بوستان ستارخان دوستدار کودک می گردد

به گزارش وبلاگ داریوش، بوستان ستارخان و محله شهرآرا در منطقه 2 به عنوان بوستان و محله دوستدار کودک انتخاب شدند. براین اساس برنامه های عملیاتی متناسب با احتیاج بچه ها در این منطقه شروع شده است.

بوستان ستارخان دوستدار کودک می گردد

به گزارش وبلاگ داریوش، مهدی صالحی، شهردار منطقه 2 با اعلام این خبر و با تأکید بر تسریع در اجرای برنامه های عملیاتی شهری مناسب با احتیاج بچه ها گفت: بحث بچه ها و کیفیت زندگی آن ها یکی از شاخص های مهم توسعه پایدار شهری است، بر همین اساس ایجاد محله و بوستان دوستدار کودک نقطه شروع خوبی در این زمینه است.

او با اشاره به اینکه محله شهرآرا به عنوان محله دوستدار کودک انتخاب شده است، اضافه نمود: اجرای بوستان دوستدار کودک در راستای حرکت در مسیر شهر انسان محور است و این منطقه به لحاظ ساختارهای شهری از ظرفیت مناسبی برای اجرایی شدن طرح شهر دوستدار کودک برخوردار است.

صالحی بر همراهی و مشارکت تمامی حوزه های اجرایی جهت تسریع در عملیاتی شدن بوستان ستارخان به عنوان بوستان دوستدار کودک تأکید کرد و گفت: بوستان ستارخان به لحاظ برخورداری از ظرفیت مناسب برای اجرای بوستان دوستدار کودک شناسایی و بر اساس طرح مطالعاتی، در بخش کالبدی ایجاد فضای بازی ایمن و تعاملی برای کودک و خانواده طراحی شده است.

او اضافه نمود: با توجه به ظرفیت ها و ساختارهای مناسب منطقه 2، بوستان ستارخان به عنوان بوستان دوستدار کودک می تواند الگویی برای سایر بوستان های منطقه باشد.

مهدی امیری، مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران نیز در ادامه این نشست با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در مورد الزام به اجرای مصوبه شهر دوستدار کودک در شهر تهران اظهار کرد: کوشش کنیم در مرحله عملیاتی طرح از خدمت رسانی به بچه ها در سایر محلات غافل نشویم و در طراحی بوستان دوستدار کودک به احتیاج افراد کم توان و سالمند نیز توجه گردد.

او اجرای این طرح را در راستای افزایش آگاهی، توسعه و مشارکت بچه ها در برنامه های فرهنگی و اجتماعی، ظرفیت سازی و توسعه فضای اثربخش برای رشد بچه ها برشمرد و خواهان جلب مشارکت بچه ها و نوجوانان در طراحی و آماده سازی بوستان دوستدار کودک شد تا این اقدامات با توجه به احتیاجها، خواسته ها و رضایتمندی آن ها انجام گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "بوستان ستارخان دوستدار کودک می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوستان ستارخان دوستدار کودک می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید