آتش بر در فضاهای سبز منطقه 2 نفس حریق را می برد

به گزارش وبلاگ داریوش، آتش در فضاهای سبز و جنگل های تکه دوم مرکز با اجرای طرح آتش بُر در زمان بروز آتش سوزی های احتمالی توسعه نمی یابد.

آتش بر در فضاهای سبز منطقه 2 نفس حریق را می برد

به گزارش وبلاگ داریوش، معاون خدمات شهری و فضای سبز شهردار منطقه 2 با اعلام این خبر گفت: بیش از 2 هزار هکتار فضای سبز شهر تهران در منطقه 2 است که احتیاج به توجه و رسیدگی دارد. به همین علت طرح های مختلفی مانند آبیاری، آفت زدایی، تشتک زنی و جمع آوری علف های هرز در آن انجام می گردد.

علی اصغر طاهری یکی از مهم ترین آسیب ها در فضاهای سبز منطقه را بروز آتش سوزی احتمالی دانست و اضافه نمود: در فصل گرما، آتش سوزی ها بیشتر می گردد، به همین علت علاوه بر اجرای عملیات حذف و جمع آوری علف های هرز در باغ ها، زمین های غیرمحصور، لچکی ها و رفیوژهای بزرگراهی، اجرای طرحی به نام آتش بُر در منطقه آغاز شده است.

او در ادامه گفت: در این طرح، محدوده های با بیشترین احتمال آتش سوزی، قطعه بندی شده اند تا اگر جرقه ای در قطعه ای افتاد و آتش گرفت، به محدوده های دیگر سرایت نکند. البته همزمان با اجرای طرح، گروه های اطفای حریق هم فعال شده اند و به طور مستمر از مکان های پرخطر بازدید می نمایند.

طاهری با تأکید بر اینکه طرح در بخش های مختلف منطقه آغاز شده است گفت: علاوه بر اجرای این طرح ها، احتیاج به همکاری شهروندان هم داریم. حتی برای اطلاع رسانی در فضاهای پرخطر موارد ایمنی نوشته و از آنها خواسته شده تا در زمان بروز حادثه با آتش نشانی یا سامانه 137 تماس بگیرند.

منبع: همشهری آنلاین

به "آتش بر در فضاهای سبز منطقه 2 نفس حریق را می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش بر در فضاهای سبز منطقه 2 نفس حریق را می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید