رفعتی: ایران قوانین را با فدراسیون جهانی تطبیق دهد

به گزارش وبلاگ داریوش، همایش تجلیل از بنیان گذاران و پیشکسوتان تکواندوی ایران با حضور هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو، حسین رفعتی دبیرکل پیشین فدراسیون جهانی، علی خلیلی رئیس هیأت تکواندو استان تهران و جمع کثیری از پیشکسوتان تکواندو در سالن جلسات مجموعه ورزشی الغدیر برگزار گردید.

رفعتی: ایران قوانین را با فدراسیون جهانی تطبیق دهد

در این مراسم از اساتید تکواندو محمداسماعیل آذرپاد، سلیمان علی نسب، کاظم رضایی، امیرعباس آرین، کاظم رضایی فر، غلامحسین ذوالقدری، علی عمادی کر، فیروز اسبقی، داود فلاح، مریم عربی، اصغر فتحی، منصور خاندان، ناصر باقری، غلامرضا آقاکثیری، ابوالقاسم حسن زاده و حمید کولجی با اهدای لوح و نشان پیشکسوت تجلیل شد.

در بخشی از این مراسم حسین رفعتی دبیرکل سابق فدراسیون دنیای تکواندو گفت: با کنار رفتن از دبیرکلی فدراسیون دنیای راه را برای نیروهای جوان باز کردم. قبل از آن تغییرات مهمی همانند وضع قوانین تازه برای المپیک در فدراسیون دنیای تکواندو صورت گرفت. امیدوارم فدراسیون تکواندو ایران نیز قوانین خود را با فدراسیون دنیای و کمیته بین المللی المپیک تطبیق دهد. در سال 2021 پارا تکواندو برای نخستین بار در پارالمپیک حضور داشت که پیروزیت بزرگی برای فدراسیون دنیای بود. از جامعه پیشکسوتان تقاضا دارم جوانان را با فرهنگ غنی تکواندو آشنا نمایند

بعلاوه از خانواده های شهید والامقام محمدحسین گیتی نما، خانواده مرحوم سیدسعید مهیمن و حیدر عقیقی و منصور فکوری به وسیله رئیس فدراسیون تکواندو تجلیل شد.

تعدادی از پیشکسوتان و جوانان ورزش تکواندو نیز در بخش دیگری از برنامه به روی سن رفتند و به اجرای برنامه پرداختند که با تشویق حاضران در سالن همراه بود. بعلاوه بهنام اسبقی ملی پوش سابق تکواندوی ایران به وسیله استاد فتحی تجلیل شد.

غلامحسین ذوالقدری سرمربی سابق تیم ملی نیز در صحبت های کوتاهی اظهار کرد: وقتی برای اولین بار در المپیک سیدنی شرکت کردیم کمتر کسی فکر می کرد کاروان دو نفره ما پیروز به کسب مدال گردد اما هادی ساعی پیروز به کسب مدال برنز شد. در المپیک بعدی با کوششی که از این عزیزان سراغ داشتم اعلام کردم در المپیک آتن دو مدال را برای کشور هدیه می آوریم و الحق که بچه ها شجاعت کردند و ما توانستیم 2 مدال ارزشمند طلا و برنز را به وسیله ساعی و یوسف کرمی به ارمغان بیاوریم.

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو نیز با بیان اینکه تکواندو ایران برای پیشرفت احتیاج به همدلی و همراهی بزرگان تکواندو دارد، گفت: به خانه خودتان برگردید و کنار ما باشید تا بتوانیم تکواندو را به عنوان رشته پیش رو در ورزش ایران مطرح گردد و باز هم بتوانیم به جایگاه بالای گذشته در دنیا بازگردیم.

آذرپاد پدر تکواندوی ایران نیز از برگزارنمایندگان این مراسم تشکر کرد و آرزوی امیدواری کرد تکواندوی ایران به جایگاه شایسته خود در دنیا برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رفعتی: ایران قوانین را با فدراسیون جهانی تطبیق دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفعتی: ایران قوانین را با فدراسیون جهانی تطبیق دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید