه تنها آمریکا بلکه سایر قدرت های هسته ای ناتو، انگلیس و فرانسه را در نظر می گیرد. اول مارس پوتین قانون تعلیق مشارکت در نیو استارت را امضا کرد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه بعد از اقدام مسکو تاکید نمود تصمیم تعلیق معاهده استارت به معنای نزدیک شدن به جنگ هسته ای نیست.

منبع: عصر ایران

به "روسیه: استفاده ما از سلاح هسته ای فقط دفاعی خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: استفاده ما از سلاح هسته ای فقط دفاعی خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید