سامانه بارشی دوشنبه از راه می رسد ، این 13 استان آماده باشند

به گزارش وبلاگ داریوش، خبرنگاران: سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه آینده اطلاع داد و اظهار داشت طی امروز تا یکشنبه در 8 استان بارندگی روی می دهد.

سامانه بارشی دوشنبه از راه می رسد ، این 13 استان آماده باشند

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در ارتفاعات استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمان، فردا شنبه علاوه بر این منطقه ها در ارتفاعات مرکزی البرز و شمال سیستان و بلوچستان و یکشنبه در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

از بعدازظهر دوشنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور شده و روز سه شنبه علاوه بر شمال غرب در غرب و جنوب غرب باعث بارندگی می گردد.

طی 2 روز آینده در شمال غرب، غرب، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و بخش هایی از مرکز کشور وزش باد نستا شدید و در منطقه ها مستعد گردوخاک پیش بینی شده است. فردا بعلاوه افزایش محسوس دما در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل و یکشنبه کاهش دما در این منطقه ها روی می دهد.

توصیف سامانه: افزایش شدید گرادیان فشاری

رستوران های روباز مشهد

رستوران های نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

زمان خاتمه: آدینه 1402/01/18

نوع مخاطره: به ویژه در ساعات بعدازظهر، افزایش مقدار سرعت باد در مقیاس شدید و در نواحی مستعد همراه با خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

آدینه 1402/01/18: غرب خراسان جنوبی، سمنان، شمال غرب سیستان و بلوچستان و شرق کرمان.

اثر مخاطره: در منطقه ها مستعد، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات و شکستن نهال ها و درختان کهنسال.

توصیه: عدم تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی، اجتناب از فعالیت های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال، عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع، به ویژه در بعدازظهر و استفاده از قیم برای نهال ها.

توصی سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان خاتمه: یکشنبه 1402/01/20

نوع مخاطره: به ویژه در ساعات بعدازظهر، افزایش مقدار سرعت باد در مقیاس نسبتاً شدید و در نواحی مستعد همراه با خیزش گردوخاک

,akfiمنطقه اثر:

آدینه 1402/01/18: تهران، البرز، قم، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، لرستان، مرکزی، قزوین، همدان، زنجان، شمال آذربایجان غربی.

شنبه 1402/01/19: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، قم، تهران، قزوین، البرز، یزد، اصفهان، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان.

یکشنبه 1402/01/20: جنوب اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، قم، تهران، اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی، کرمان و یزد.

اثر مخاطره: در منطقه ها مستعد، خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهنسال.

توصیه: احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهن سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع، به ویژه در بعدازظهر و استفاده از قیم برای نهال ها.

منبع: توریسم آنلاین

به "سامانه بارشی دوشنبه از راه می رسد ، این 13 استان آماده باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه بارشی دوشنبه از راه می رسد ، این 13 استان آماده باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید