خبرنگاران صالحی: درگذشت سینایی، موجب اندوه و افسوس است

به گزارش وبلاگ داریوش، تهران- خبرنگاران- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی، درگذشت خسرو سینایی کارگردان پیشکسوت کشور را تسلیت گفت و این ضایعه را موجب اندوه و افسوس دانست.

خبرنگاران صالحی: درگذشت سینایی، موجب اندوه و افسوس است

خسرو سینایی عصر امروز 11 مردادماه در بیمارستان امیراعلم تهران از جهان رفت. وی حدود یک ماه قبل برای یک عمل جراحی در بیمارستان بستری بود و بعد از مدتی مرخص اما به علت عفونت ریه و مبتلا شدن به کرونا دوباره در این بیمارستان بستری شد.

در پیغام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

خبر درگذشت کارگردان فرهیخته و دوست داشتنی سینمای ایران مرحوم خسرو سینایی موجب اندوه و افسوس شد.

فقدان این سینماگر پیشکسوت و صاحب سبک را به خانواده عظیم سینما صمیمانه تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آن عزیز از دست رفته آمرزش و آرامش ابدی و برای خانواده و بازماندگان محترم صبر و بردباری آرزومندم.

سینایی متولد 29 دی سال 1319 در ساری بود که تا به امروز آثار بسیاری از جمله فیلم مستند و داستانی را با درون مایه های اجتماعی کارگردانی نموده است.

این کارگردان و مستندساز سینمای ایران فیلم های متعددی را ساخته که یکی از مشهورترین آن ها عروس آتش بود که جایزه بهترین فیلمنامه را در هجدهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

از دیگر آثار این کارگردان می توان به جزیره رنگین، کویر خون، مثل یک قصه، تبادل نظر با سایه، کوچه پاییز، هیولای درون، زنده باد و تهران امروز اشاره نمود.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه در هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر، برای فیلم عروس آتش و لوح زرین بهترین کارگردانی در دومین دوره جشنواره فیلم فجر، برای فیلم هیولای درون از جمله جوایز این هنرمند است.

سینایی در سال 1387 پیروز به دریافت نشان ویژه کشور لهستان از سوی رئیس جمهوری آن کشور شد. او این نشان را به خاطر ساخت فیلم مستند مرثیه گمشده که روایت گر مهاجرت هزاران لهستانی به ایران در سال های 1941 و 1942 است، دریافت کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران صالحی: درگذشت سینایی، موجب اندوه و افسوس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صالحی: درگذشت سینایی، موجب اندوه و افسوس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید