تغییر برنامه لیگ برتر بسکتبال در گرو تصمیم کنفدراسیون آسیا

به گزارش وبلاگ داریوش، تصمیم قطری ها برای کناره گیری از میزبانی پنجره سوم رقابت های کاپ آسیا برنامه های مصوب تیم ملی را دستخوش تغییراتی کرد که می تواند باعث جابه جایی هایی در برنامه های پیش بینی شده برای چگونگی پیگیری لیگ برتر هم گردد.

تغییر برنامه لیگ برتر بسکتبال در گرو تصمیم کنفدراسیون آسیا

به خاطر تیم ملی بسکتبال که از 17 بهمن ماه وارد اردوی آماده سازی شد، لیگ برتر در آستانه ملاقاتهای پلی آف متوقف شد. قرار بر این بود طی مدت زمانی که ملی پوشان در اردوی آماده سازی به سر می برند یا درگیر ملاقاتهای خود در پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا هستند، ملاقاتهای معوقه لیگ برتر برگزار گردد تا پس از انتها کار ملی پوشان و از 14 اسفندماه، پیگیری مسابقات باشگاهی از سر گرفته گردد.

این تاریخ اما احتمالاً تغییر می نماید وقتی تیم ملی بسکتبال در زمان مقرر به قطر سفر نمی نماید و در روزهای ابتدایی اسفندماه هم ملاقاتی نخواهد داشت؛ به خاطر اعلام انصراف قطری ها و لغو برگزاری ملاقاتهای پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا در دوحه اردوی تیم ملی روز گذشته و بدون برگزاری ملاقات تدارکاتی پیش بینی شده برابر آویژه صنعت تعطیل شد.

البته قرار است اردونشینان همچنان در حال آماده باش به سر ببرند و حتی از سه شنبه تمرینات شان را از سر بگیرند اما اینکه اردوی تیم ملی دقیقاً چگونه و تا چه زمان ادامه خواهد داشت، به تصمیم کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) برای معین محل و زمان جدید ملاقاتهای این تیم در پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا بستگی دارد.

قرار است فیبا آسیا طی روزهای آینده نتیجه آنالیز گزینه های پیشنهادی برای میزبانی که ایران هم یکی از آنهاست را معین و زمان جدید مسابقات را هم اعلام کند. تا آن موقع فدراسیون بسکتبال هیچ ورودی به برنامه لیگ و تغییر احتمالی آن نخواهد داشت و تنها ملاقاتهای معوقه را طبق برنامه برگزار خواهد نمود.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در این رابطه به وبلاگ داریوش گفت: احتمال اینکه مجبور به تغییر زمان مقرر برای پیگیری لیگ برتر شویم، وجود دارد که در این صورت زمان جدید را باید بر اساس برنامه تیم ملی نهایی کنیم.

وی توضیح داد: برنامه تیم ملی هم با لحاظ کردن تصمیم فیبا آسیا برای محل و زمان جدید مسابقات معین می گردد. بنابراین باید منتظر بمانیم تا فیبا آسیا در این زمینه به جمع بندی برسد سپس برنامه تیم ملی را معین و با لحاظ کردن آن برای لیگ هم تصمیم گیری کنیم. تا آن موقع هیچ اقدامی برای تغییر برنامه لیگ نخواهیم داشت.

به گزارش وبلاگ داریوش، با برگزاری پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا و ملاقات برابر عربستان و قطر، شرایط تیم ملی بسکتبال برای حضور در کاپ آسیا نهایی می گردد.

تیم ملی بسکتبال ایران در حال حاضر با 3 برد و یک باخت صدرنشین گروه E است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تغییر برنامه لیگ برتر بسکتبال در گرو تصمیم کنفدراسیون آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر برنامه لیگ برتر بسکتبال در گرو تصمیم کنفدراسیون آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید