تجهیز آزادراه خرم آباد، بروجرد به سامانه های نظارت تصویری

به گزارش وبلاگ داریوش، خبرنگاران/لرستان رئیس مرکز مدیریت راه های لرستان گفت: مکان یابی و جانمایی سامانه های هوشمند جاده ای در آزادراه نو خرم آباد-بروجرد اجرا شده است و در صورت تأمین اعتبارات لازم، این آزادراه به پایش آنلاین مجهز می گردد.

تجهیز آزادراه خرم آباد، بروجرد به سامانه های نظارت تصویری

فریدون فرشاد امروز یکم مهرماه، اظهار کرد: با توجه به اهمیت پایش آنلاین محورهای مواصلاتی از نظر مقدار تردد انواع وسایل نقلیه، ثبت تخلفات سرعت و ... و تأثیر آن در تحلیل ها و برنامه ریزی حوزه های مختلف به ویژه توسعه حمل ونقل جاده ای، از مردادماه سال جاری به محض بهره برداری از آزادراه خرم آباد-بروجرد، موضوع تجهیز آن به سامانه های هوشمند و نظارت آنلاین در دستور کار نهاده شد.

وی توضیح داد: در حال حاضر مکان یابی و جانمایی دوربین های نظارت تصویری و ثبت تخلفات در آزادراه خرم آباد-بروجرد اجرا شده است و در حال پیگیری تأمین اعتبارات لازم هستیم.

رئیس مرکز مدیریت راه های لرستان اظهار داشت: مرکز مدیریت راه های لرستان با هدف بهینه سازی بهره برداری از راه ها و به حداقل رساندن تأخیر در جریان ترافیک جاده ای با اولویت تردد ایمن، فعالیت خود را از سال 1389 شروع نموده است و در حال حاضر با بهره گیری از 66 دستگاه تردد تعداد آنلاین، 19 سامانه هوشمند نظارت تصویری در 36 کیلومتر از گلوگاه های حساس استان، 51 سامانه ثبت تخلف سرعت، یک تابلو ترافیک نما، سه سامانه توزین حین حرکت و دو دستگاه تابلو پیغام متغیر بر فرایند تردد درراه های استان نظارت دارد.

فرشاد نقش سامانه های هوشمند در پایش و نظارت تصویری بر مقدار و نوع تردد، پایش برخط شرایط ترافیکی و جوی، تحلیل گزارش تصادفات جاده ای، اطلاع رسانی بروز مسائل و بحران را بسیار حائز اهمیت اسم کرد.

وی با اشاره به عملنمودهای شاخص این اداره در شش ماهه 1400، افزود: در این مدت با پیگیری های اجرا شده پیروز به راه اندازی و تحویل موقت دو سامانه توزین درحرکت در محورهای پلدختر-پل زال و پلیس راه سه راهی چالانچولان و افزایش تعداد سامانه های فعال از یک به سه سامانه شده ایم که از مزایای این اقدام می توان به کنترل وزن و تناژ ناوگان عبوری برای جلوگیری از خسارت به زیرساخت های جاده ای، کنترل سرعت ناوگان و ایمنی تردد و استفاده از داده های این سامانه در طراحی پل ها و روسازی جاده ها اشاره نمود.

رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل ونقل جاده ای لرستان از نصب و راه اندازی یک دستگاه سامانه تردد تعداد تازه در خروجی محور نورآباد-نهاوند به سمت استان همدان اطلاع داد و افزود: جابجایی و نصب تعدادی از دوربین های نظارت تصویری در مکان تازه برای دستیابی به کیفیت تصویری بالاتر، نصب برق اضطراری ups جهت محافظت از تجهیزات اتاق سرور مرکز مدیریت راه و تحویل موقت تعداد 17 سامانه تازه ثبت تخلف سرعت هم از اقدامات این مرکز است که در صورت راه اندازی کامل این سامانه ها تعداد دوربین های ثبت تخلفات فعال استان به 68 دستگاه افزایش خواهد یافت.

فرشاد ادامه داد: برطرف مسائل ارتباطی دستگاه های بیسیم راهدارخانه های زاغه، رازان، چالانچولان، بروجرد و زنگلوار، تعمیر، نگه داری و برطرف مشکل جی پی اس ناوگان ماشین آلات راهداری هم از دیگر اقدامات شاخص مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل ونقل جاده ای لرستان به تعداد می رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تجهیز آزادراه خرم آباد، بروجرد به سامانه های نظارت تصویری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز آزادراه خرم آباد، بروجرد به سامانه های نظارت تصویری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید