با تغذیه مناسب در ماه رمضان آسان روزه بگیرید

به گزارش وبلاگ داریوش، استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: داشتن تغذیه سالم علاوه بر حفظ سلامت بدن، توان جسمی روزه داران در روزهای طولانی ماه رمضان را تأمین می نماید.

با تغذیه مناسب در ماه رمضان آسان روزه بگیرید

به گزارش از ، مجید غیور مبرهن استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان احتیاج بدن به مواد غذایی 20 درصد کاهش پیدا می نماید گفت: حفظ تعادل در مصرف مواد غذایی در وعده های افطار، شام و سحر و مصرف تمامی گروه های غذایی نقش موثری در حفظ سلامت دارد و هر چقدر تعداد وعده های مصرفی کمتر باشد نه تنها سودی در سلامتی ندارد بلکه به بدن آسیب بیشتری وارد می گردد.

او با اشاره به اینکه تا کنون تحقیقات گسترده ای در زمینه تاثیر روزه داری بر سلامت بدن اجرا شده است اضافه نمود: بهتر است که روزه داران در وعده افطار از غذا های سبک همچون شیر ولرم، خرما، سوپ و نان و پنیر و سبزی استفاده نمایند و وعده شام را دو ساعت پس از افطار صرف نمایند.

استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه سحری اصلی ترین وعده غذایی در ماه مبارک رمضان به شمار می رود ادامه داد: در وعده سحری از استفاده غذا های پرچرب اجتناب گردد و مواد غذایی مصرفی در این وعده غذایی بیشتر شبیه مواد غذایی است که در زمان ناهار توصیه شده است که استفاده گردد.

غیور مبرهن با تاکید بر اجتناب از استفاده از شیرینی های ساده در وعده سحری به دلیل ایجاد افت سریع قند خون در اوایل صبح بیان نمود: روزه داران در فاصله میان افطار تا سحر از مایعات نظیر آب، آب میوه و شیر استفاده نمایند و از مصرف میوه و سبزی غافل نشوند.

/ ف.ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "با تغذیه مناسب در ماه رمضان آسان روزه بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تغذیه مناسب در ماه رمضان آسان روزه بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید