تهرانی ها آلوده ترین هوای هفته را یکشنبه گذشته تنفس کردند

به گزارش وبلاگ داریوش، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با استناد به اطلاعات ایستگاه های سنجش کیفیت هوای شهر تهران در هفته سوم ماه جاری (17 تا 23 اردیبهشت) گفت: هفته گذشته، کیفیت هوای تهران سه روز در شرایط قابل قبول و سه روز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت و یک روز نیز شرایط ناسالم برای همه شهروندان به ثبت رسید.

تهرانی ها آلوده ترین هوای هفته را یکشنبه گذشته تنفس کردند

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، سید محمدمهدی میرزایی قمی با اعلام اینکه در همه روز های هفته مورد آنالیز، ذرات معلق کوچک تر از 2.5 میکرون آلاینده شاخص تهران بود، اضافه کرد: با نفوذ جبهه حاوی گرد و غبار به شهر از شامگاه شنبه (17 اردیبهشت) غلظت ذرات معلق افزایش یافت و شاخص آلاینده ذرات معلق کوچک تر از 2.5 میکرون در یکشنبه (18 اردیبهشت) به عدد 156 رسید و به صورت همزمان آلاینده ذرات معلق کوچک تر از 10 میکرون نیز با عدد 148 در آستانه شرایط ناسالم نهاده شد.

وی در ادامه گفت: کمترین شاخص ثبت شده در هفته گذشته مربوط به سه شنبه (20 اردیبهشت) با عدد 69 بود این در حالیست که در هفته قبل از آن (10 تا 16 اردیبهشت) کیفیت هوای همه روز ها در شرایط قابل قبول قرار داشت.

میرزایی قمی در ادامه اظهار داشت: شهروندان می توانند به وسیله وبسایت شرکت کنترل کیفیت هوا به آدرس air.tehran.ir، سامانه بر خطر کیفیت هوا به آدرس airnow.tehran.ir و اپلیکیشن کیفیت هوای تهران از آخرین اطلاعات کیفی هوا برخوردار شوند.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از عموم شهروندان به ویژه افرادی که در شرایط حساس به لحاظ کیفیت هوا قرار دارند، درخواست کرد تا در ساعاتی که کیفیت هوا در شرایط نامطلوب قرار می گیرد، تا حد امکان از حضور در معرض هوای آزاد و محیط های باز خودداری نمایند.

منبع: فرارو

به "تهرانی ها آلوده ترین هوای هفته را یکشنبه گذشته تنفس کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهرانی ها آلوده ترین هوای هفته را یکشنبه گذشته تنفس کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید