حیدری: انتخاب کادر فنی تیم های پایه بر اساسی سیاسی کاری بوده است، کسانی انتخاب شدند که در شرایط سخت دست فدراسیون کاراته را بگیرند

به گزارش وبلاگ داریوش، احسان حیدری مربی کاراته ایران مدعی است برای انتخاب کادر فنی تیم های پایه کاراته تنها توانایی فنی ملاک نبوده و سیاسی کاری اجرا شده است.

حیدری: انتخاب کادر فنی تیم های پایه بر اساسی سیاسی کاری بوده است، کسانی انتخاب شدند که در شرایط سخت دست فدراسیون کاراته را بگیرند

احسان حیدری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ داریوش، درباره انتخاب کادر فنی تیم های ملی پایه کاراته گفت: به نظر می رسد در انتخاب کادر فنی تیم های ملی رده پایه دل کسانی به دست آمده است که احساس می گردد در آینده به همراهی آنها احتیاج است. اعتقاد دارم بحث فنی در این انتخاب ها چندان مطرح نبوده و انتخاب ها یک میزان سیاسی کاری و با آینده نگری انجام شده است. نه اینکه چیز بدی باشد، اما به نظر می رسد این انتخاب ها با این هدف انجام شده است که در روزهای سخت دست فدراسیون گرفته گردد.

وی در واکنش به بی توجهی فدراسیون به مربی همانند او گفت: با قاطعیت می گویم فعال ترین مربی کاراته ایران در چند سال اخیر، من بودم. در حال حاضر چهار ملی پوش اردوی تیم ملی بزرگسالان از شاگردانم هستند. امیر برزویی یکی دیگر از شاگردانم در ماه گذشته در لیگ جهانی کاراته وان جوانان استانبول به مدال طلا رسید. در رده باشگاهی هم با یک تیم بومی در مسابقات لیگ پایه تمام تیم ها را در بخش کومیته شکست دادیم و در نهایت روی سکوی سومی قرار گرفتیم. در سوپر لیگ کاراته، مربی تیم دانشگاه هستم که قهرمان سالیان اخیر بوده است. اعتقاد دارم با این شرایط باید بحث فنی را کنار بگذاریم و باید برای گرفتن پست روابط پشت پرده را قوی تر کنیم.

مربی تیم کاراته دانشگاه آزاد در خصوص اینکه مذاکره ای با او برای راهنمایی تیم های رده پایه شده بود، یادآور شد: از چند ماه پیش به وسیله سعید نصراللهی رئیس هیئت کرمانشاه با مسئولان فدراسیون صحبت هایی داشتم و در نهایت گفتند یکی از گزینه های سرمربیگری تیم های ملی رده پایه هستم. منتظر صحبت های قطعی و نهایی بودم که فهمیدم جلسه کمیته فنی برگزار شده است. با طباطبایی و آشوری صحبت کردم که گفتند شما ایران نیستند. به دوستان اعلام کردم هر زمانی حضورم را در یکی از تیم های ملی اعلام نمایند 48 ساعته به ایران و فدراسیون خواهم آمد.

وی در خصوص اینکه به نظر می رسد حضور در آمریکا بهانه ای برای عدم انتخاب او بوده است، گفت: دقیقاً همینطور است. این در حالی است که زمانی که قرار شد به آمریکا بیایم با مسئولان فدراسیون تماس گرفتم و اعلام کردم قصد ماندن در آمریکا ندارم و این موضوع را قبل از جلسه کمیته فنی هم بار دیگر تکرار کردم. قبل از این هم به آمریکا آمده بودم و به خاطر برنامه ریزی که داشتم باید به این کشور می رفتم. اصلاً قصد ماندن و مهاجرت ندارم و به ایران باز خواهم گشت.

مربی کاراته ایران در پاسخ به این پرسش که باید مربیان سازنده مربی تیم ملی باشند یا داشتن مدیریت مهمتر است، توضیح داد: یک مربی را از چند منظر می توانیم بررسی کنیم. یکسری از مربیان ما فقط سازنده هستند و می توانند یکسری بازیکنان را از یک سطح به سطح دیگر برسانند، اما شاید نتوانند در سطح ملی و حرفه ای بازیکنان را مدیریت نمایند. مربیگری در سطح ملی احتیاجمند مدیریت است و شاید حتی این مسئله از بحث فنی بیشتر تأثیرگذار باشد. یکسری مربیان علاوه بر دانش فنی از لحاظ بررسی هم می توانند به بازیکن یاری نمایند.

حیدری اعلام کرد: مربیگری یک مجموعه است و اگر کسی می خواهد سرمربی باشد باید در درجه اول مدیر باشد و در درجه های بعد بحث فنی و بررسی را به خوبی بداند. او بعلاوه باید روانشناس باشد و بتواند با بازیکنان ارتباط خوبی برقرار کند. در کنار این مسائل باید سازندگی هم بلد باشد و بازیکن بسازد. معمولاً این مجموعه توانایی را در یک نفر نمی بینیم و برای همین از کادر و گروه مربیان استفاده می کنیم و هر کسی مسئولیت یک بخش را دارد. باید از قهرمانان بعد از کنار گذاشتن دوران قهرمانی در جای درست استفاده گردد. افرادی که در حال حاضر مربیان تیم های پایه شدند از اساتید، دوستان و عزیزان ما هستند که در کاراته زحمت کشیدند، اما دوست دارم اگر بحث شایستگی، فنی و مدیریتی برای انتخاب وجود دارد، علت عدم انتخاب خود را بدانم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "حیدری: انتخاب کادر فنی تیم های پایه بر اساسی سیاسی کاری بوده است، کسانی انتخاب شدند که در شرایط سخت دست فدراسیون کاراته را بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیدری: انتخاب کادر فنی تیم های پایه بر اساسی سیاسی کاری بوده است، کسانی انتخاب شدند که در شرایط سخت دست فدراسیون کاراته را بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید