حمایت از تولید داخلی خودرو به معنای ایجاد بازار انحصاری نیست

به گزارش وبلاگ داریوش، این روز ها دوباره موضوع واردات خودرو به کشور مطرح شده است و در دولت گذشته به دلیل مسائل ارزی با آن مخالفت می شد. برخی این طرح را مخالف موضوع اقتصاد مقاومتی و در جهت تضعیف تولید داخلی برشمرده اند.

حمایت از تولید داخلی خودرو به معنای ایجاد بازار انحصاری نیست

در حال حاضر بازار خودروی ایران انحصاری است و در این سال ها هر اندازه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تلاش کردند، نتوانستند خودروساز های جدیدی را وارد عرصه تولید کنند و این اتفاق خوشایندی نیست.

بهزاد رحیمی با اشاره به بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو در نشست این هفته کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هرچند ممکن است واردات در کوتاه مدت نگرانی هایی برای خودروسازان داخلی ایجاد کند، اما باید به این نکته توجه کرد که با واردات می توان خودروسازان را به تولید خودروی باکیفیت و ارزان قیمت تشویق کرد.

وی اضافه کرد: چون بازار انحصاری خودرو در اختیار خودروسازان است و این شرکت ها رقیبی ندارند و با وجود اینکه از خطوط تولید به روز و با تکنولوژی مناسب برخوردارند، خودروهای باکیفیت تولید نمی کنند و به نظر مصرف کنندگان بی توجه هستند.

این کننده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: ساماندهی بازار خودرو و نوسازی خودروهای موجود، ایجاد رقابت بین شرکت های خودروساز داخلی و خارجی و ارتقای سطح کیفیت تولید خودروهای ایرانی، بهبود سطح خدمات پس ازفروش و افزایش تکریم ارباب رجوع و بهبود شرایط فروش و آغاز فروش قسطی خودرو بدون اخذ بهره و کاهش قیمت ها متناسب با بهای خودروی دنیای از ثمرات واردات خودرو است.

رحیمی با بیان اینکه حمایت از تولید خودرو به معنای ایجاد بازار انحصاری نیست، شرح داد: قیمت برخی خودروهای داخلی با دلار 25 هزار تومانی حدود 10 هزار دلار است، درحالی که می توان در دنیا با این رقم ها خودروهایی به روز و باکیفیت خریداری کرد. خودروسازان در وهله نخست باید کیفیت خودرو را ارتقا دهند و در گام بعدی کاهش قیمت ها را در دستور کار قرار دهند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: واردات خودرو بر اساس ساز و کار مجلس لطمه ای به منابع ارزی وارد نمی کند، زیرا مقرر است از محل صادرات خودرو و ارز منشأ خارجی واردات خودرو انجام شود.

***

شما می توانید تازه ترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ داریوش مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "حمایت از تولید داخلی خودرو به معنای ایجاد بازار انحصاری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از تولید داخلی خودرو به معنای ایجاد بازار انحصاری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید