برند های لوازم خانگی ایرانی که جای خارجی ها را پر کردند

به گزارش وبلاگ داریوش، تولیدکننده های لوازم خانگی در هفته ای که گذشت با خبر تهیه و تنظیم پیش نویس برنامه عملیات توسعه صنعت لوازم خانگی روبه رو بودند. برنامه ای که در وزارت صنعت، معدن و تجارت نوشته شده و بر اساس آن قرار است شاهد توسعه هرچه بیشتری این صنعت در کشور باشیم. صنعتی که در سال های اخیر رشد قابل توجهی را تجربه نموده است.

برند های لوازم خانگی ایرانی که جای خارجی ها را پر کردند

هفت صبح در ادامه نوشت: آخرین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد در چهار ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته فراوری انواع لوازم خانگی 17.2درصد افزایش پیدا نموده و به حدود یک میلیون و 470هزار دستگاه رسیده است. فراوری ماشین لباسشویی به طور خاص 36درصد و فراوری یخچال فریزر 20درصد افزایش داشته و در صدر لیست کالا هایی که بیشترین افزایش فراوری را تجربه نموده اند قرار گرفته.

در کنار این موارد گاهی نظراتی درباره برگشت برند های خارجی به بازار می شنویم و گاهی خبر اختصاص کارت اعتباری 30میلیونی به وسیله بانک ها برای خرید لوازم خانگی ایرانی به گوش می رسد. برخی برند ها هم هرچند وقت یکبار طرح فروش اقساطی و اعتباری راه می اندازند.

با این وجود روی هم رفته در سه چهار سال اخیر که برند های خارجی لوازم خانگی از بازار خارج شدند و برند های داخلی در کوشش برای توسعه کارشان هستند، تنها پنج برند توانسته اند آنطور که باید خودشان را در دل مشتریان بازار لوازم خانگی جا نمایند و بتوانند با تکنولوژی روز، تنوع سبد محصولات خود را افزایش دهند. حالا دیگر این برند ها می توانند یک جهیزیه کامل را در اختیار مشتریان بازار لوازم خانگی بگذارند.

انواع لوازم خانگی برند پاکشوما

گروه پاکشوما فراوری لوازم خانگی برند های کنوود، مایدیا، کندی، اکس و خود پاکشوما را بر عهده دارد. تنوع محصولات پاکشوما برای ماشین لباسشویی و ظرفشویی تا حد زیادی بالاست، ولی تنها دو مدل یخچال فریزر روانه بازار نموده. یک مدل یخچال فریزر چهار در که قیمت آن حدود 21میلیون تومان است و یک مدل کمبی 23فوتی که 17میلیون تومان قیمت دارد.

اغلب پاکشوما را به خاطر ماشین لباسشویی می شناسند که قیمت گران ترین آن ها حدود 13میلیون تومان است و در هر مرتبه شست وشو 9کیلوگرم لباس در دیگ آن جا می گردد.

این برند برای آن هایی که به فکر صرفه جویی در هزینه ها هستند، ماشین لباسشویی دوقلو یا نیمه اتوماتیک با قیمت حداکثر سه میلیون تومان روانه بازار نموده. ماشین های ظرفشویی پاکشوما عموما در محدوده 14 تا 15میلیون تومان قیمت دارند و معروف ترینشان سری ژوزفین است که اولین ماشین ظرفشویی ایرانی به شمار میرود.

جاروبرقی های پاکشوما از نظر تنوع چندان پرتعداد نیستند، ولی یکی از آن ها توانسته با قیمت حدود سه میلیون تومان در بین پرفروش ترین جاروبرقی های بازار قرار بگیرد.

این برند چند مدل کولر گازی با ظرفیت 9هزار تا 30هزار را روانه بازار نموده که قیمت گران ترینشان به حدود 27میلیون تومان می رسد. پاکشوما هنوز تلویزیون و لوازم آشپزخانه فراوری ننموده و به همین دلیل فعلا نمی تواند جهیزیه کامل را برای مشتری هایش فراهم کند.

آنطور که پاکشوما درباره خودش شرح داده، پیشرفته ترین خط فراوری یخچال فریزر خاورمیانه را در اختیار دارد و بزرگترین فراورینماینده انواع لباسشویی در خاورمیانه و کولرگازی در ایران محسوب می گردد و اولین برند ایرانی است که ماشین ظرفشویی روانه بازار نموده.

انواع لوازم خانگی برند جی پلاس

جایگزین برند کره ای ال جی در ایران به سرعت توانست صندلی خود را در بازار لوازم خانگی پیدا کند. حالا دیگر اغلب محصولات لوازم خانگی در کارخانه های جی پلاس فراوری می شوند و برای خرید انواع لوازم خانگی از تلویزیون و ساندبار تا ماشین لباسشویی و ظرفشویی می توان روی این برند ایرانی حساب باز کرد. جی پلاس احتمالا متنوع ترین سبد محصولات را دارد و علاوه بر لوازم خانگی، سیستم تهویه، سیستم صوتی و حتی موبایل روانه بازار نموده است.

در بازار لوازم خانگی جی پلاس را به تلویزیون و ماشین لباسشویی می شناسند. از گران ترین تلویزیون های جی پلاس می توان به یک تلویزیون QLED 75 اینچی اشاره نمود که حدود 42میلیون تومان قیمت دارد. تلویزیون های 55اینچی جی پلاس عموما حدود 17میلیون تومان قیمت دارند. ماشین لباسشویی های هشت کیلوگرمی جی پلاس اغلب در بازه 10 تا 12میلیون تومان فروخته می شوند.

هرچند این برند اخیرا مدل های 10.5کیلویی با قیمت 17میلیون تومان روانه بازار نموده است. با بودجه حداکثر 15میلیون تومان می توان یک ماشین ظرفشویی مبله 15نفره از فروشگاه های جی پلاس خرید. یخچال فریزر های جی پلاس از جمله مقرون به صرفه ترین مدل های سایدبای ساید موجود در بازار هستند که با قیمت حدود 22میلیون تومان فروخته می شوند.

البته از نظر امکانات یخچال فریزر های جی پلاس هنوز جای پیشرفت دارد. یخچال فریزر های کمبی این برند با قیمت حدود 15میلیون تومان فروخته می گردد. هنوز جای خالی چند مورد در سبد محصولات جی پلاس احساس می گردد. این برند جاروبرقی ندارد و مثل دیگر برند های ایرانی فعلا سراغ فراوری ماکروویو نرفته است. با این وجود در بازار تلویزیون، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی حرف های زیادی برای گفتن دارد و تنوع محصولاتش بالاست.

انواع لوازم خانگی برند اسنوا

یخچال فریزر، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی همگی در سبد محصولات برند اسنوا به چشم می خورند. با این حساب اگر کسی بخواهد کل لوازم خانه را از یک برند بخرد، اسنوا می تواند یکی از گزینه ها باشد. مثلا اگر بخواهید تلویزیون خریداری کنید می توانید با بودجه 14میلیونی سراغ مدل های 55اینچ بروید. گران ترین تلویزیون اسنوا صفحه نمایش 75اینچی دارد و قیمتش به حدود 36میلیون تومان می رسد. یخچال فریزر های اسنوا برخلاف دیگر برند های ایرانی بازار لوازم خانگی، تنوع زیادی دارند.

یخچال فریزر های سایدبای ساید اسنوا با قیمت 30 تا 50میلیون تومان در فروشگاه ها پیدا می شوند. مدل های کمبی فریزر بالا حدود 18میلیون تومان و کمبی فریزر پایین آن بین 10 تا 18میلیون تومان قیمت دارند. انواع ماشین لباسشویی اسنوا با توجه به ظرفیت هفت تا 9کیلوگرمی، بین 10 تا 16میلیون تومان فروخته می شوند.

اسنوا تنها برند ایرانی است که ماشین ظرفشویی با در جداگانه برای اضافه کردن لباس حین شست وشو روانه بازار نموده و در این زمینه پا جای پای برند های کره ای گذاشته است.

اسنوا جدیدا سراغ فراوری ماشین ظرفشویی رفته. البته فعلا مدل های 12نفره را با قیمت حدود 15میلیون تومان روانه بازار نموده و خبری از مدل های بزرگتر 14 یا 15نفره نیست. به طور کلی ماشین های ظرفشویی ایرانی تازه دارند صندلی خود را در بازار لوازم خانگی پیدا می نمایند. اسنوا علاوه بر لوازم خانگی برقی، اجاق گاز هم دارد که در سری های مختلف شف، رومینا، آترینا، والنتینو و آدرینا روانه بازار شده. قیمت آن ها بین شش تا 10میلیون تومان متغیر است و همگی اجاق گاز های فردار و پنج شعله هستند.

انواع لوازم خانگی برند ایکس ویژن

ایکس ویژن زمانی به اسم برند تلویزیون و مانیتور شناخته می شد، اما در سال های اخیر محصولات این برند ایرانی تنوع بیشتری پیدا نموده و شاهد فراوری یخچال فریزر و ماشین لباسشویی ایکس ویژن هستیم. گروه مادیران علاوه بر ایکس ویژن، فراوری محصولات برند تی سی ال و اکسل را هم در اختیار دارد. تلویزیون 65اینچی با قیمت 24میلیون تومان، یکی از گران ترین تلویزیون های ایکس ویژن است. اگر بخواهید تلویزیون 55اینچی ایکس ویژن خریداری کنید احتمالا باید حدود 15 تا 16میلیون تومان پول خرج کنید.

تلویزیون های 43اینچ ایکس ویژن در بازار حدود هفت میلیون تومان قیمت دارد. یخچال فریزر های ایکس ویژن در مدل های دوقلو، ساید بای ساید و کمبی طراحی شده و از این نظر تنوع یخچال فریزر ها بالاست. یخچال فریزر سایدبای ساید چهاردر ایکس ویژن حدود 20میلیون تومان، کمبی فریزر بالا حدود 14میلیون تومان و کمبی فریزر پایین حدود 10میلیون تومان قیمت دارد.

یخچال فریزر های ساید بای ساید ایکس ویژن یکی از مقرون به صرفه ترین مدل های موجود در بازار هستند. طوری که حتی با بودجه 15میلیونی هم می توان یک یخچال سای بای ساید از این برند خرید. تنوع محصولات ایکس ویژن برای ماشین های لباسشویی هم مثل یخچال بالا است.

گران ترین لباسشویی ایکس ویژن یک مدل 9کیلوگرمی است که با قیمت 13میلیون تومان فروخته می گردد. مدل های هشت کیلوگرمی حداکثر 12میلیون و مدل های هفت کیلوگرمی لباسشویی ایکس ویژن حداکثر 11میلیون تومان قیمت دارند.

از آنجا که محصولات ایکس ویژن به تلویزیون، ماشین لباسشویی و یخچال محدود می گردد، نمی توان برای کل جهیزیه روی آن حساب باز کرد. برای مثال در بازار خبری از جاروبرقی، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی و دیگر لوازم خانگی برند ایکس ویژن نیست چراکه فعلا این برند سراغ فراوری آن ها نرفته است.

انواع لوازم خانگی برند سام

برند سام بعد از خروج سامسونگ از بازار ایران سر زبان ها افتاد. همزمان که جی پلاس جایگزین محصولات ال جی شد، سام بازار محصولات سامسونگ را در اختیار گرفت. گران ترین تلویزیون سام الکترونیک در بازار یک مدل 65اینچی با قیمت حدود 22میلیون تومان است. مدل های 55اینچی تلویزیون سام با قیمت حدود 13میلیون تومان در بازار فروخته می شوند. این برند انواع تلویزیون با ابعاد 39 تا 65اینچی دارد. این برند یخچال فریزر در مدل های دوقلو، کمبی و سایدبای ساید دارد.

البته اگر به فروشگاه ها بروید به سختی می توانید مدل های ساید بای ساید را پیدا کنید. گران ترین یخچال فریزر دوقلو سام با قیمت 21میلیون تومان فروخته می گردد و گران ترین مدل کمبی حدود 18میلیون تومان قیمت دارد. البته با 11میلیون تومان می توان یک یخچال فریزر بالا پایین جمع و جور از برند سام خرید.

برند سام ماشین لباسشویی با ظرفیت هشت و 9کیلوگرمی روانه بازار نموده که گران ترین آن ها حدود 17میلیون تومان قیمت دارد و لباسشویی های هشت کیلوگرمی آن عموما در محدوده 12 تا 14میلیون تومان فروخته می شوند.

اگر بخواهید می توانید جاروبرقی را از برند سام خریداری کنید که قیمت آن حدود سه میلیون تومان است. برای خرید ماشین ظرفشویی هم می توان روی برند سام حساب باز کرد.

گران ترین ظرفشویی مبله سام حدود 13میلیون تومان قیمت دارد. این برند در کنار لوازم خانگی اصلی، لوازم آشپزخانه مثل خرد کن، همزن و چای ساز و … هم دارد و تنوع محصولاتش از این نظر بالا است. اغلب برند های ایرانی در سال های اخیر سراغ فراوری لوازم اصلی خانه رفتند، ولی سام ابتدا از لوازم کوچک آشپزخانه آغاز نموده و رفته رفته در حال بزرگتر کردن سبد محصولات خود با لوازم خانگی اصلی است.

منبع: فرارو

به "برند های لوازم خانگی ایرانی که جای خارجی ها را پر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برند های لوازم خانگی ایرانی که جای خارجی ها را پر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید