6 عادت رایج که با ترک کردن آنها چاق نمی شوید

به گزارش وبلاگ داریوش، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید با رعایت رژیم غذایی به تناسب اندام برسید و مدتی هم بر اساس اصولی معین و گنجاندن فعالیت بدنی در برنامه روزانه خود عمل نموده اید اما به هیچ نتیجه معینی نرسیده باشید؛ موضوعی که شاید ریشه در مسائل دیگری داشته باشد.

6 عادت رایج که با ترک کردن آنها چاق نمی شوید

به گزارش وبلاگ داریوش، متابولیسم بدن از فردی به فرد دیگر فرق دارد و با عواملی از قبیل سن، جنس، عادت های روزانه و جنبه های مختلف سلامتی تحت تاثیر قرار می گیرد.

عملکرد متابولیسم بدن و تبدیل مواد مغذی به انرژی برای هر یک از اندام ها فرق دارد. متابولیسم طبیعی بدن، قند خون را تنظیم می نماید و مسئول کنترل وزن و حفظ سلامت قلب است. با این حال بسیاری از فرایندهایی که متابولیسم بدن را کند می نمایند، نادیده گرفته می شوند و همین امر علت ابتلا به افزایش وزن و مسائل خاص سلامتی است.

6 عامل کاهش سوخت و ساز بدن شامل موارد زیر است:

بیدار شدن در صبح خیلی زود: یکی از رایج ترین اشباهاتی که متابولیسم بدن را کند می نماید، بیدار شدن خیلی زود در هنگام صبح است. کم خوابی خود عاملی برای افزایش وزن محسوب می گردد و شما حداقل باید 7 ساعت خواب شبانه داشته باشید تا سوخت و ساز بدن تان تنظیم گردد.

ننوشیدن آب کافی: نوشیدن آب به مقادیر کافی در هنگام صبح عملکرد متابولیسم را در طول روز افزایش می دهد. بدن شما بعد از دریافت خواب، کم آب است و عدم دریافت آب به مقدار کافی، عاملی برای کاهش متابولیسم و اضافه وزن است. نوشیدن آب گرم همراه با لیمو یک گزینه سالم برای شروع روز است.

مصرف صبحانه ناسالم: مصرف مواد غذایی ناسالم در هنگام صبح و یا به کلی صرف نظر کردن از این وعده، عملکرد سالم متابولیسم را تحت تاثیر قرار می دهد. مصرف مواد غذایی سالم در عوض، منبع اصلی انرژی شما در کل روز محسوب می گردد. دریافت کافی پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده، آنتی اکسیدان ها، فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب و اجتناب از قندهای تصفیه شده و ساده در هنگام صبح لازم است.

دیر صبحانه خوردن: برای جلوگیری از فراوری بیش از مقدار هورمون های گرسنگی، سر ساعت معین یک صبحانه سالم بخورید. این کار متابولیسم را افزایش می دهد و توانایی بدن را برای سوختن کالری و تبدیل چربی ها و قندها به انرژی را تسریع می نماید.

نوشیدن قهوه شیرین: قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در هنگام صبح است و به شما در برطرف حالت خواب آلودگی یاری می نماید. به رغم این مزایا، می تواند متابولیسم را تحت تاثیر منفی قرار دهد به خصوص زمانی که با شیر پرچرب، خامه و یا شکر مصرف گردد. برترین راه، نوشیدن قهوه ساده بدون هیچ گونه افزودنی است.

استرس هنگام رفتن به محل کار: تحمل استرس، باعث افزایش هورمون کورتیزول و کاهش متابولیسم می گردد. استرس در واقع یکی از عوامل اصلی ابتلا به اضافه وزن است.

  • فقط با 36 ثانیه ورزش در ماه به تناسب اندام برسید!
  • رژیم غذایی مفیدی که برای بهبود کلسترول و قند خون بالا باید رعایت کنید
  • اسپرسو برترین ماده غذایی برای مقابله با این بیماری خطرناک است
منبع: همشهری آنلاین

به "6 عادت رایج که با ترک کردن آنها چاق نمی شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 عادت رایج که با ترک کردن آنها چاق نمی شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید